Thierry Neuville uzyskał najlepszy czas na piątkowym odcinku testowym przed Rajdem Turcji, piątą rundą tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata.
Rajd Turcji uważany jest za najtrudniejszy w kalendarzu, głównie za sprawą wymagających odcinków specjalnych, pokrytych często kamieniami i skałami. Tu nie liczy się tylko szybkość, ale również wytrzymałość – podczas tej rundy bardzo dużą, jeśli nie kluczową rolę odgrywa zawieszenie, które wytrzyma trudy oesów.
O tym, że Rajd Turcji nie będzie łatwy, zdążył przekonać się najszybszy na 4,7-kilometrowym shakedownie Neuville, który podczas drugiego przejazdu doznał właśnie uszkodzenia zawieszenia przy prawym tylnym kole w swoim Hyundaiu i20. Po naprawie w serwisie, pokonał on o 1,2 sekundy swojego zespołowego kolegę Otta Tänaka. Z trzecim wynikiem zameldował się reprezentant Toyoty Kalle Rovanperä
„To niesamowicie trudne etapy. Shakedown sam w sobie był bardzo ciężki, ale przetrwaliśmy i udało nam się znaleźć dobre ustawienia. Potrzebujemy dobrego występu wieczorem, aby rozpocząć rajd, ale nie mogę się już tego doczekać”
– powiedział Neuville.
Po pierwszym przejeździe na czele tabeli z czasami znajdował się Rovanperä, będąc wówczas szybszym o 0,9 s od Neuville’a, zaś trzeci był Gus Greensmith z M-Sport Forda. Podczas drugiego podejścia nowym liderem został Tänak, zaś Neuville z powodu swojej awarii spadł poza czołową szóstkę. Belg jednak wrócił na trzeci przejazd i ustanowił najlepszy czas shakedownu.
Z czwartym wynikiem zameldował się Elfyn Evans, który do zespołowego kolegi z Toyoty Rovanpery stracił 0,1 s. Piąty był lider mistrzostw Sébastien Ogier, który także jeździ za kierownicą Toyoty, a na szóstej pozycji uplasował się jego rodak Sébastien Loeb z Hyundaia.
Po dobrym początku dnia, Greensmith uplasował się ostatecznie na dalszej pozycji, między innymi z powodu wypadku z jego udziałem, do którego doszło na 1,6-kilometrze po starcie do ostatniego przejazdu. Brytyjczyk uderzył w skarpę, jednak jego Ford nie wydawał się być zbyt mocno uszkodzony.
W rajdzie udział weźmie jedna polska załoga. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak wystartują w Škodzie Fabia Rally2 evo w klasyfikacji WRC 3.
Źródło: wrc.com
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | 3:23,4 | |||
2 | 8 | Ott Tänak Martin Järveoja | Hyundai Shell Mobis WRT | + 1,2 | |||
3 | 69 | Kalle Rovanperä Jonne Halttunen | Toyota Gazoo Racing WRT | + 1,4 | |||
4 | 33 | Elfyn Evans Scott Martin | Toyota Gazoo Racing WRT | + 1,5 | |||
5 | 17 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia | Toyota Gazoo Racing WRT | + 1,7 | |||
6 | 9 | Sébastien Loeb Daniel Elena | Hyundai Shell Mobis WRT | + 3,6 | |||
7 | 3 | Teemu Suninen Jarmo Lehtinen | M-Sport Ford WRT | + 3,9 | |||
8 | 44 | Gus Greensmith Elliott Edmondson | M-Sport Ford WRT | + 4,8 | |||
9 | 7 | Pierre-Louis Loubet Vincent Landais | Hyundai 2C Competition | + 4,8 | |||
10 | 4 | Esapekka Lappi Janne Ferm | M-Sport Ford WRT | + 5,6 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.