Zawodnik Gresiniego od początku sprintu pokazywał świetne tempo, które po kilku nieudanych próbował pozwoliło mu w końcu na minięcie Bagnai i wybudowanie bezpiecznej przewagi. Doszło do bezpośredniej walki Martina i Bagnai, z której zwycięsko wyszedł Martin.
Najlepiej odjechał Bagnaia, gdy Martin dostał zamknięty przez Bastianiniego i Álexa Márqueza – Hiszpan dwa zakręty później wyprzedził też zawodnika Ducati i przesunął się na drugą pozycję.
Martin bardzo agresywnie wywiózł „Bestię” aby go wyprzedzić i awansować na trzecie miejsce. Przed nim Álex Márquez jechał bardzo blisko Pecco Bagnai. Gdy zawodnicy KTM-a rozpoczęli walkę z Bastianinim.
Álex Márquez opóźnił hamowanie jechał przestrzelił hamowanie, przez co Bagnaia odbił od niego pozycje z powrotem a dodatkowo minął go Martin. Zawodnik Gresiniego próbował potem odbić pozycję od rodaka, jednak ponownie pojechał za szeroko – udało się przy kolejnej próbie, choć do tylnego koła Martina zostało kilka centymetrów.
Marc Márquez, który zaledwie w ciągu dwóch okrążeń nadrobił ponad siedem pozycji, przewrócił się, gdy stawka zbliżała się do półmetku sprintu.
Álex Márquez za to zdołał wyprzedzić Bagnaię, po tym jak dłużej [przygotowywał atak. Skorzystał na tym Martin, który dojechał do tej dwójki a potem także minął swojego największego rywala w walce o tytuł. Do czołówki zbliżył się też Bastianini, partner zespołowy Bagnai, który znalazł się praktycznie na jego tylnym kole.
Element spadł z motocykla Martina i przyczepił się do maszyny Bagnai, co mogło mu przeszkadzać przez przynajmniej całe okrążenie – ciężko powiedzieć czy miało to wpływ na aerodynamikę. Faktem jest, że blisko niego dalej był Bastianini, a Álex Márquez i Jorge Martin odjechali od Włochów; szczególnie zawodnik Gresiniego utrzymywał sekundową przewagę nad rodakiem.
To, że Bastianini pozostawał blisko Bagnai, wykorzystał Binder i w wyprzedził „Bestię” – Włoch jednak odbił pozycję po wewnętrznej na ostatnim zakręcie.
Álex Márquez wygrał sprint, drugi był Jorge Martin a trzeci – Pecco Bagnaia. Różnica miedzy Martinem a Bagnaią w klasyfikacji generalnej zmalała do 11 punktów.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 73 | Álex Márquez | Gresini Racing MotoGP | 10 okr. | |||
2 | 89 | Jorge Martín | Prima Pramac Racing | + 1,589 | |||
3 | 1 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | + 3,034 | |||
4 | 23 | Enea Bastianini | Ducati Lenovo Team | + 3,242 | |||
5 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 3,310 | |||
6 | 43 | Jack Miller | Red Bull KTM Factory Racing | + 4,318 | |||
7 | 72 | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 Racing Team | + 5,307 | |||
8 | 5 | Johann Zarco | Prima Pramac Racing | + 5,501 | |||
9 | 10 | Luca Marini | Mooney VR46 Racing Team | + 6,420 | |||
10 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia Racing | + 7,241 | |||
11 | 21 | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 8,775 | |||
12 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | + 9,995 | |||
13 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Gresini Racing MotoGP | + 10,067 | |||
14 | 37 | Augusto Fernández | GASGAS Factory Racing Tech3 | + 10,643 | |||
15 | 44 | Pol Espargaró | GASGAS Factory Racing Tech3 | + 11,005 | |||
16 | 20 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 11,911 | |||
17 | 25 | Raúl Fernández | CryptoDATA RNF MotoGP Team | + 13,591 | |||
18 | 88 | Miguel Oliveira | CryptoDATA RNF MotoGP Team | + 15,058 | |||
19 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 16,015 | |||
20 | 27 | Iker Lecuona | LCR Honda CASTROL | + 23,484 | |||
21 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | + 24,930 | |||
22 | 19 | Álvaro Bautista | Aruba.it Racing | + 36,501 | |||
23 | 36 | Joan Mir | Repsol Honda Team | + 40,594 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.