Pecco Bagnaia zwyciężył w niedzielnym wyścigu MotoGP podczas Grand Prix Hiszpanii. Obok niego na podium stanęli ponownie, jak w sprincie, Brad Binder i Jack Miller. W wyniku takiego rozstrzygnięcia i upadku Marco Bezzecchiego, Bagnaia został liderem klasyfikacji generalnej, a Binder awansował w zestawieniu na drugą pozycję.
Aleix Espargaró podobnie jak w sprincie wystartował źle i stracił wiele pozycji. Najlepiej poradzili sobie zawodnicy KTM-a, szczególnie Jack Miller, a także Jorge Martín i Francesco Bagnaia.
Na samym początku doszło do wypadku, w którym ucierpieli Fabio Quartararo, Marco Bezzecchi i Miguel Oliveira. Na prostej między pierwszymi dwoma zakrętami Francuz utknął między pozostałymi dwoma rywalami – przewrócił się, po zetknięciu z Bezzecchim, uderzając w Oliveirę i zabierając go ze sobą. Pojawiła się czerwona flaga, a wirażowi ruszyli do naprawiania bariery. Francuz i Włoch zdołali wystartować potem ponownie, jednak Portugalczyk zabrany został do centrum medycznego.
W restarcie ponownie najlepsi były zawodnicy KTM-a, choć tym razem na prowadzenie wyszedł Brad Binder. Za nimi ruszyli kolejno Jorge Martín i Pecco Bagnaia – aktualny mistrz świata jednak szybko znalazł sposób na młodszego Hiszpana i przesunął się na trzecia pozycję, goniąc za drugim Millerem. W dalszej części stawki przewrócił się Álex Rins, a potem też Joan Mir.
Na koniec drugiego okrążenia na prowadzenie przesunął się Jack Miller – on i Binder stworzyli też dystans między sobą, a pozostałymi zawodnikami. Potem Binder odzyskał pozycję lidera, a dogonili go też pozostali rywale.
W tym czasie karę dłuższego okrążenia, która otrzymał wcześniej za zderzenie z Oliveirą, wykonał Quartararo. Zawodnik Yamahy jednak wyjechał poza linię wyznaczającą miejsce do przejazdu, przez otrzymał drugą karę tego samego typu.
Bagnaia zaczął próby ataków na Millera – jednak z nich była bardziej agresywna i skończyła się kontaktem między Włochem i Australijczykiem, ale nie groziło to upadkiem. Dosłownie kilka minut później Miller wykorzystał manewr wręcz identyczny do Bagnai na Martinie, z którym walczył po tym jak wyprzedził go Włoch na fabrycznym Ducati.
Bagnaia otrzymał karę za sytuację z Millerem – musiał oddać jedną pozycję, co wywołało spory sprzeciw wśród zespołów, dziennikarzy jak i fanów, oraz poddał ponownie dyskusji postępowanie sędziów podczas ostatnich wyścigów. Miller nie otrzymał kary za identyczny manewr w walce z Martínem. Pomimo tego Włoch powrócił potem na druga pozycję.
Binder na czele zaczął odjeżdżać pozostałym zawodnikom, gdy na 8 okrążeń przed końcem wyścigu przewrócili się Johann Zarco i Marco Bezzecchi – w ten sposób drugi z nich stracił pozycję lidera w klasyfikacji generalnej, a dodatkowo spadł na pozycję trzecią, ustępując też Binderowi.
Bagnaia na ostatnim okrążeniach był w stanie dogonił lidera Grand Prix i przygotować atak, aby walczyć o wygraną w Jerez. Na ostatnim zakręcie czwartego okrążenia Włoch w końcu minął liderującego wcześniej rywala z RPA i przesunął się na pierwszą pozycję, jednak Binder nie miał zamiaru odpuszczać i pozostał blisko Bagnai aż do samego końca, nawet przygotowując próbę manewru na ostatni zakręt ostatniego okrążenia.
Zwycięzcą wyścigu został Pecco Bagnaia, a podium uzupełnili Brad Binder i Jack Miller. Świetny wyścig ponownie zaliczył startujący z dziką kartą Dani Pedrosa, który metę przeciął na siódmej pozycji.
Fabio Quartararo zdołał awansować do topowej dziesiątki, co nie udało się Maverickowi Viñalesowi, którego łańcuch w motocyklu pękł na ostatnim okrążeniu.
Kolejne Grand Prix MotoGP odbędzie się na torze Le Mans we Francji w dniach 12-14 maja.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | 24 okr. | |||
2 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,221 | |||
3 | 43 | Jack Miller | Red Bull KTM Factory Racing | + 1,119 | |||
4 | 89 | Jorge Martín | Prima Pramac Racing | + 1,942 | |||
5 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | + 4,760 | |||
6 | 10 | Luca Marini | Mooney VR46 Racing Team | + 6,329 | |||
7 | 26 | Dani Pedrosa | Red Bull KTM Factory Racing | + 6,371 | |||
8 | 73 | Álex Márquez | Gresini Racing MotoGP | + 14,952 | |||
9 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 15,692 | |||
10 | 20 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 15,846 | |||
11 | 21 | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 17,209 | |||
12 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Gresini Racing MotoGP | + 17,911 | |||
13 | 37 | Augusto Fernández | GASGAS Factory Racing Tech3 | + 19,010 | |||
14 | 6 | Stefan Bradl | Team HRC | + 27,294 | |||
15 | 25 | Raúl Fernández | CryptoDATA RNF MotoGP Team | + 36,371 | |||
16 | 27 | Iker Lecuona | Repsol Honda Team | + 36,753 | |||
17 | 94 | Jonas Folger | GASGAS Factory Racing Tech3 | + 47,146 | |||
NSK | 12 | Maverick Viñales | Aprilia Racing | ||||
NSK | 5 | Johann Zarco | Prima Pramac Racing | ||||
NSK | 72 | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 Racing Team | ||||
NSK | 42 | Álex Rins | LCR Honda CASTROL | ||||
NSK | 36 | Joan Mir | Repsol Honda Team | ||||
NSK | 88 | Miguel Oliveira | CryptoDATA RNF MotoGP Team |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.