Ogier wciąż liderem, zacięta walka o podium

Druga pętla pierwszego dnia Rajdu Szwecji przyniosła nam sporo niespodzianek i przetasowań w klasyfikacji generalnej. Choć na czele pozostaje mistrz świata, Sébastien Ogier, za nim toczy się zacięty bój o kolejne pozycje na podium.

Uszkodzenie Volkswagenów Ogiera i Mikkelsena na ostatnim odcinku pierwszej pętli nie wpłynęło znacząco na dyspozycję kierowców niemieckiego zespołu. Co prawda pozycja startowa nie pomagała mistrzowi świata na drugiej pętli, bo nie wygrał tam ani jednego odcinka specjalnego, jednak nie przeszkodziło mu to w obronie pierwszego miejsca. Na drugim odcinku popołudniowej pętli Ogier przestrzelił skrzyżowanie, przez co stracił kilka cennych sekund (to samo miejsce zatrzymało rok temu Kubicę, Paddona i Evansa). Pomimo tego mistrz świata wciąż ma potężną przewagę 26,9 s nad drugim Haydenem Paddonem.

Pozycja Nowozelandczyka to jedna z niespodzianek. Jak to się stało, że znalazł się tak wysoko? Odpowiedzią są problemy Andreasa Mikkelsena i Krisa Meeke'a. Na SS7 Mikkelsen uderzył w drzewo, w wyniku czego obrócił się na trasie oraz uszkodził lewy przód samochodu. Norweg poniósł poważne straty czasowe, przez co nie liczy się już w walce o najwyższe pozycje, choć przed rajdem było to jego wielką ambicją. „Myślę, że nie mam już szans na wywalczenie pierwszego miejsca. Teraz moim celem musi być zdobycie drugiego” – stwierdził kierowca Volkswagena.

Z kolei Kris Meeke na trasie kolejnego oesu uderzył w kamień, przez co uszkodził układ kierowniczy. Jutro prawdopodobnie zobaczymy go jadącego w systemie Rally2. „Nie do wiary! Sytuacja identyczna, jak w Monte Carlo. Jechałem linią w wolnym zakręcie, a na drodze ukryty był kamień. Niewiarygodne!” - skomentował całą sytuację na Twitterze Irlandczyk.

Mikkelsen i Meeke nie są jedynymi kierowcami, których spotkały problemy. Thierry Neuville i Jari-Matti Latvala od rana zmagają się z kłopotami z napędem. W przypadku Belga udało się dojechać do mety, choć ogromne starty czasowe wykluczyły go z walki o zdobycze punktowe. Zdecydowanie gorzej wygląda sytuacja Latvali. Fin zatrzymał się na trasie ostatniego odcinka popołudniowej pętli. Jak się okazało, w jego Volkswagenie Polo R WRC zostało uszkodzone zawieszenie. W tym wypadku Latvala jutro dołączy do Meeke'a w systemie Rally2.

Na drugiej pętli można jednak dostrzec wiele pozytywnych aspektów. Jest nim na przykład tempo Paddona, Tänaka, czy Østberga. Paddon wygrał dwa odcinki specjalne, co pozwoliło mu na awans na drugą pozycję. Za nim znajduje się Mads Østberg, a na czwartym miejscu – Ott Tänak.

Tych trzech kierowców dzieli zaledwie osiem sekund, dlatego możemy spodziewać się zaciętej walki o drugie miejsce. Za Tänakiem plasuje się Dani Sordo, który stracił trzecie miejsce na rzecz wspomnianych wyżej kierowców. Za Hiszpanem plasują się dwaj Norwegowie – Mikkelsen i Solberg, a za nimi – Craig Breen, Eric Camilli i Lorenzo Bertelli, któy zamyka punktowaną dziesiątkę.

W kategorii WRC2 - co nie jest żadną niespodzianką - prowadzi Elfyn Evans z przewagą 17,1 s nad kolejnym kierowcą – Fredrikiem Ahlinem. Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak plasują się na dwunastym miejscu i tracą 2.53,5 min do liderującego Walijczyka.

P Nr Załoga Zespół Rezultat
1 1
Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
Volkswagen Motorsport 1:03:10,6
2 4
Hayden Paddon
John Kennard
Hyundai Motorsport + 26,9
3 5
Mads Østberg
Ola Floene
M‐Sport World Rally Team + 33,7
4 12
Ott Tänak
Raigo Mõlder
DMACK World Rally Team + 34,8
5 20
Dani Sordo
Marc Martí
Hyundai Motorsport N + 38,2
6 9
Andreas Mikkelsen
Anders Jæger
Volkswagen Motorsport II + 42,0
7 16
Henning Solberg
Ilka Minor
Henning Solberg + 1:36,9
8 15
Craig Breen
Scott Martin
Abu Dhabi Total World Rally Team + 1:38,8
9 6
Eric Camilli
Nicolas Klinger
M‐Sport World Rally Team + 2:43,5
10 37
Lorenzo Bertelli
Simone Scattolin
FWRT SRL + 3:08,6

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze