Neuville najszybszy po pierwszej pętli Rajdu Sardynii

Równe tempo prezentowane przez Thierry’ego Neuville’a oraz zwycięstwo na dwóch odcinkach specjalnych przyniosły prowadzenie po porannej piątkowej pętli Rajdu Sardynii.

Belg wykorzystał przewagę związaną z pozycją startową i wygrał dwa odcinki specjalne: Casterlsardo i Tergu – Osilo. Prowadzi on w rajdzie mając 1.5 sekundy zapasu nad Jari-Mattim Latvalą.

Pozycja lidera podczas szóstej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata zmieniało się praktycznie po każdym oesie. Na czele klasyfikacji znajdowali się Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala, a ostatecznie prowadzenie trafiło do Thierry’ego Neuville’a.

Belg co prawda stracił kilka sekund na czwartym odcinku specjalnym po drobnym błędzie, lecz jest szczęśliwy z dotychczasowego przebiegu rywalizacji. „Za wyjątkiem tego błędu myślę, że możemy być zadowoleni z porannej pętli” – powiedział.

Latvala, który zajmuje drugą pozycję, znajduje się przed swoim zespołowym kolegą, Sébastienem Ogierem, nad którym ma 22.2 sekundy przewagi. Obaj byli zadowoleni z doboru ogumienia na szuter. Opony miękkie w samochodzie Francuza były dosyć mocno zniszczone, jednak Ogier jest przekonany, że i tak stracił mniej czasu na śliskiej suchej nawierzchni, niż gdyby zdecydował się dobrać twarde ogumienie.

Rajd w wykonaniu Madsa Østberga jak na razie przebiega bezproblemowo. Wcześniejsze kłopoty związane ze skrzynią biegów na razie nie powracają i kierowca Forda Fiesty RS zajmuje czwarte miejsce, tracąc zaledwie 1.8 sekundy do Ogiera. Z kolei Andreas Mikkelsen, który również postanowił postawić na miękkie opony jest piąty, a czołową szóstkę uzupełnia Dani Sordo, który narzeka na problemy z nadsterownością.

Siódmą lokatę zajmuje Henning Solberg, który z powodu problemów dwukrotnie zatrzymywał się na czwartym odcinku specjalnym, a ósmy jest fantastycznie spisujący się kierowca WRC2, Teemu Suninen. Pierwszą dziesiątkę dopełniają Hayden Paddon i Ott Tänak.

Paddon na odcinku specjalnym Castelsardo obrócił się, a następnie uderzył w ścianę. Spowodowało to konieczność wymiany wahacza w tylnym zawieszeniu, przez co strata wyniosła 45 sekund. Z kolei Tänak stracił 40 sekund na piątym oesie w wyniku mocno zużytych opon.

O awans do czołowej dziesiątki walczył również Lorenzo Bertelli, jednak problem z tylnym dyferencjałem oraz przebicie tylnej opony kosztowały aż 90 sekund. Natomiast Kevin Abbring i Eric Camilli nadal zmagają się odpowiednio z uszkodzonym wałem napędowym i tylnym dyferencjałem.

P Nr Załoga Zespół   Rezultat
1 20
Thierry Neuville
Nicolas Gilsoul
Hyundai Motorsport N 38:33,9
2 2
Jari-Matti Latvala
Miikka Anttila
Volkswagen Motorsport + 1,5
3 1
Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
Volkswagen Motorsport + 23,7
4 5
Mads Østberg
Ola Floene
M-Sport World Rally Team + 25,5
5 9
Andreas Mikkelsen
Anders Jaeger
Volkswagen Motorsport II + 35,1
6 4
Dani Sordo
Marc Martí
Hyundai Motorsport + 38,7
7 16
Henning Solberg
Ilka Minor
Solberg Henning + 54,3
8 34
Teemu Suninen
Mikko Markkula
Team Oreca + 54,6
9 3
Hayden Paddon
John Kennard
Hyundai Motorsport  + 1:00,3
10 12
Ott Tänak
Raigo Molder
DMACK World Rally Team + 1:10,5

Źródło: wrc.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze