Will Power i Hélio Castroneves uzyskali najlepsze czasy wtorkowych treningów przed tegorocznym wyścigiem Indianapolis 500. Podczas sześciu godzin otwartego toru, kierowcy przejechali łącznie ponad 6000 okrążeń, bez ani jednego wypadku.
Zwycięzca ostatniego wyścigu Power uzyskał najlepszą średnią prędkość 224,656 mph (361,549 km/h). Australijczyk pokonał Castronevesa oraz Gabby’ego Chavesa, reprezentującego nowy zespół Harding Racing.
„Roger [Penske] z pewnością wkłada całe serce w ten wyścig”
– powiedział Power po zakończeniu jazd. „Jako zespół poświęciliśmy dużo czasu na zimowe przygotowania i odbyliśmy tutaj dwa testy, zatem wiemy że w pełni wykorzystujemy nasze możliwości. Chevrolet także ciężko pracuje i widać, że nasze prędkości są całkiem dobre. Roger chciałby odnieść 17. zwycięstwo, a ja chciałbym mu je przynieść”
.
Trzykrotny zwycięzca wyścigu Castroneves przejechał swoje najlepsze okrążenie w 224,287 mph. O pięć setnych sekundy wolniejszy był Chaves, który miał powody do zadowolenia, po tym jak w poniedziałek zdołał przejechać zaledwie sześć okrążeń.
Drugi dzień treningów przebiegł bez żadnych incydentów, a jedyne neutralizacje powodowały zanieczyszczenia i inspekcje toru, wymuszone doniesieniami o przebitych oponach.
Zach Veach i Jack Harvey zakończyli swoje programy rookie orientation, tym samym wszyscy czterej tegoroczni debiutanci zostali dopuszczeni do udziału w kwalifikacjach.
Jednym z debiutantów jest Fernando Alonso, który przejechał 117 okrążeń, najwięcej ze wszystkich kierowców. Najlepszy wynik Hiszpana to 221,029 mph, co dało mu 24. miejsce w tabeli wyników.
Najlepszy czas bez cienia aerodynamicznego należał do Eda Carpentera – 222,842 mph.
Kierowcy powrócą na tor Indianapolis Motor Speedway w środę, na kolejny 6-godzinny trening.
D – debiutant, W – były zwycięzca | ||||||||
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
1 | 12 | Will Power | Team Penske | 40,0613 | 71 | |||
2 | 3 | Hélio Castroneves | W | Team Penske | + 0,0658 | 68 | ||
3 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 0,1189 | 87 | |||
4 | 28 | Ryan Hunter-Reay | W | Andretti Autosport | + 0,1244 | 78 | ||
5 | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | + 0,1817 | 69 | |||
6 | 26 | Takuma Sato | Andretti Autosport | + 0,1971 | 106 | |||
7 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,2123 | 58 | |||
8 | 1 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 0,2216 | 86 | |||
9 | 21 | JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing | + 0,2339 | 84 | |||
10 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 0,2692 | 59 | |||
11 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 0,3261 | 82 | |||
12 | 14 | Carlos Muñoz | AJ Foyt Enterprises | + 0,3384 | 81 | |||
13 | 9 | Scott Dixon | W | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,3790 | 60 | ||
14 | 98 | Alexander Rossi | W | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 0,3917 | 98 | ||
15 | 19 | Ed Jones | D | Dale Coyne Racing | + 0,4335 | 85 | ||
16 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | + 0,4339 | 91 | |||
17 | 10 | Tony Kanaan | W | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,4868 | 49 | ||
18 | 16 | Oriol Servià | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,4937 | 65 | |||
19 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,5179 | 72 | |||
20 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,5271 | 100 | |||
21 | 22 | Juan Pablo Montoya | W | Team Penske | + 0,5348 | 58 | ||
22 | 40 | Zach Veach | D | AJ Foyt Enterprises | + 0,5471 | 68 | ||
23 | 8 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,6205 | 75 | |||
24 | 29 | Fernando Alonso | D | McLaren-Honda-Andretti | + 0,6574 | 117 | ||
25 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport w/Yarrow | + 0,6607 | 82 | |||
26 | 11 | Spencer Pigot | Juncos Racing | + 0,7309 | 66 | |||
27 | 17 | Sebastián Saavedra | Juncos Racing | + 0,7941 | 55 | |||
28 | 4 | Conor Daly | AJ Foyt Enterprises | + 0,7952 | 67 | |||
29 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,8234 | 60 | |||
30 | 77 | Jay Howard | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,8249 | 72 | |||
31 | 50 | Jack Harvey | D | Michael Shank w/Andretti Autosport | + 1,0452 | 82 | ||
32 | 63 | Pippa Mann | Dale Coyne Racing | + 1,1119 | 47 | |||
33 | 50 | Marco Andretti | Michael Shank w/Andretti Autosport | + 1,8326 | 6 | |||
44 | Buddy Lazier | W | Lazier Racing Partners |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.