Miguel Molina najpierw wywalczył pole position, a następnie przełożył P1 na, drugą w jego karierze, wygraną w wyścigu.
Kwalifikacje 1
Edoardo Mortara otrzymał podczas zeszłego wyścigu w Spielberg karę przesunięcia o trzy pozycje od wywalczone pola w kolejnym wyścigu za kolizję z Antonio Felix da Costą.
Jako pierwszy na tor wyjechał Lucas Auer uzyskując czas 1:17.330min. Austriak nie utrzymał się jednak długo na pozycji lidera, ponieważ Miguel Molina zaskoczył wszystkich wynikiem 1:16.619, który utrzymywał się przez wiele minut na szczycie tabeli. Do głosu doszedł wreszcie zawodnik BMW – Marco Wittmann znalazł się na drugiej pozycji, ale kolejnym zawodnikiem tej stajni był Timo Glock znajdujący się dopiero na czternastym miejscu.
Z problemami borykał się Bruno Spengler, który pozostawał w boksach z mechanikami. Glock otarł samochód o bariery, ale bezpiecznie utrzymał się na torze. Kierowca twierdził, że był blokowany i dlatego utracił idealną linię jazdy. Gdy Spengler zdecydował się wreszcie na wyjazd, od razu wykręcił dziesiąty czas. W ostatnich ośmiu minutach, wszyscy kierowcy zjechali do boksów, a na szczycie tabeli nadal pozostawał czas Moliny. Podczas ostatnich wyjazdów o barierki zahaczył Mortara, ale podobnie jak Glock, wyprowadził samochód na odpowiednią linię jazdy.
Miguel Molina (Audi, P1): „Dzisiaj było dobrze. Miałem bardzo dobrze przygotowane auto do kwalifikacji. Również w zeszłym roku byliśmy szybcy na Lausitzring. Miałem dobre okrążenie. Po drugiej zmianie opon, zmodyfikowałem trochę ustawienia i to się opłacało. Samochód prowdzi się dobrze na długich odcinkach, więc jestem nastawiony optymistycznie”.
Jamie Green (Audi, P2): „Jestem bardzo zadowolony. W wolnym treningu, moje auto nie prowadziło się za dobrze. Na kwalifikacje znaleźliśmy lepsze rozwiązania. To piękne stać w pierwszej linii. Podczas wyścigu powinno być jeszcze lepiej niż w kwalifikacjach. To nie jest pewne, ale wierzę, że mamy szansę”.
Marco Wittmann (BMW, P3): „Zdecydowanie jestem zadowolony. Sami w to nie wierzyliśmy. Wiemy, że Lausitzring nie jest dla nas szczególnie odpowiednim torem. Widzieliśmy to już w zeszłym sezonie i dwa lata temu. Dlatego druga linia to dobry wynik. Wiele może się zdarzyć. P3 to super rezultat”.
Wagi samochodów na wyścig:
Audi: 1.125kg (+5,0)
BMW: 1.117,5kg (-5,0)
Mercedes: 1.110 (bez zmian)
Poz. | Kierowca | Narod. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 1:16.619 | 9 |
2 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 1:16.696 | 10 |
3 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 1:16.771 | 8 |
4 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:16.792 | 10 |
5 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:16.844 | 11 |
6 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:16.896 | 9 |
7 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 1:16.901 | 10 |
8 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 1:16.901 | 9 |
9 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 1:16.961 | 11 |
10 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 1:16.993 | 13 |
11 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 1:16.997 | 10 |
12 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:17.059 | 9 |
13 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 1:17.082 | 12 |
14 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 1:17.126 | 8 |
15 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:17.172 | 10 |
16 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 1:17.188 | 9 |
17 | Esteban Ocon | (F) | Mercedes AMG C 63 | 1:17.225 | 10 |
18 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 1:17.228 | 11 |
19 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 1:17.295 | 9 |
20 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 1:17.296 | 10 |
21 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:17.340 | 10 |
22 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:17.356 | 9 |
23 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 1:17.406 | 12 |
24 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 1:17.536 | 10 |
Wyścig 1
Pierwszy wyścig tego weekendu rozpoczął się od złych wieści dla Maximiliana Götza, który otrzymał karę przesunięcia o pięć pozycji za blokowanie Mika Rockenfellera.
Do startu ustawili się wszyscy zawodnicy, a więc 24 samochody. Jamie Green wyprzedził zwycięzcę kwalifikacji, Miguela Molinę, Kilku kierowców wypadło z toru, między innymi Garry Paffett, który nie krył złości w komunikacie radiowym. Jednak cała stawka zawodników ruszyła dalej i nikt nie stał się „ofiarą startu”.
Zwycięzca zeszłego wyścigu, Timo Glock, odrobił stratę i awansował na dziesiątą pozycję. Przed nimi ścigali się: Green, Molina, Robert Wickens, Marco Wittmann, Lucas Auer, Christian Vietoris, Mattias Ekström, Maxime Martin i Nico Müller. Natomiast Adrian Tambay otrzymał upomnienie od sędziów za wypchnięcie Paffetta zaraz po starcie wyścigu.
Do kolizji doszło pomiędzy debiutantem sezonu Estebanem Oconem a Martinem Tomczykiem. Obaj wylądowali na końcu stawki. Samochód Niemca okazał się być na tyle uszkodzony, że zawodnik wycofał się z rywalizacji. Natomiast Francuz, ze stratą 10s do przedostatniego zawodnika, kontynuował jazdę. Sędziowie zdecydowali nałożyć na Ocona karę przejazdu przez aleję serwisową. Molina wyprzedził Greena i objął prowadzenie.
Zwycięzca sesji kwalifikacyjnej szybko zaczął odjeżdżać pozostałym kierowcom i zyskał przewagę sekundy nad Greenem, co wykluczyło używanie wobec niego systemu DRS. Edoardo Mortara odebrał wywalczone przez Glocka P10. W połowie wyścigu przewaga Moliny wynosiła już ponad 2s.
Vietoris i Ekström wyjechali poza tor i stracili dwie pozycje. Wickens dostał informacje przez radio, że z jego samochodem są problemy, na które zespół nie ma wpływu i powinien on uważać do końca wyścigu, ponieważ nie jest pewne, jak będzie zachowywało się auto. Molina utrzymał prowadzenie do końca rywalizacji i wygrał pierwszy wyścig na Lausitzring.
Poz. | Kierowca | Narod. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 42:04.244 | 32 |
2 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 42:06.278 | 32 |
3 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 42:08.419 | 32 |
4 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 42:12.968 | 32 |
5 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 42:14.003 | 32 |
6 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 42:14.642 | 32 |
7 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 42:15.038 | 32 |
8 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 42:18.681 | 32 |
9 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 42:22.052 | 32 |
10 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 42:22.658 | 32 |
11 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 42:23.209 | 32 |
12 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 42:26.526 | 32 |
13 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 42:36.065 | 32 |
14 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 42:37.372 | 32 |
15 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 42:40.635 | 32 |
16 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 42:42.644 | 32 |
17 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 42:43.640 | 32 |
18 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 42:44.542 | 32 |
19 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 42:45.753 | 32 |
20 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 42:46.985 | 32 |
21 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 42:47.530 | 32 |
22 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 42:48.156 | 32 |
23 | Esteban Ocon | (F) | Mercedes AMG C 63 | 42:54.022 | 32 |
- | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 8:48.268 | 5 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.