Deszczowy piątek i ekscytująca sobota w Moskwie

Pascal Wehrlein wygrywa emocjonujący wyścig na Moscow Raceway i powraca na szczyt klasyfikacji generalnej kierowców.

 Treningi

Piątkowy trening zespoły postanowiły zacząć od zabawy matrioszkami. Figurki zaciekawiły nie tylko kierowców, ale także mechaników i osoby odpowiedzialne za media. Kolejny etap – ćwiczenia pit-stopów, zapoczątkowała ekipa Audi. Około godziny 15. rozpoczęły się już właściwe testy i samochody wyjechały na Moscow Raceway. Pierwszy czas weekendu 1:29.585 wykręcił Antonio Felix da Costa. Niewielu kierowców decydowało się na dłuższe pobyty na torze. Większość z nich spędzała czas w boksach poprawiając ustawienia i ćwicząc zmiany ogumienia. Autorem najlepszego czasu pierwszego treningu został Marco Wittmann - 1:29.076 przed Mattiasem Ekströmem +0,264 i Bruno Spenglerem +0,303. Pozostałe miejsca również uzupełnili kierowcy Audi i BMW, a najlepszy kierowca Mercedesa - Daniel Juncadella, zamknął pierwszą 10. Zastępujący Timo Scheidera debiutant - Antonio Giovinazzi, przejechał 24 okrążenia i wykręcił 23. czas. Najwięcej, bo 27 kółek, pokonał Maxi Götz.

Sobota powitała ekipy deszczowymi chmurami, więc podczas drugich treningów nie tracono już czasu na zabawy, ale od razu wykorzystano tor na ćwiczenia i jazdy po mokrej nawierzchni. Po kilkunastu minutach opady deszczu były na tyle duże, że wszyscy kierowcy zjechali do boksów. Pogoda nie zmieniła się już do końca drugiego treningu, więc kierowcy nie mieli wielu okazji do zaprezentowania swojej prawdziwej formy. Najszybszym w deszczu z czasem 1:39.820 okazał się Bruno Spengler przed Miguelem Moliną +0,566 i Robertem Wickensem +0,926 Najwięcej okrążeń – 22, znowu wykręcił Maxi Götz.

Kwalifikacje

Pogoda na czas kwalifikacji drastycznie się zmieniła – bezchmurne niebo, słońce i brak szansy na deszcz. Kierowcy nie mieli wielu okazji, aby jeździć w takich warunkach, więc niemal wszyscy od razu pojawili się na Moscow Raceway. Timo Glock i Bruno Spengler wymieniali się przez kilka okrążeń najlepszymi czasami, ale pod koniec 20-minutowej sesji kwalifikacyjnej układ pierwszej dziesiątki zdecydowanie się zmienił. Pole position z czasem 1:28.810 zdobył Marco Wittmann przed Pascalem Wehrleinem +0,169 i Jamie Greenem +0,175. Na kolejnych miejscach uplasowali się Timo Glock, Tom Blomqvist, Mattias Ekström, Bruno Spengler, Miguel Molina, Daniel Juncadella i zamykający pierwszą 10. Nico Müller. Debiutujący Antonio Giovinazzi znalazł się na 19. miejscu.

Marco Wittmann: „Było fantastycznie. Od pierwszego okrążenia czułem się dobrze na torze, ale moje najlepsze kółko nie było bezbłędne. Mogłem wycisnąć jeszcze więcej. Zmieniliśmy ciśnienie w drugim zestawie opon i to nam pomogło. Świetnie, że startuję z pierwszej pozycji i tak rozpoczynamy ten weekend”.

Jamie Green: „Dzisiaj rano, na mokrej nawierzchni, nie przejechałem żadnego okrążenia na slickach. P3 to dobry wynik. Jestem zadowolony. Moim celem na wyścig jest oczywiście zwycięstwo”.

Wyścig

Jeszcze przed rywalizacją, a nawet przed okrążeniem wyjazdowym, z problemami musiał uporać się Pascal Wehrlein. W samochodzie Niemca otworzyły się prawe drzwi, które wyrwał wiatr. Mechanicy w kilka minut uporali się z problemem i wszystkie procedury mogły zostać ponownie uruchomione.

