W piątek popołudniu oraz w sobotę rano odbyły się pierwsze treningi Deutsche Tourenwagen Masters 2016. Po 202 dniach przerwy kierowcy rozpoczęli walkę o mistrzowskie tytuły. Oba treningi zdominowała ekipa Audi.
Trening 1
O godzinie 17:00 rozpoczął się pierwszy, słoneczny i pogodny trening nowego sezonu DTM, który zdecydowanie należał do ekipy Audi.
Edoardo Mortara (Abt-Audi) uzyskał najlepszy czas 1:34.217min na Hockenheimring, wyprzedzając swoich rywali o prawie pół sekundy. Na drugim miejscu uplasował się Jamie Green (Rosberg-Audi). Najlepszym kierowcą BMW i jednocześnie pilotem z trzecim czasem został Bruno Spengler (MTEK-BMW) ze stratą 0,565s. Kolejne wyniki Mattiasa Ekströma (Abt-Audi/+0,631), a także Nico Müllera (Abt-Audi/+0,633) zapewniły Audi obecność ich czterech kierowców w najlepszej pierwszej piątce tego treningu. Na kolejnych pozycjach znaleźli się Augusto Farfus (MTEK-BMW/+0,666) oraz Daniel Juncadella (HWA-Mercedes/+0,733). Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Tom Blomqvist (RBM-BMW/+0,790), Timo Scheider (Phoenix-Audi/+0,804) i Paul di Resta (+0,903).
Weekend rozpoczął się pechowo dla Maximiliana Götza (HWA-Mercedes/+1,699), który po dziesięciu minutach od rozpoczęcia rywalizacji wypadł z toru, uderzył w gumowe bariery i zakopał samochód w żwirze. Zaowocowało to zakończeniem treningu dla tego kierowcy po zaledwie trzech okrążeniach. Jego rezultat zapewnił mu jednak przedostatnie miejsce, ponieważ wolniejszy okazał się być Maxime Martin (RBM-BMW/+1,790). Debiutujący Esteban Ocon (ART-Mercedes/+1,516) zakończył piątek na 21. pozycji.
Trening 2
Drugi trening rozpoczął się w sobotę o godzinie 11:20. Ponownie sesję zdominowali kierowcy Audi i wykręcili sześć najlepszych czasów.
Najlepszy czas jednego okrążenia1:33.861min wykręcił Nico Müller (Abt-Audi) i znalazł się przed Mikem Rockenfellerem (Phoenix-Audi/+0,075) oraz Mattiasem Ekströmem (Abt-Audi/+0,229). Dominującą szóstkę uzupełnili Timo Scheider (Phoenix-Audi/+0,254), Jamie Green (Rosberg-Audi/+0,260) i Edoardo Mortara (Abt-Audi/+0,284). Najlepszym zawodnikiem z innej stajni był Robert Wickens (HWA-Mercedes/+0,296), który uplasował się na siódmym miejscu. Honor BMW, na miejscu dziewiątym, obronił Bruno Spengler (MTEK-BMW/+0,377), który znalazł się za Gary Paffettem (ART-Mercedes/+0,362). Pierwszą dziesiątkę zamknął Lucas Auer (Mücke-Mercedes/+0,468), który wypadł pod koniec sesji z toru i uniemożliwił wykręcenie szybkich okrążeń swoim konkurentom w ostatnich minutach.
Szwajcar zapewnia, że sytuacja z treningów nie powtórzy się w kwalifikacjach. „Z samochodem wszystko jest w porządku. Na kwalifikacje będzie ok”
- skomentował krótko Auer. Również Paul di Resta (HWA-Mercedes/+1,475) borykał się z problemami natury technicznej. Najpilniejszym kierowcą okazał się być Maximilian Götz (HWA-Mercedes/+0,597), który zdążył wykręcić aż 14 okrążeń podczas drugiego treningu.
Kierowcy Audi są zdecydowanymi faworytami dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej oraz wyścigu.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.