Czwarte zwycięstwo Newgardena

Josef Newgarden potwierdził swoją znakomitą skuteczność na torze Iowa Speedway, wygrywając na nim po raz czwarty w karierze kierowcy IndyCar. Było to jednocześnie czwarte zwycięstwo Amerykanina w tym sezonie.

Z pole position wystartował jego zespołowy kolega Will Power, który utrzymał Newgardena za sobą. Trzeci był Conor Daly, przed Patricio O’Wardem i Scottem McLaughlinem. Świetnie wystartował lider klasyfikacji generalnej Marcus Ericsson, który na pierwszym okrążeniu awansował z 12. na 9. pozycję, a wkrótce wyprzedził także Jacka Harveya w walce o ósmą lokatę.

Pierwsza neutralizacja nastąpiła na 17. okrążeniu, kiedy to obrócił się Jimmie Johnson. 7-krotny mistrz NASCAR uniknął jednak uderzenia w barierę i nie zgasił silnika, dzięki czemu pozostał na okrążeniu lidera. Część kierowców skorzystała z okazji, aby zjechać do boksów po nowe opony – m.in. Colton Herta, Scott Dixon czy najbardziej potrzebujący ich Johnson.

Moment restartu na 23. okrążeniu najlepiej wyczuł Newgarden, który rozpędził się za Powerem i wyprzedził go już w pierwszym zakręcie, obejmując prowadzenie w wyścigu. Kolejne pozycje zyskał Ericsson, wyprzedzając Rinusa Veekaya i McLaughlina, by przesunąć się na piątą lokatę.

Mając nowe opony, w błyskawicznym tempie przez stawkę przebijał się Herta. Na 50. okrążeniu był już trzeci, wyprzedzając po drodze Veekaya, McLaughlina, Daly’ego, Ericcsona czy O’Warda.

Spośród tych, którzy nie zatrzymywali się podczas neutralizacji, jako pierwszy do boksów zjechał Daly. Amerykanin od tego momentu nie miał już tempa i odpadł z walki o czołowe pozycje. Czołówka zjechała do boksów nieco później, w okolicach 60. okrążenia. Newgarden utrzymał prowadzenie na sekwencji pit-stopów, z kolei O’Ward przeskoczył na drugie miejsce, przed Powera. Ericsson pozostał czwarty, a McLaughlin wyprzedził Hertę i był piąty.

Herta stracił następnie pozycję na rzecz Dixona. Miało to zwiastować poważniejsze problemy kierowcy Andretti Autosport, który z powodu awarii elektrycznej stracił osiem okrążeń i spadł na koniec stawki.

Drugą neutralizację spowodował Felix Rosenqvist, rozbijając się w drugim zakręcie na 111. okrążeniu. Cała stawka zjechała w tym momencie na tankowanie i zmianę opon – zyskał na tym Ericsson, przeskakując przed Powera.

Szwed po restarcie wyprzedził drugiego O’Warda i zaczął ścigać lidera wyścigu. O’Ward bardzo szybko stracił także kolejną pozycję na rzecz Powera. Przed utratą kolejnych pozycji kierowcę McLarena uratowała następna neutralizacja, którą wywieszono po tym, jak na torze znalazł się duży plastikowy element.

Gdy tylko wyścig został wznowiony na 134. okrążeniu, Ericsson rzucił się do ataków na Newgardena. Lider klasyfikacji generalnej był bardzo agresywny i pomiędzy pierwszą dwójką doszło nawet do kontaktu. Ostatecznie Newgarden utrzymał pozycję lidera, a Ericsson stracił inicjatywę i spadł za Powera. Na 156. okrążeniu kierowcę Chip Ganassi Racing wyprzedził O’Ward, a niedługo później Ericsson wpadł w poślizg, po którym spadł na koniec pierwszej dziesiątki.

Ostatni wyjazd samochodu bezpieczeństwa miał miejsce po wypadku Eda Carpentera na 165. okrążeniu. Pod żółtymi flagami cała stawka zjechała do boksów po raz ostatni.

Gdy zielona flaga była już w górze, problemy miał Scott McLaughlin – Nowozelandczyk zgubił nakrętkę prawego tylnego koła i musiał wrócić do boksów, co kosztowało go utratę wielu punktów do klasyfikacji generalnej.

Krótko po restarcie mistrz serii Alex Palou wyprzedził O’Warda w walce o trzecie miejsce. Kierowca McLarena odpowiedział jednak i wyprzedził Hiszpana, a na 33 okrążenia do mety objechał także Powera, korzystając na tym, że liderzy dojechali już do ogona stawki.

Przez wolniejszych kierowców szybko przebijał się Newgarden, lecz także on w pewnym momencie utknął za walczącymi ze sobą dublowanymi zawodnikami. O’Ward zmniejszył wtedy swoją stratę do niecałej sekundy, lecz ani razu nie był na tyle blisko, by choćby pomyśleć o ataku na lidera.

Gdy Newgarden uporał się z wolniejszymi kierowcami, odjechał od O’Warda na sześć sekund i odniósł pewne zwycięstwo, po którym awansował na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.

Power dojechał do mety trzeci, tuż przed szarżującym w końcówce Rinusem Veekayem. Holender zyskał czwarte miejsce na pięć okrążeń do mety, kiedy wyprzedził Palou. Hiszpana do końca wyścigu objechał także jego zespołowy kolega Scott Dixon, który finiszował jako ostatni na okrążeniu lidera.

Za Palou, na siódmej pozycji finiszował Romain Grosjean. Marcus Ericsson był ósmy i utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej, a pierwszą dziesiątkę uzupełnili Graham Rahal i Christian Lundgaard.

PNrKierowcaZespół Rezultat
12
Josef Newgarden
Team Penske250 okr.
25
Patricio O'Ward
Arrow McLaren SP+ 6,178
312
Will Power
Team Penske+ 20,282
421
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing+ 20,374
59
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing+ 21,974
610
Álex Palou
Chip Ganassi Racing+ 1 okr.
728
Romain Grosjean
Andretti Autosport+ 1 okr.
88
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing+ 1 okr.
915
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 1 okr.
1030
Christian Lundgaard
DRahal Letterman Lanigan Racing+ 1 okr.
1148
Jimmie Johnson
Chip Ganassi Racing+ 1 okr.
1277
Callum Ilott
DJuncos Hollinger Racing+ 1 okr.
1327
Alexander Rossi
Andretti Autosport+ 1 okr.
1418
David Malukas
DDale Coyne Racing with HMD+ 1 okr.
1514
Kyle Kirkwood
DAJ Foyt Racing+ 1 okr.
166
Hélio Castroneves
Meyer Shank Racing+ 1 okr.
1729
Devlin DeFrancesco
DAndretti Steinbrenner Autosport+ 1 okr.
1845
Jack Harvey
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 1 okr.
1920
Conor Daly
Ed Carpenter Racing+ 1 okr.
204
Dalton Kellett
AJ Foyt Racing+ 3 okr.
2151
Takuma Sato
Dale Coyne Racing with RWR+ 5 okr.
223
Scott McLaughlin
Team Penske+ 6 okr.
2360
Simon Pagenaud
Meyer Shank Racing+ 6 okr.
2426
Colton Herta
Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian+ 8 okr.
2533
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing+ 90 okr.
267
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren SP+ 141 okr.
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze