Sobota na Lausitzring

Miguel Molina najpierw wywalczył pole position, a następnie przełożył P1 na, drugą w jego karierze, wygraną w wyścigu.

Kwalifikacje 1

Edoardo Mortara otrzymał podczas zeszłego wyścigu w Spielberg karę przesunięcia o trzy pozycje od wywalczone pola w kolejnym wyścigu za kolizję z Antonio Felix da Costą.

Jako pierwszy na tor wyjechał Lucas Auer uzyskując czas 1:17.330min. Austriak nie utrzymał się jednak długo na pozycji lidera, ponieważ Miguel Molina zaskoczył wszystkich wynikiem 1:16.619, który utrzymywał się przez wiele minut na szczycie tabeli. Do głosu doszedł wreszcie zawodnik BMW – Marco Wittmann znalazł się na drugiej pozycji, ale kolejnym zawodnikiem tej stajni był Timo Glock znajdujący się dopiero na czternastym miejscu.

Z problemami borykał się Bruno Spengler, który pozostawał w boksach z mechanikami. Glock otarł samochód o bariery, ale bezpiecznie utrzymał się na torze. Kierowca twierdził, że był blokowany i dlatego utracił idealną linię jazdy. Gdy Spengler zdecydował się wreszcie na wyjazd, od razu wykręcił dziesiąty czas. W ostatnich ośmiu minutach, wszyscy kierowcy zjechali do boksów, a na szczycie tabeli nadal pozostawał czas Moliny. Podczas ostatnich wyjazdów o barierki zahaczył Mortara, ale podobnie jak Glock, wyprowadził samochód na odpowiednią linię jazdy.

Miguel Molina (Audi, P1): „Dzisiaj było dobrze. Miałem bardzo dobrze przygotowane auto do kwalifikacji. Również w zeszłym roku byliśmy szybcy na Lausitzring. Miałem dobre okrążenie. Po drugiej zmianie opon, zmodyfikowałem trochę ustawienia i to się opłacało. Samochód prowdzi się dobrze na długich odcinkach, więc jestem nastawiony optymistycznie”.

Jamie Green (Audi, P2): „Jestem bardzo zadowolony. W wolnym treningu, moje auto nie prowadziło się za dobrze. Na kwalifikacje znaleźliśmy lepsze rozwiązania. To piękne stać w pierwszej linii. Podczas wyścigu powinno być jeszcze lepiej niż w kwalifikacjach. To nie jest pewne, ale wierzę, że mamy szansę”.

Marco Wittmann (BMW, P3): „Zdecydowanie jestem zadowolony. Sami w to nie wierzyliśmy. Wiemy, że Lausitzring nie jest dla nas szczególnie odpowiednim torem. Widzieliśmy to już w zeszłym sezonie i dwa lata temu. Dlatego druga linia to dobry wynik. Wiele może się zdarzyć. P3 to super rezultat”.

Wagi samochodów na wyścig:

Audi: 1.125kg (+5,0)
BMW: 1.117,5kg (-5,0)
Mercedes: 1.110 (bez zmian)

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:16.619 9
2  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:16.696 10
3  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:16.771 8
4  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:16.792 10
5  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:16.844 11
6  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:16.896 9
7  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 1:16.901 10
8  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:16.901 9
9  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:16.961 11
10  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:16.993 13
11  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 1:16.997 10
12  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.059 9
13  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:17.082 12
14  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 1:17.126 8
15  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.172 10
16  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:17.188 9
17  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 1:17.225 10
18  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:17.228 11
19  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:17.295 9
20  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 1:17.296 10
21  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.340 10
22  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.356 9
23  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 1:17.406 12
24  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:17.536 10

Wyścig 1

Pierwszy wyścig tego weekendu rozpoczął się od złych wieści dla Maximiliana Götza, który otrzymał karę przesunięcia o pięć pozycji za blokowanie Mika Rockenfellera.

Do startu ustawili się wszyscy zawodnicy, a więc 24 samochody. Jamie Green wyprzedził zwycięzcę kwalifikacji, Miguela Molinę, Kilku kierowców wypadło z toru, między innymi Garry Paffett, który nie krył złości w komunikacie radiowym. Jednak cała stawka zawodników ruszyła dalej i nikt nie stał się „ofiarą startu”.

Zwycięzca zeszłego wyścigu, Timo Glock, odrobił stratę i awansował na dziesiątą pozycję. Przed nimi ścigali się: Green, Molina, Robert Wickens, Marco Wittmann, Lucas Auer, Christian Vietoris, Mattias Ekström, Maxime Martin i Nico Müller. Natomiast Adrian Tambay otrzymał upomnienie od sędziów za wypchnięcie Paffetta zaraz po starcie wyścigu.

Do kolizji doszło pomiędzy debiutantem sezonu Estebanem Oconem a Martinem Tomczykiem. Obaj wylądowali na końcu stawki. Samochód Niemca okazał się być na tyle uszkodzony, że zawodnik wycofał się z rywalizacji. Natomiast Francuz, ze stratą 10s do przedostatniego zawodnika, kontynuował jazdę. Sędziowie zdecydowali nałożyć na Ocona karę przejazdu przez aleję serwisową. Molina wyprzedził Greena i objął prowadzenie.

Zwycięzca sesji kwalifikacyjnej szybko zaczął odjeżdżać pozostałym kierowcom i zyskał przewagę sekundy nad Greenem, co wykluczyło używanie wobec niego systemu DRS. Edoardo Mortara odebrał wywalczone przez Glocka P10. W połowie wyścigu przewaga Moliny wynosiła już ponad 2s.

Vietoris i Ekström wyjechali poza tor i stracili dwie pozycje. Wickens dostał informacje przez radio, że z jego samochodem są problemy, na które zespół nie ma wpływu i powinien on uważać do końca wyścigu, ponieważ nie jest pewne, jak będzie zachowywało się auto. Molina utrzymał prowadzenie do końca rywalizacji i wygrał pierwszy wyścig na Lausitzring.

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 42:04.244 32
2  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 42:06.278 32
3  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 42:08.419 32
4  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 42:12.968 32
5  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 42:14.003 32
6  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 42:14.642 32
7  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 42:15.038 32
8  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 42:18.681 32
9  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 42:22.052 32
10  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 42:22.658 32
11  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 42:23.209 32
12  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 42:26.526 32
13  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 42:36.065 32
14  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 42:37.372 32
15  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 42:40.635 32
16  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 42:42.644 32
17  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 42:43.640 32
18  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 42:44.542 32
19  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 42:45.753 32
20  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 42:46.985 32
21  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 42:47.530 32
22  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 42:48.156 32
23  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 42:54.022 32
-  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 8:48.268 5

 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze