FIA opublikowała kalendarz na kolejny sezon Rajdowych Mistrzostw Świata, który będzie składać się z 14. rund, zaś nowym przystankiem w przyszłorocznych zmaganiach będzie Chile.
Podczas piątkowego spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych zatwierdzono między innymi kalendarz WRC. Początkowo Japonia miała być częścią mistrzostw, jednak ostatecznie zrezygnowano z tej rundy z powodów logistycznych. Do WRC dołączy z kolei Chile, który będzie 32. krajem goszczącym u siebie załogi WRC. Runda ta odbędzie się w dniach 9-12 maja, tuż po Rajdzie Argentyny (25-28 kwietnia), i zostanie rozegrana na nawierzchni szutrowej. Tym samym przyszłoroczny kalendarz będzie największy od 2008 roku.
„Realizujemy strategię, która ma na celu dalszą globalizację mistrzostw poprzez organizację większej liczby rund poza Europą. Turcja z powodzeniem ponownie wprowadziła WRC na kontynent azjatycki, a Chile okaże się być równie godnym dodatkiem do kalendarza na 2019 rok”
– powiedział dyrektor zarządzający WRC Promoter Oliver Ciesla.
W najbliższej przyszłości odbędą się rajdy kandydujące w Japonii i Kenii, które mają ocenić gotowość tych krajów na dołączenie do WRC.
„Tegoroczny rajd kandydujący w Chile osiągnął bardzo wysoki poziom. Kolorystyka, pasja i intensywność rajdów odbywających się po sobie w Ameryce Łacińskiej, regionie, którego dynamiczny i motorsportowy oddźwięk ma ogromny potencjał do dalszego wzrostu zainteresowania fanów, będzie generować dodatkowy impuls dla WRC. Obecnie widzimy rosnący popyt ze strony krajów na całym świecie, aby dołączyć do WRC, co też wskazuje na jego coraz większą popularność. W ciągu następnych lat chcemy nadal rozwijać serię i zbadać ważne nowe rynki”
.
Dodatkowo ogłoszono wprowadzenie kategorii WRC2 Pro dla zarejestrowanych producentów. Tym samym kierowcy, piloci oraz producenci mogą walczyć o mistrzostwo WRC2 Pro, przez co dotychczasowa rywalizacja o tytuł WRC2 pozostanie w rękach prywatnych załóg. Z kolei na przyszły sezon zrezygnowano z kategorii WRC3.
Oprócz tego fabryczni kierowcy WRC będą mogą mogli wybierać własne numery startowe, za wyjątkiem numeru 1, który będzie zarezerwowany dla mistrzów świata. Liczba dni testowych zostanie zredukowana z 55 do 42, zaś maksymalny łączny dystans odcinków specjalnych w pojedynczym rajdzie zostanie zmniejszona z 500 km do 350 km.
R | Data | Wydarzenie | |
1 | 24-27 stycznia | Rajd Monte Carlo | |
2 | 14-17 lutego | Rajd Szwecji | |
3 | 7-10 marca | Rajd Meksyku | |
4 | 28-31 kwietnia | Rajd Korsyki | |
5 | 25-28 kwietnia | Rajd Argentyny | |
6 | 9-12 maja | Rajd Chile | |
7 | 30 maja-2 czerwca | Rajd Portugalii | |
8 | 13-16 czerwca | Rajd Sardynii | |
9 | 1-4 sierpnia | Rajd Finlandii | |
10 | 22-25 sierpnia | Rajd Niemiec | |
11 | 12-15 września | Rajd Turcji | |
12 | 3-6 października | Rajd Wielkiej Brytanii | |
13 | 24-27 października | Rajd Hiszpanii | |
14 | 14-17 listopada | Rajd Australii |
Źródło: fia.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.