Thierry Neuville prowadzi po pierwszym dniu Rajdu Sardynii, szóstej tegorocznej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata.
Po objęciu prowadzenia w piątkowy poranek, Neuville był w stanie zwyciężyć w kolejnych trzech na cztery rozegrane później odcinki specjalne i wypracować sobie 11,1 sekundy przewagi nad kierowcą Volkswagena, Jari-Mattim Latvalą przed sobotnią częścią rywalizacji. Fin na chwilę powrócił na fotel lidera dzięki najlepszemu rezultatowi na szóstym oesie, jednak Neuville powrócił na czoło tabeli na kolejnym odcinku, który wygrał o 4,4 sekundy nad drugą załogą. Z dalszą rywalizacją na tym etapie pożegnał się inny z kierowców Hyundaia, Hayden Paddon, który zaliczył dosyć poważny wypadek pod koniec odcinka.
Neuville na kolejnych oesach okazał się być najszybszy spośród wszystkich. Najpierw zwyciężył na OS8 Castelsardo, który był przejeżdżany po raz drugi, a przewagę powiększył dzięki kolejnemu świetnemu rezultatowi zdobytemu na dziewiątym odcinku specjalnym, gdzie był szybszy od Latvali o 3,4 sekundy.
Na trzecim miejscu po pierwszym dniu znajduje się lider mistrzostw – Sébastien Ogier. Francuz, który nadal otwiera trasę, traci ponad 40 sekund do prowadzącego Neuville’a. Kierowca Polo R był jednak w stanie odskoczyć od zespołowego kolegi, Andreasa Mikkelsena, który z kolei toczy zacięty bój z Madsem Østbergiem. Różnica między Norwegami po dziewięciu odcinkach specjalnych wynosi zaledwie jedną sekundę.
Dani Sordo w drugim Hyundaiu i20 zakończył piątkowe zmagania na spokojnej, szóstej pozycji, jednak 20-sekundowa strata do rywalizujących ze sobą rodaków z Norwegii pozwala mu na możliwe włączenie się w walkę o czwarte miejsce.
Henning Solberg, który zasiada za kierownicą Forda Fiesty RS, utrzymał siódmą lokatę. W zestawieniu ma on 3,1 sekundy przewagi nad Ottem Tänakiem, który z kolei miał problemy z oponami, łapiąc nawet kapcia na przedostatnim piątkowym odcinku specjalnym.
Teemu Suninen, który z rana utrzymywał tempo końcu stawki WRC, również musiał zmagać się z przebitą oponą. Na problemach Suninena skorzystał Umberto Scandola, który awansował dzięki temu na dziewiąte miejsce. Drugi w tej kategorii i dziesiąty w generalce jest Esapekka Lappi. O zwycięstwo w WRC2 walczą aż cztery załogi, a różnica między nimi wynosi zaledwie nieco ponad 20 sekund.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | ||
1 | 20 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul |
Hyundai Motorsport N | 1:14:03,2 | ||
2 | 2 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila |
Volkswagen Motorsport | + 11,1 | ||
3 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia |
Volkswagen Motorsport | + 40,3 | ||
4 | 9 | Andreas Mikkelsen Anders Jaeger |
Volkswagen Motorsport II | + 57,5 | ||
5 | 5 | Mads Østberg Ola Floene |
M-Sport World Rally Team | + 58,5 | ||
6 | 4 | Dani Sordo Marc Martí |
Hyundai Motorsport | + 1:18,6 |
||
7 | 16 | Henning Solberg Ilka Minor |
Solberg Henning | + 2:32,5 | ||
8 | 12 | Ott Tänak Raigo Molder |
DMACK World Rally Team | + 1:10,5 | ||
9 | 44 | Umberto Scandola Guido D'Amore |
S. A. Motorsport Italia SRL | + 2:39,2 | ||
10 | 35 | Esapekka Lappi Janne Ferm |
Škoda Motorsport | + 2:48,3 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.