Da Costa zwycięża po raz pierwszy w DTM

António Félix Da Costa potwierdził swoją dobrą dyspozycję i po starcie z pole position po raz pierwszy w karierze odniósł zwycięstwo w wyścigu serii DTM. Na holenderskim torze Zandvoort na drugim miejscu stanął Augusto Farfus, zaś trzeci był Bruno Spengler.

Kwalifikacje:

Dzień po zdobyciu pierwszego podium, António Félix Da Costa po raz pierwszy w swoich dotychczasowych startach w serii DTM wywalczył pole position do drugiego wyścigu na torze Zandvoort. Kierowcy ekipy BMW zajmą na starcie rywalizacji cztery pierwsze pola.

Pomimo nieco gorszych warunków, dominacja BMW kontynuowała. Na 90 sekund przed końcem czasówki na prowizorycznej pierwszej linii znajdowali się Miguel Molina z Audi i Pascal Wehrlein z Mercedesa, jednak ostatnie zdanie należało do ekipy z Bawarii. Najpierw na pierwszych trzech pozycjach w tabeli znaleźli się Bruno Spengler, Augusto Farfus i wczorajszy zwycięzca Marco Wittmann, jednak po wywieszeniu flagi w biało-czarną szachownicę na pomiarowym okrążeniu znajdował się da Costa, który finalnie okazał się lepszy od Spenglera o 0.058 sek.

Po wczorajszej totalnej dominacji BMW w pierwszym wyścigu da Costa stwierdził, że kluczowym czynnikiem jest dodatkowy balast nałożony na kluczowych zawodników Mercedesa i Audi.

"Ten weekend układa się po naszej myśli, szczególnie po mojej. Dobrze czuję się w samochodzie i jestem w stanie wykonywać swoją pracę, więc jestem szczęśliwy z tego, gdzie jestem. Musimy być jednak czujni; oczywiście jesteśmy nieco lżejsi niż Audi i Mercedes, jednak ten tor jest dla nas dobry i jesteśmy w stanie dobrze pracować nad oponami. To właśnie z tym elementem nie mogliśmy sobie do końca poradzić na Lausitzring, a teraz ogumienie jest w stanie przetrwać dystans wyścigu" – powiedział zdobywca pole position.

Lider klasyfikacji generalnej, Jamie Green do drugiego wyścigu wystartuje z 18 pola, zaś broniący tytułu mistrza świata, Marco Wittmann przystąpi do wyścigu z 4 miejsca na starcie.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 13 António Félix Da Costa BMW Team Schnitzer 1:30.483
2 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK + 0.058
3 18 Augusto Farfus BMW Team RBM + 0.140
4 1 Marco Wittmann BMW Team RMG + 0.167
5 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline + 0.191
6 94 Pascal Wehrlein HWA AG + 0.326
7 16 Timo Glock BMW Team MTEK + 0.351
8 12 Daniel Juncadella Mücke Motorsport + 0.367
9 2 Gary Paffett ART Grand Prix + 0.381
10 8 Christian Vietoris HWA AG + 0.416
11 36 Maxime Martin BMW Team RMG + 0.425
12 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt + 0.463
13 77 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer + 0.487
14 84 Maximilian Götz Mücke Motorsport + 0.556
15 6 Robert Wickens HWA AG + 0.633
16 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline + 0.667
17 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt + 0.735
18 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg + 0.756
19 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 0.825
20 51 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg

+ 0.911

21 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM + 0.942
22 10 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix + 1.008
23 3 Paul di Resta HWA AG + 1.022
24 22 Lucas Auer ART Grand Prix + 1.236

Wyścig:

W drugim wyścigu na holenderskim torze Zandvoort BMW tylko potwierdziło swoją dominację. Startujący z pole position António Félix Da Costa po raz pierwszy wygrał wyścig w serii DTM.

Po starcie tego wyścigu pierwszą pozycję utrzymał da Costa, broniąc się później przed atakami ze strony Bruno Spenglera, który z kolei musiał oglądać się za siebie w kierunku Augusto Farfusa i Marco Wittmanna. Gdy zegar zbliżał się do 20 minut trwania rywalizacji, jako pierwsi do alei serwisowej zjechali Spengler i Wittmann. Obrońca mistrzowskiego tytułu podczas wyjazdu z pitlane musiał liczyć się z atakiem ze strony Miguela Moliny z Audi. Okrążenie później na obowiązkowy zjazd do boksów zdecydowali się da Costa i Farfus. Zdobywca pole position utrzymał pierwszą pozycję, zaś Farfus awansował na drugą lokatę i nie zamierzał odpuścić szansy na zwycięstwo w tym wyścigu.

Mimo tego, że Farfus podążał za liderem wyścigu niczym cień, nie mógł on znaleźć sposobu na Portugalczyka do końca rywalizacji. Na trzeciej pozycji wyścig ukończył Bruno Spengler, a za jego plecami do mety dojechał Timo Glock, który względem pozycji startowej awansował o kilka pozycji dzięki decyzji o zjeździe do alei serwisowej o okrążenie wcześniej niż jego rywale.

Po rundzie na Zandvoort na czele klasyfikacji nadal znajduje się Jamie Green, który niedzielny wyścig zakończył na 13 pozycji, jednak od Mattiasa Ekströma i Pascala Wehrleina dzieli go już tylko pięć punktów.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 13 António Félix Da Costa BMW Team Schnitzer 39 okr.
2 18 Augusto Farfus BMW Team RBM + 0.473
3 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK + 1.091
4 16 Timo Glock BMW Team MTEK + 1.710
5 1 Marco Wittmann BMW Team RMG + 4.975
6 94 Pascal Wehrlein HWA AG + 10.954
7 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline + 11.275
8 8 Christian Vietoris HWA AG + 11.567
9 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt + 11.910
10 2 Gary Paffett ART Grand Prix + 12.247
11 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 12.661
12 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline + 15.130
13 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg + 15.942
14 3 Paul di Resta HWA AG + 16.456
15 10 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix + 16.853
16 84 Maximilian Götz Mücke Motorsport + 18.319
17 36 Maxime Martin BMW Team RMG + 29.708
18 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM + 32.670
19 6 Robert Wickens HWA AG + 52.235
20 22 Lucas Auer ART Grand Prix + 52.818
21 51 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg

+ 8 okr.

NSK 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt
NSK 12 Daniel Juncadella Mücke Motorsport
NSK 77 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze