Legendarny tor Road America gościł dziesiątą tegoroczną rundę IndyCar Series. Po starcie z drugiego pola, Alexander Rossi szybko objął prowadzenie i całkowicie zdominował rywalizację, finiszując pół minuty przed dwójką kierowców Team Penske – Willem Powerem oraz liderem klasyfikacji generalnej Josefem Newgardenem.
Swoje pierwsze w karierze pole position wywalczył Colton Herta. 19-latek dobrze wystartował i złożył się w pierwszy zakręt na prowadzeniu, lecz Rossi był zdeterminowany, aby znaleźć się przed debiutantem i ten nie mógł nic zrobić, aby utrzymać Amerykanina za sobą w trzecim zakręcie. Słaby start zaliczył Newgarden, który spadł na szóstą lokatę, natomiast ruszający z 12. pola Scott Dixon obrócił się uderzony przez Ryana Hunter-Reaya i spadł na sam koniec stawki.
Rossi i Herta szybko odjechali od trzeciego Powera, lecz młodszy z Amerykanów nie mógł długo utrzymać szaleńczego tempa lidera, bowiem jako jedyny startował na używanych oponach z miękkiej mieszanki. Na 9. okrążeniu popełnił pierwszy błąd i wypadł z piątego zakrętu, a do czasu swojego zjazdu do boksu na 13. kółku spadł na czwartą lokatę, wyprzedzony przez Powera i Rahala. Pit-stop również nie potoczył się po jego myśli i problemy z podłączeniem węża tankującego zepchnęły Hertę wgłęb stawki.
W odwrotnym kierunku poruszał się Dixon, który zdołał już odrobić wszystkie pozycje stracone na pierwszym okrążeniu i po wyjeździe z boksów okupował dziesiątą lokatę. Aktualny mistrz serii następnie wyprzedził Santino Ferrucciego, a na 21. okrążeniu skorzystał na kolizji Herty z Simonem Pagenaudem, by wyjść na siódmą pozycję.
Pomimo kilku wizyt poza torem, Herta nie uszkodził samochodu i kontynuował szybką jazdę, wyprzedzając Dixona na 25. kółku, chwilę przed drugą serią zjazdów do boksów. Po wyjeździe z alei serwisowej kierowca Harding-Steinbrenner Racing wykręcił najlepszy czas okrążenia.
Nie licząc bratobójczego pojedynku pomiędzy dwójką kierowców Team Penske – Powerem i Newgardenem – który nie przyniósł jednak zmiany kolejności, sytuacja uspokoiła się do czasu ostatniej tury zjazdów do boksów na kilkanaście okrążeń przed metą. Rossi zdążył już wyrobić sobie ponad 20 sekund przewagi i aby uchronić się przed możliwą żółtą flagą, zjechał jako pierwszy.
Reprezentant Andretti Autosport od tego momentu niezagrożony mknął do mety. Przewagę kilku długości samochodu nad swoim zespołowym kolegą Newgardenem wyrobił sobie Power i również spokojnie zmierzał ku szachownicy. Lider klasyfikacji generalnej miał natomiast w lusterkach nadciągającego Grahama Rahala, który jednak nie zbliżył się na tyle, by przypuścić mający szansę powodzenia atak.
Herta, który na ostatni przejazd założył nowe miękkie opony, piął się w górę stawki i po wyprzedzeniu Jamesa Hinchliffe’a szybko dogonił Rahala. Tegoroczny debiutant popełnił jednak błąd na hamowaniu do piątego zakrętu i od tej pory musiał martwić się szybko zużywającymi się oponami – wykorzystali to jadący na twardej mieszance Dixon, Felix Rosenqvist oraz Hinchcliffe, którzy do końca wyścigu wyprzedzili Amerykanina. Za Hertą finiszował Pagenaud, a czołową dziesiątkę uzupełnił Takuma Sato, który musiał odrabiać straty po tym, jak został wypchnięty z toru na trzecim okrążeniu.
Wyścig na dystansie 55 okrążeń przebiegł bez ani jednej neutralizacji, a najbliżej żółtej flagi było po tym jak Marcus Ericsson wypadł z toru na szóstym okrążeniu, a także na kilkanaście okrążeń przed końcem, kiedy w siódmym zakręcie pękł krawężnik, a duży betonowy kawałek upadł na środek toru – kierowcy skutecznie jednak go omijali do samego końca rywalizacji.
Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się za dwa tygodnie na ulicach Toronto – będzie to jedyny w sezonie wyścig rozgrywany poza granicami Stanów Zjednoczonych.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
| 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 55 okr. | |||
| 12 | Will Power | Team Penske | + 28,4391 | |||
| 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 31,8443 | |||
| 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 33,4094 | |||
| 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 39,1173 | |||
| 10 | Felix Rosenqvist | D | Chip Ganassi Racing | + 41,7825 | ||
| 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 45,5520 | |||
| 88 | Colton Herta | D | Harding Steinbrenner Racing | + 47,6935 | ||
| 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 53,8945 | |||
| 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 58,9047 | |||
| 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 1:01,0878 | |||
| 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan | + 1:03,9724 | |||
| 7 | Marcus Ericsson | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 1:17,7859 | ||
| 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 1:19,6032 | |||
| 60 | Jack Harvey | Michael Shank Racing w/ SPM | + 1:42,2456 | |||
| 59 | Max Chilton | Carlin | + 1:46,5309 | |||
| 31 | Patricio O'Ward | D | Carlin | + 1 okr. | ||
| 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 1 okr. | |||
| 19 | Santino Ferrucci | D | Dale Coyne Racing | + 1 okr. | ||
| 4 | Matheus Leist | AJ Foyt Racing | + 1 okr. | |||
| 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 1 okr. | |||
| 20 | Ed Jones | Scuderia Corsa w/ ECR | + 1 okr. | |||
| 98 | Marco Andretti | Andretti Herta w/ Marco & Curb-Agajanian | + 37 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.