Marco Andretti rozpoczął majowe aktywności na torze Indianapolis Motor Speedway od uzyskania najszybszego okrążenia pierwszego dnia treningów przed 500-milowym wyścigiem.
Amerykanin uzyskał średnią prędkość 226,338 mph (364,255 km/h), pokonując 31 innych kierowców, którzy wyjechali w poniedziałek na 2,5-milowy obiekt.
„Szybkość zawsze jest pożądana”
– powiedział Andretti, który czterokrotnie kończył słynny wyścig w pierwszej trójce, lecz ani razu na pierwszym miejscu. „To pierwsza rzecz na liście każdego, bo będąc szybkim można skupić uwagę na dostrojeniu samochodu pod kątem wyścigu, co jest moim planem na dalszą część tygodnia”
.
„Kwalifikacje są teraz jak punktowana runda, zatem nie można ich zignorować, ale głównym celem jest dla mnie wygranie wyścigu. Dobrze jest wiedzieć, że zaczynamy z szybkim samochodem, który trzeba tylko dopracować”
.
Drugi czas dnia zajął inny kierowca Hondy Scott Dixon. Zwycięzca z 2008 roku uzyskał średnią prędkość 225,296 mph, pokonując dwukrotnego zdobywcę pole position Eda Carpentera, który był najlepszym reprezentantem Chevroleta z wynikiem 224,969 mph.
Sześciogodzinny trening rozpoczął się od dwóch godzin zarezerwowanych dla debiutantów oraz kierowców nie startujących regularnie w IndyCar Series. Przez program rookie orientation bez problemu przebił się Ed Jones, zyskując sobie prawo do trenowania z resztą stawki. To samo chciał zrobić Jack Harvey, lecz gdy rozpoczynał on swoją trzecią fazę programu, w jego samochodzie awarii uległ układ kierowniczy i Brytyjczyk jako pierwszy w tym roku uderzył w barierę. Jay Howard, Sebastián Saavedra i Oriol Servià z sukcesem ukończyli swoje programy „odświeżające”.
Program „odświeżający” odbył również Fernando Alonso, który dwa tygodnie wcześniej ukończył rookie orientation podczas prywatnego testu z zespołem Andretti Autosport. Hiszpan przejechał łącznie 55 okrążeń, z których najlepsze pokonał z prędkością 223,025 mph, co stanowiło 19. wynik dnia.
„Wszystko poszło gładko”
– komentował Alonso. „Mieliśmy pewne problemy z tylnym zawieszeniem i nie zrealizowaliśmy wszystkich swoich założeń, szczególnie jazdy w tłumie w końcówce sesji, ale ogólnie był to wspaniały dzień”
.
„Jestem bardziej zadowolony z samochodu niż pierwszego dnia [3 maja], bo potrafiłem wyczuć niektóre ze zmian, jakie wprowadzaliśmy w ustawieniach. Nie mieliśmy żadnych poważnych problemów, czy dramatów, po prostu bardzo pozytywny dzień”
.
Przed dwudniowymi kwalifikacjami, jakie odbędą się w sobotę i niedzielę, kierowców czekają jeszcze cztery dni treningów na Indianapolis Motor Speedway. Wielki wyścig będzie miał miejsce 28 maja.
D – debiutant, W – były zwycięzca | |||||||
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport w/Yarrow | 39,7636 | |||
2 | 9 | Scott Dixon | W | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,1839 | ||
3 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 0,2420 | |||
4 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | + 0,2764 | |||
5 | 28 | Ryan Hunter-Reay | W | Andretti Autosport | + 0,3119 | ||
6 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,3421 | |||
7 | 12 | Will Power | Team Penske | + 0,3959 | |||
8 | 10 | Tony Kanaan | W | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,4264 | ||
9 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,4661 | |||
10 | 26 | Takuma Sato | Andretti Autosport | + 0,4891 | |||
11 | 16 | Oriol Servià | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,4964 | |||
12 | 22 | Juan Pablo Montoya | W | Team Penske | + 0,5034 | ||
13 | 98 | Alexander Rossi | W | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 0,5083 | ||
14 | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | + 0,5233 | |||
15 | 8 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,5527 | |||
16 | 1 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 0,5598 | |||
17 | 21 | JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing | + 0,5600 | |||
18 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,5654 | |||
19 | 29 | Fernando Alonso | D | McLaren-Honda-Andretti | + 0,5907 | ||
20 | 14 | Carlos Muñoz | AJ Foyt Enterprises | + 0,6333 | |||
21 | 17 | Sebastián Saavedra | Juncos Racing | + 0,6689 | |||
22 | 19 | Ed Jones | D | Dale Coyne Racing | + 0,6798 | ||
23 | 77 | Jay Howard | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,6843 | |||
24 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 0,6873 | |||
25 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,9109 | |||
26 | 3 | Hélio Castroneves | W | Team Penske | + 1,0142 | ||
27 | 63 | Pippa Mann | Dale Coyne Racing | + 1,0977 | |||
28 | 4 | Conor Daly | AJ Foyt Enterprises | + 1,1099 | |||
29 | 11 | Spencer Pigot | Juncos Racing | + 1,5085 | |||
30 | 40 | Zach Veach | D | AJ Foyt Enterprises | + 1,9229 | ||
31 | 50 | Jack Harvey | D | Michael Shank w/Andretti Autosport | + 2,1998 | ||
32 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 3,5740 | |||
44 | Buddy Lazier | W | Lazier Racing Partners |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.