Marc Márquez odniósł zwycięstwo w niezwykle emocjonującym wyścigu MotoGP o Grand Prix Australii. Dzięki wygranej, Hiszpan wypracował sobie sporą przewagę punktową w klasyfikacji generalnej nad Andreą Dovizioso, który do mety dojechał dopiero na 13 pozycji. Podium uzupełnili Valentino Rossi oraz Maverick Viñales.
Na dosyć ciekawy dobór opon zdecydowali się zawodnicy tuż przed wyścigiem. Szczególną uwagę należało zwrócić na Márqueza, który do swojego motocykla założył nietypowy dla niego miękki tył. Firma Michelin stwierdziła, że ta mieszanka jest w stanie wytrzymać 20 okrążeń, a więc o 7 mniej, niż trwa dystans wyścigu. Znajdujący się w pierwszym rzędzie Viñales oraz Zarco także założyli miękką tylną oponę.
Bardzo dobry start zaliczył faworyt lokalnej publiczności Jack Miller, który ruszał z piątego pola. Márquez spadł na drugie miejsce, a za nim jechali Viñales, Rossi oraz Iannone. Ogromne problemy miał walczący o tytuł Dovizioso, który na chwilę znalazł się poza torem, spadając na 20 pozycje. Dosyć agresywnie na początku niedzielnej rywalizacji jechał Zarco, który po małym kontakcie z Polem Espargaró ruszał w pogoń za ścisłą czołówką. Kiedy Francuz chciał wykorzystać wyprzedzenie Márqueza przez Viñalesa, zawodnik Monster Yamaha Tech 3 zderzył się z Hiszpanem, tracąc kilka pozycji.
Po pierwszych okrążeniach na czele wciąż znajdował się Miller, jednak do skóry Australijczyka dobierał się jadący na drugiej pozycji Viñales. Hiszpan jednak musiał ulec swojemu zespołowemu koledze Rossiemu, który przez chwilę znajdował się na prowadzeniu. Po utracie miejsca lidera Miller spadał na kolejne pozycje, jadąc już na piątej pozycji.
Sytuacja w czołówce robiła się jeszcze ciekawsza. Rossi chwilę później był w stanie odzyskać prowadzenie, zaś na drugą pozycję awansował Zarco, który popisał się kilkoma agresywnymi manewrami wyprzedzania, jednak okazały się one być skuteczne. Chwilę później Francuz oraz Márquez wykorzystali mały błąd Rossiego, po raz kolejny zmieniając układ sił na czele stawki.
Po chwili słabości do gry powrócił Miller, który najpierw uporał się z Viñalesem, następnie z Rossim, przesuwając się na trzecie miejsce. Ci zawodnicy na kolejnych okrążeniach toczyli ze sobą zacięty pojedynek, z którego to Rossi wyszedł górą. Włoski zawodnik chwilę później objął prowadzenie, wyprzedzając najpierw Márqueza, a następnie Zarco.
Na 12 okrążeń przed końcem wyścigu Viñales skutecznie zaatakował Márqueza, przesuwając się na trzecie miejsce, zaś Zarco pewnie uporał się z Rossim. Wkrótce ponownie doszło do zmiany na prowadzeniu – tym razem to Viñales wykorzystał prędkość Yamahy i awansował na pierwsze miejsce na prostej startowej.
Na 7 okrążeń przed zakończeniem rywalizacji na prowadzenie ponownie wysunął się Márquez, zaś Viñales po spadku na czwarte miejsce zderzył się z Iannone, tracąc kilka pozycji. Niedługo później Zarco powrócił na drugą lokatę i był w stanie obronić ją przed Rossim. Francuz nie odparł jednak ataków Iannone, który wykorzystał swoją prędkość w zakrętach i był w stanie na chwilę znaleźć się na drugim miejscu. Zawodnik Suzuki stoczył pojedynek z Rossim, lecz doszło do małego kontaktu i tę sytuację wykorzystał Zarco.
Podczas gdy walka o drugie miejsce trwała w najlepsze na dwa kółka przed końcem, prowadzący Márquez był w stanie odjechać od reszty stawki na ponad dwie sekundy. W bitwie o drugi stopień podium liczyli się Rossi, Zarco oraz Viñales. Zarco starał się w końcówce wyprzedzić Rossiego, jednak Francuz na samej mecie przegrał walkę o podium.
Marc Márquez odniósł zwycięstwo w niezwykle emocjonującym wyścigu o Grand Prix Australii. Hiszpan dzięki temu wynikowi oraz dopiero 13. pozycji Dovizioso wyrobił sobie znaczny zapas punktowy w klasyfikacji zawodników na dwie rundy przed końcem sezonu. Drugie miejsce zajął Valentino Rossi, a na najniższym stopniu podium stanął Maverick Viñales.
Tuż poza czołową trójką znalazł się Johann Zarco, piąta lokata przypadła Calowi Crutchlowowi, jako szósty do mety dojechał Andrea Iannone, zaś w najlepszej dziesiątce znaleźli się również Jack Miller, Alex Rins, Pol Espargaró oraz Bradley Smith.
Do końca sezonu pozostały dwa wyścigi. Już za tydzień zawodnicy powalczą o Grand Prix Malezji na torze Sepang, zaś tegoroczna rywalizacja zakończy się rundą w Walencji 12 listopada. Kto ostatecznie sięgnie po mistrzowski tytuł?
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | 27 okr. | |||
2 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | + 1,799 | |||
3 | 25 | Maverick Viñales | Movistar Yamaha MotoGP | + 1,826 | |||
4 | 5 | Johann Zarco | Monster Yamaha Tech 3 | + 1,842 | |||
5 | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda | + 3,845 | |||
6 | 29 | Andrea Iannone | Team SUZUKI ECSTAR | + 3,871 | |||
7 | 43 | Jack Miller | Team EG 0,0 Marc VDS | + 5,619 | |||
8 | 42 | Alex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 12,208 | |||
9 | 44 | Pol Espargaró | Red Bull KTM Factory Racing | + 16,251 | |||
10 | 38 | Bradley Smith | Red Bull KTM Factory Racing | + 16,262 | |||
11 | 45 | Scott Redding | Octo Pramac Racing | + 21,652 | |||
12 | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | + 21,668 | |||
13 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | + 21,692 | ||||
14 | 17 | Karel Abraham | Pull & Bear Aspar Team | + 26,110 | |||
15 | 99 | Jorge Lorenzo | Ducati Team | + 26,168 | |||
16 | 53 | Tito Rabat | Team EG 0,0 Marc VDS | + 26,252 | |||
17 | 19 | Alvaro Bautista | Pull & Bear Aspar Team | + 36,377 | |||
18 | 78 | Loris Baz | Reale Avintia Racing | + 39,654 | |||
19 | 22 | Sam Lowes | Aprilia Racing Team Gresini | + 40,400 | |||
20 | 8 | Héctor Barberá | Reale Avintia Racing | + 45,901 | |||
21 | 9 | Danilo Petrucci | Octo Pramac Racing | + 48,768 | |||
22 | 23 | Broc Parkes | Monster Yamaha Tech 3 | + 57,711 | |||
NSK | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing Team Gresini |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.