Pierwsza czwórka kierowców wystartowała bezbłędnie i utrzymała swoje pozycje. Jednak na dalszych pozycjach nie było już tak spokojnie. Do poważnie wyglądającego wypadku doszło pomiędzy Christianem Vietorisem i Miguelem Moliną. Obaj kierowcy mocno uszkodzili swoje samochody, wypadli z toru i musieli zakończyć rywalizację. Problemów nie uniknął także Paul di Resta, który obrócił swoje auto w drugim zakręcie. Zawodnik HWA AG wyprowadził pojazd na odpowiednią linię jazdy i kontynuował wyścig. Na torze pojawił się safety-car, aby ułatwić porządkowym usunięcie zniszczonych samochodów. „Próbowałem uniknąć kontaktu z Blomquistem i wtedy straciłem panowanie nad samochodem. Chris mnie nie zauważył. Zderzyliśmy się” - krótko opisał wypadek Molina. Vietorisem zajęli się lekarze, ponieważ kierowca po kraksie skarżył się na problemy z kolanem.

Pozycje po restarcie nie zmieniły się. Kierowcy nie ścigali się jednak zbyt długo, ponieważ na torze ponownie pojawił się samochód bezpieczeństwa. Tym razem porządkowi musieli usunąć samochody lidera klasyfikacji generalnej - Mattiasa Ekströma i Timo Glocka. Zawodnicy walczyli o czwartą pozycję, zderzyli się i obaj zakopali pojazdy w żwirze. „Nie spodziewałem się, że skręci, gdy będę tuż obok niego” - skomentował wyraźnie zdenerwowany Ekström. Glock odpowiedział mu za pośrednictwem konta twitter: „Obejrzyj sobie, jak ścigał się Wehrlein i ucz się, idioto! Jak głupim trzeba być, żeby wyprzedzać na zakręcie?!”

Jeszcze przed drugim restartem z powodu usterki samochodu z rywalizacji wycofał się Patrick Tambay. O 6. pozycję udaną walkę stoczył Mortara z Blomqvistem. W ostatnich pięciu minutach rywalizacja toczyła się pomiędzy Wittmannem, Wehrleinem, Greenem, Spenglerem i Juncadellą, którzy odjechali od reszty stawki. Ich pozycje zmieniały się dzięki wyprzedzaniom z użyciem systemu DRS. Odważnym, ale udanym manewrem prowadzenie przejął Wehrlein, który na tej pozycji minął metę i odzyskał pozycję lidera w klasyfikacji generalnej.

Pascal Wehrlein: „Bardzo dobry wyścig, jestem zaskoczony naszą formą. Na jednym okrążeniu nie spisywaliśmy się najlepiej, ale podczas wyścigu mieliśmy bardzo dobre auto. Gdy zauważyłem, że Ekström wypadł z toru, to jechałem ostrożniej, wolałem unikać ryzyka. Na szczęście i tak objąłem prowadzenie”.

Marco Wittmann: „Jestem drugi w pierwszym wyścigu w Moskwie. Oczywiście po wyniku z kwalifikacji wolałbym wygrać. Ale Pascal mógł korzystać z DRS i nie potrafiłem utrzymać go za sobą. Ale osiągniecie podium jest mega!”

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 94 Pascal Wehrlein HWA AG 24 okr.
2 1 Marco Wittmann BMW Team RMG + 1,853
3 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK + 2,536
4 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg + 2,967
5 12 Daniel Juncadella Mücke Motorsport + 3,249
6 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt + 4,332
7 2 Gary Paffett ART Grand Prix + 8,867
8 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM + 10,039
9 51 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg + 10,350
10 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 11,001
11 13 António Félix Da Costa BMW Team Schnitzer + 11,409
12 6 Robert Wickens HWA AG + 11,813
13 22 Lucas Auer ART Grand Prix + 12,234
14 3 Paul di Resta HWA AG + 12,600
15 18 Augusto Farfus BMW Team RBM + 15,248
16 84 Maximilian Götz Mücke Motorsport + 15,534
17 77 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer + 15,649
18 36 Maxime Martin BMW Team RMG + 16,350
19 93 Antonio Giovinazzi Audi Sport Team Phoenix + 17,132
NSK 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt
NSK 16 Timo Glock BMW Team MTEK
NSK 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline
NSK 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline
NSK 8 Christian Vietoris HWA AG

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze