Rajd Niemiec: Podsumowanie kierowców - część 1

Rajd Niemiec nie należał do udanych dla polskiego kierowcy - Roberta Kubicy, jednak tego samego nie można powiedzieć o francuskim zawodniku Sébastienie Ogierze, który triumfował na pierwszym stopniu podium przed Jari-Mattim Latvalą i Andreasem Mikkelsenem.

Mads Østberg nie był nastawiony na zaciętą rywalizację podczas Rajdu Niemiec, kiedy to po trzecim odcinku specjalnym przyznał, że nie wie co ma robić, bo Volkswageny są zbyt szybkie, by nawiązać z nimi walkę. Od tego momentu Norweg skupił się na sobie, co przyczyniło się do jego solidnej jazdy. Kierowca Citroëna twierdził, że jest zadowolony z postępów na asfalcie. Jego czasy nie dawały jednak powodów do radości. Siódme miejsce to wynik poniżej oczekiwań dla kogoś z takim doświadczeniem. Szef zespołu, Yves Matton powiedział, że "Mads pokazał, że stać go na walkę w środku stawki", jednak Norwega stać na znacznie więcej.

Dani Sordo ma już na swoim konie zwycięstwo w Niemczech, jednak tym razem, kiedy zdał sobie sprawę, że nie jest w stanie powtórzyć takiego rezultatu, od razu było widać po nim frustrację. Podczas gdy Volkswageny oddalały się na horyzoncie, Hiszpan toczył satysfakcjonujący pojedynek o czwarte miejsce z ubiegłorocznym zwycięzcą Rajdu Niemiec - Thierrym Neuvillem. Pomimo problemów z hamulcem ręcznym i redukcją biegów, Sordo był w stanie podkręcić tempo ostatniego dnia, w efekcie finiszując na solidnym czwartym miejscu, a na Power Stage sięgnął po dodatkowy punkt za trzeci czas.

Jari-Matti Latvala nie czuł się w Niemczech całkowicie komfortowo, jednak pomimo to prowadził podczas piątkowego etapu. Fin miał problemy z podsterownością swojego Volkswagena Polo R, zwłaszcza na brudnych fragmentach, a także nie do końca dobrze radził sobie na hamowaniach. Mimo wszystko, aż do sobotniego przejazdu przez odcinki Panzerplatte miał Sébastiena Ogiera na wyciągnięcie ręki. Wtedy jednak Francuz odskoczył, a Jari-Matti był rozdarty pomiędzy chęcią wygrania pojedynczych oesów, a koniecznością dojechania do mety i dowiezienia dobrego wyniku dla Volkswagena, dla którego był to kluczowy rajd. Niespodzianką było jego zwycięstwo na odcinku Power Stage, ponieważ miał za sobą szybką stawkę, a przede wszystkim Sébastiena Ogiera.

Robert Kubica ma za sobą trudny Rajd Niemiec, ponieważ szansę na dobry wynik stracił jeszcze przed startem, otrzymując pięć minut kary za wymianę silnika. Podczas siódmego oesu wypadł z drogi wśród winnic tracąc kolejne pięć minut i przednią szybę. Sobotę Kubica rozpoczął solidnie, jednak zakończył rajdowy dzień przedwcześnie po uderzeniu w hinkelstein i uszkodzeniu zawieszenia Fiesty. Polak wrócił na trasę w niedzielę, ale nie był zadowolony z prowadzenia się swojego samochodu. Podczas Rajdu w Australii nie zobaczymy Roberta Kubicy, ponieważ chce on się skupić na przygotowaniach do kolejnego asfaltowego rajdu na Korsyce.

Po serii nieudanych rajdów na szutrze, powrót na asfalt oznaczał dla Haydena Paddona "powrót do szkoły" i sporo nauki. Nowozelandczyk podszedł do sprawy poważnie i pierwszego dnia łapał rytm, jednak kolejnego dnia zaczął tracić cierpliwość i był niezadowolony ze swojego tempa. Jego wątpliwości co do swojej jazdy zostały rozwiane, kiedy okazało się, że za słabymi osiągami stała awaria turbiny. Paddon ostatecznie przyznał, że jest zadowolony ze swojego wyniku.

Ott Tänak nie startował w Niemczech autem WRC od trzech lat, a brak doświadczenia było widać już na pierwszym oesie, na którym wyjechał swoją Fiestą poza drogę i uderzył w barierę. Najgorsze czekało go w sobotę, kiedy na odcinku Panzerplatte wypadł z trasy i stracił minutę na ponownym uruchomieniu samochodu. Od tego momentu wizyta w Niemczech przebiegała pod znakiem nauki, przeplataną dobrymi czasami - czwarty czas na czternastym odcinku i próbie Power Stage.

Rajd Niemiec był dla Kevina Abbringa trzecim startem w barwach koreańskiego producenta. Holendrowi brakowało pewności siebie, szczególnie podczas hamowania, ponieważ auto pierwszego dnia prowadziło się nieswojo. Zmiany ustawień tylko pogarszały sytuację, za to sobotnia modyfikacja setupu oznaczała nowy początek, ponieważ Abbring mógł podkręcić tempo i  zyskać pewność siebie.

Źródło: wrc.com

 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze