António Félix Da Costa potwierdził swoją dobrą dyspozycję i po starcie z pole position po raz pierwszy w karierze odniósł zwycięstwo w wyścigu serii DTM. Na holenderskim torze Zandvoort na drugim miejscu stanął Augusto Farfus, zaś trzeci był Bruno Spengler.
Kwalifikacje:
Dzień po zdobyciu pierwszego podium, António Félix Da Costa po raz pierwszy w swoich dotychczasowych startach w serii DTM wywalczył pole position do drugiego wyścigu na torze Zandvoort. Kierowcy ekipy BMW zajmą na starcie rywalizacji cztery pierwsze pola.
Pomimo nieco gorszych warunków, dominacja BMW kontynuowała. Na 90 sekund przed końcem czasówki na prowizorycznej pierwszej linii znajdowali się Miguel Molina z Audi i Pascal Wehrlein z Mercedesa, jednak ostatnie zdanie należało do ekipy z Bawarii. Najpierw na pierwszych trzech pozycjach w tabeli znaleźli się Bruno Spengler, Augusto Farfus i wczorajszy zwycięzca Marco Wittmann, jednak po wywieszeniu flagi w biało-czarną szachownicę na pomiarowym okrążeniu znajdował się da Costa, który finalnie okazał się lepszy od Spenglera o 0.058 sek.
Po wczorajszej totalnej dominacji BMW w pierwszym wyścigu da Costa stwierdził, że kluczowym czynnikiem jest dodatkowy balast nałożony na kluczowych zawodników Mercedesa i Audi.
"Ten weekend układa się po naszej myśli, szczególnie po mojej. Dobrze czuję się w samochodzie i jestem w stanie wykonywać swoją pracę, więc jestem szczęśliwy z tego, gdzie jestem. Musimy być jednak czujni; oczywiście jesteśmy nieco lżejsi niż Audi i Mercedes, jednak ten tor jest dla nas dobry i jesteśmy w stanie dobrze pracować nad oponami. To właśnie z tym elementem nie mogliśmy sobie do końca poradzić na Lausitzring, a teraz ogumienie jest w stanie przetrwać dystans wyścigu" – powiedział zdobywca pole position.
Lider klasyfikacji generalnej, Jamie Green do drugiego wyścigu wystartuje z 18 pola, zaś broniący tytułu mistrza świata, Marco Wittmann przystąpi do wyścigu z 4 miejsca na starcie.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 13 | António Félix Da Costa | BMW Team Schnitzer | 1:30.483 | ||
2 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team MTEK | + 0.058 | ||
3 | 18 | Augusto Farfus | BMW Team RBM | + 0.140 | ||
4 | 1 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 0.167 | ||
5 | 17 | Miguel Molina | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 0.191 | ||
6 | 94 | Pascal Wehrlein | HWA AG | + 0.326 | ||
7 | 16 | Timo Glock | BMW Team MTEK | + 0.351 | ||
8 | 12 | Daniel Juncadella | Mücke Motorsport | + 0.367 | ||
9 | 2 | Gary Paffett | ART Grand Prix | + 0.381 | ||
10 | 8 | Christian Vietoris | HWA AG | + 0.416 | ||
11 | 36 | Maxime Martin | BMW Team RMG | + 0.425 | ||
12 | 48 | Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt | + 0.463 | ||
13 | 77 | Martin Tomczyk | BMW Team Schnitzer | + 0.487 | ||
14 | 84 | Maximilian Götz | Mücke Motorsport | + 0.556 | ||
15 | 6 | Robert Wickens | HWA AG | + 0.633 | ||
16 | 5 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 0.667 | ||
17 | 27 | Adrien Tambay | Audi Sport Team Abt | + 0.735 | ||
18 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 0.756 | ||
19 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 0.825 | ||
20 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Rosberg |
+ 0.911 |
||
21 | 31 | Tom Blomqvist | BMW Team RBM | + 0.942 | ||
22 | 10 | Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix | + 1.008 | ||
23 | 3 | Paul di Resta | HWA AG | + 1.022 | ||
24 | 22 | Lucas Auer | ART Grand Prix | + 1.236 |
Wyścig:
W drugim wyścigu na holenderskim torze Zandvoort BMW tylko potwierdziło swoją dominację. Startujący z pole position António Félix Da Costa po raz pierwszy wygrał wyścig w serii DTM.
Po starcie tego wyścigu pierwszą pozycję utrzymał da Costa, broniąc się później przed atakami ze strony Bruno Spenglera, który z kolei musiał oglądać się za siebie w kierunku Augusto Farfusa i Marco Wittmanna. Gdy zegar zbliżał się do 20 minut trwania rywalizacji, jako pierwsi do alei serwisowej zjechali Spengler i Wittmann. Obrońca mistrzowskiego tytułu podczas wyjazdu z pitlane musiał liczyć się z atakiem ze strony Miguela Moliny z Audi. Okrążenie później na obowiązkowy zjazd do boksów zdecydowali się da Costa i Farfus. Zdobywca pole position utrzymał pierwszą pozycję, zaś Farfus awansował na drugą lokatę i nie zamierzał odpuścić szansy na zwycięstwo w tym wyścigu.
Mimo tego, że Farfus podążał za liderem wyścigu niczym cień, nie mógł on znaleźć sposobu na Portugalczyka do końca rywalizacji. Na trzeciej pozycji wyścig ukończył Bruno Spengler, a za jego plecami do mety dojechał Timo Glock, który względem pozycji startowej awansował o kilka pozycji dzięki decyzji o zjeździe do alei serwisowej o okrążenie wcześniej niż jego rywale.
Po rundzie na Zandvoort na czele klasyfikacji nadal znajduje się Jamie Green, który niedzielny wyścig zakończył na 13 pozycji, jednak od Mattiasa Ekströma i Pascala Wehrleina dzieli go już tylko pięć punktów.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 13 | António Félix Da Costa | BMW Team Schnitzer | 39 okr. | ||
2 | 18 | Augusto Farfus | BMW Team RBM | + 0.473 | ||
3 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team MTEK | + 1.091 | ||
4 | 16 | Timo Glock | BMW Team MTEK | + 1.710 | ||
5 | 1 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 4.975 | ||
6 | 94 | Pascal Wehrlein | HWA AG | + 10.954 | ||
7 | 5 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 11.275 | ||
8 | 8 | Christian Vietoris | HWA AG | + 11.567 | ||
9 | 27 | Adrien Tambay | Audi Sport Team Abt | + 11.910 | ||
10 | 2 | Gary Paffett | ART Grand Prix | + 12.247 | ||
11 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 12.661 | ||
12 | 17 | Miguel Molina | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 15.130 | ||
13 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 15.942 | ||
14 | 3 | Paul di Resta | HWA AG | + 16.456 | ||
15 | 10 | Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix | + 16.853 | ||
16 | 84 | Maximilian Götz | Mücke Motorsport | + 18.319 | ||
17 | 36 | Maxime Martin | BMW Team RMG | + 29.708 | ||
18 | 31 | Tom Blomqvist | BMW Team RBM | + 32.670 | ||
19 | 6 | Robert Wickens | HWA AG | + 52.235 | ||
20 | 22 | Lucas Auer | ART Grand Prix | + 52.818 | ||
21 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Rosberg |
+ 8 okr. |
||
NSK | 48 | Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt | |||
NSK | 12 | Daniel Juncadella | Mücke Motorsport | |||
NSK | 77 | Martin Tomczyk | BMW Team Schnitzer |
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.