Równe tempo prezentowane przez Thierry’ego Neuville’a oraz zwycięstwo na dwóch odcinkach specjalnych przyniosły prowadzenie po porannej piątkowej pętli Rajdu Sardynii.
Belg wykorzystał przewagę związaną z pozycją startową i wygrał dwa odcinki specjalne: Casterlsardo i Tergu – Osilo. Prowadzi on w rajdzie mając 1.5 sekundy zapasu nad Jari-Mattim Latvalą.
Pozycja lidera podczas szóstej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata zmieniało się praktycznie po każdym oesie. Na czele klasyfikacji znajdowali się Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala, a ostatecznie prowadzenie trafiło do Thierry’ego Neuville’a.
Belg co prawda stracił kilka sekund na czwartym odcinku specjalnym po drobnym błędzie, lecz jest szczęśliwy z dotychczasowego przebiegu rywalizacji. „Za wyjątkiem tego błędu myślę, że możemy być zadowoleni z porannej pętli”
– powiedział.
Latvala, który zajmuje drugą pozycję, znajduje się przed swoim zespołowym kolegą, Sébastienem Ogierem, nad którym ma 22.2 sekundy przewagi. Obaj byli zadowoleni z doboru ogumienia na szuter. Opony miękkie w samochodzie Francuza były dosyć mocno zniszczone, jednak Ogier jest przekonany, że i tak stracił mniej czasu na śliskiej suchej nawierzchni, niż gdyby zdecydował się dobrać twarde ogumienie.
Rajd w wykonaniu Madsa Østberga jak na razie przebiega bezproblemowo. Wcześniejsze kłopoty związane ze skrzynią biegów na razie nie powracają i kierowca Forda Fiesty RS zajmuje czwarte miejsce, tracąc zaledwie 1.8 sekundy do Ogiera. Z kolei Andreas Mikkelsen, który również postanowił postawić na miękkie opony jest piąty, a czołową szóstkę uzupełnia Dani Sordo, który narzeka na problemy z nadsterownością.
Siódmą lokatę zajmuje Henning Solberg, który z powodu problemów dwukrotnie zatrzymywał się na czwartym odcinku specjalnym, a ósmy jest fantastycznie spisujący się kierowca WRC2, Teemu Suninen. Pierwszą dziesiątkę dopełniają Hayden Paddon i Ott Tänak.
Paddon na odcinku specjalnym Castelsardo obrócił się, a następnie uderzył w ścianę. Spowodowało to konieczność wymiany wahacza w tylnym zawieszeniu, przez co strata wyniosła 45 sekund. Z kolei Tänak stracił 40 sekund na piątym oesie w wyniku mocno zużytych opon.
O awans do czołowej dziesiątki walczył również Lorenzo Bertelli, jednak problem z tylnym dyferencjałem oraz przebicie tylnej opony kosztowały aż 90 sekund. Natomiast Kevin Abbring i Eric Camilli nadal zmagają się odpowiednio z uszkodzonym wałem napędowym i tylnym dyferencjałem.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | ||
1 | 20 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul |
Hyundai Motorsport N | 38:33,9 |
||
2 | 2 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila |
Volkswagen Motorsport | + 1,5 | ||
3 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia |
Volkswagen Motorsport | + 23,7 | ||
4 | 5 | Mads Østberg Ola Floene |
M-Sport World Rally Team | + 25,5 | ||
5 | 9 | Andreas Mikkelsen Anders Jaeger |
Volkswagen Motorsport II | + 35,1 | ||
6 | 4 | Dani Sordo Marc Martí |
Hyundai Motorsport | + 38,7 |
||
7 | 16 | Henning Solberg Ilka Minor |
Solberg Henning | + 54,3 | ||
8 | 34 | Teemu Suninen Mikko Markkula |
Team Oreca | + 54,6 | ||
9 | 3 | Hayden Paddon John Kennard |
Hyundai Motorsport | + 1:00,3 | ||
10 | 12 | Ott Tänak Raigo Molder |
DMACK World Rally Team | + 1:10,5 |
Źródło: wrc.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.