Christian Lundgaard odniósł pewne zwycięstwo w sobotnim wyścigu Formuły 3 na węgierskim torze Hungaroring. Dla Duńczyka to pierwszy triumf w tej serii. Drugie miejsce zajął Max Fewtrell, a na najniższym stopniu podium stanął Jake Hughes.

Choć przed wyścigiem tor był suchy i momentami zza chmur wyglądało słońce, wokół Hungaroringu unosiły się ciemne chmury deszczowe. Przed rozpoczęciem wyścigu temperatura powietrza wynosiła 25°C, zaś nawierzchnia rozgrzana była do niemal 40°C.

Na starcie pierwsze miejsce obronił ruszający z pole position Lundgaard. Na drugie miejsce awansował jego zespołowy kolega z ekipy ART Grand Prix Fewtrell. Z kolei Juri Vips, który startował z pierwszej linii, spadł na czwartą lokatę, ulegając między innymi Niko Kariemu. Na kolejnych okrążeniach Lundgaard utrzymywał pozycję lidera i delikatnie zaczął odjeżdżać Fewtrellowi, który w swoich lusterkach miał Kariego. Inni rywale również byli blisko liderów.

Za ich plecami na czwartym kółku doszło do małego incydentu z udziałem Raoula Hymanna i Liama Lawsona – Hymann starał się obronić swoją pozycję przed rywalem, jednak na wyjściu z piątego zakrętu, gdzie po wyścigu F2 i awarii silnika Ralpha Boschunga na asfalt nałożono substancję neutralizującą olej, wjechał w ten obszar, utracił panowanie nad samochodem i obrócił się, tracąc wiele lokat. Lawson zdążył uciec na pobocze i między nimi nie doszło do kontaktu. Chwilę później w boksach zameldowali się najpierw Pedro Piquet z awarią hamulców, a następnie Lirim Zendeli, w samochodzie którego doszło do pewnych problemów ze skrzynią biegów. Podczas gdy Brazylijczyk musiał pożegnać się z wyścigiem, tak w przypadku kierowcy juniorskiej ekipy Saubera udało się zresetować samochód, dzięki czemu Zendeli powrócił później do rywalizacji, mając sześć okrążeń straty do liderów.

Na 10. okrążeniu, gdy Lundgaard odjechał od Fewtrella na ponad dwie sekundy, doszło do pojedynku o trzecie miejsce między Karim a Vipsem. Estończyk starał się wyprzedzić swojego rywala na hamowaniu do pierwszego zakrętu z wykorzystaniem DRS-u, jednak prosta okazała się być za krótka, aby manewr okazał się być skuteczny. Jak się okazało, Kari znalazł się pod ostrzałem ze strony Vipsa po błędzie Fina w szykanie. Vips był bliski wyprzedzenia Kariego na kolejnym okrążeniu, tym razem na dojeździe do trzeciego zakrętu, lecz i tym razem pozycje zostały te same.

Walka między Karim a Vipsem trwała przez kolejne okrążenia. Na 14. kółku Kari popełnił kolejny błąd – tym razem w pierwszym zakręcie – lecz również przy tym podejściu Vips nie był w stanie wykorzystać szansy. Do walczącego duetu był w stanie dojechał Hughes oraz jadący za nim zawodnicy. Z powodu tego pojedynku drugi Fewtrell miał ponad 3 sekundy zapasu, lecz tyle samo tracił do Lundgaarda. Co ciekawe, opony w samochodzie Lundgaarda, a zwłaszcza prawa przednia opona, nie wyglądała najlepiej, co mogło mieć znaczenie w dalszej fazie wyścigu.

Na 18. okrążeniu po wielu wcześniejszych próbach Vips wreszcie uporał się z Karim i awansował na trzecie miejsce, zaś moment zawahania wyprzedzonego Fina wykorzystał także Hughes, który przesunął się na czwartą pozycję. Kari stracił całe swoje tempo, ponieważ niedługo później musiał on uznać wyższość także Roberta Shwartzmana i Leonardo Pulciniego, a tuż za jego placami podążał cały sznurek samochodów.

Jadący na trzecim i czwartym miejscu Vips i Hughes byli w stanie odjechać od rywali z tyłu na cztery sekundy, przez co to między nimi miała wywiązać się walka o najniższy stopień podium. Finalnie Hughes uporał się z Finem i to jemu przypadło trzecie miejsce. W boksach przedwcześnie zameldował się z kolei David Beckmann, w samochodzie którego najprawdopodobniej doszło do awarii po wcześniejszym kontakcie z Alexandrem Peronim w pierwszym zakręcie.

Ostatecznie Lundgaard mimo złego stanu ogumienia nie miał zadnich problemów z odniesieniem zwycięstwa w pierwszym wyścigu Formuły 3 na torze Hungaroring. Drugie miejsce zajął Fewtrell, a na najniższym stopniu podium stanął Hughes. Jako czwarty linię mety przekroczył Vips, piąty był Shwartzman, szóstą lokatę wywalczył Felipe Drugovich, a czołową dziesiątkę uzupełnili Pulcini, Marcus Armstrong, który do jutrzejszego drugiego wyścigu wystartuje z pole position, Yuki Tsunoda i Logan Sargeant.

Drugi wyścig Formuły 3 na Hungaroringu wystartuje w niedzielę o godzinie 10:00.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 3 Christian Lundgaard   ART Grand Prix 22 okr.
2 2 Max Fewtrell D ART Grand Prix + 3,712
3 11 Jake Hughes   HWA RACELAB + 13,912
4 21 Jüri Vips D Hitech Grand Prix + 16,902
5 28 Robert Shwartzman D PREMA Racing + 18,793
6 30 Felipe Drugovich D Carlin Buzz Racing + 20,835
7 20 Leonardo Pulcini   Hitech Grand Prix + 21,917
8 26 Marcus Armstrong D PREMA Racing + 24,223
9 14 Yuki Tsunoda D Jenzer Motorsport + 24,627
10 31 Logan Sargeant D Carlin Buzz Racing + 27,997
11 27 Jehan Daruvala   PREMA Racing + 30,241
12 17 Devlin DeFrancesco   Trident + 30,344
13 23 Alexander Peroni D Campos Racing + 32,313
14 25 Sebastián Fernández D Campos Racing + 33,097
15 19 Niko Kari   Trident + 33,442
16 8 Fabio Scherer D Sauber Junior Team by Charouz + 33,734
17 4 Liam Lawson D MP Motorsport + 34,565
18 5 Simo Laaksonen   MP Motorsport + 34,714
19 22 Ye Yifei D Hitech Grand Prix + 34,997
20 10 Bent Viscaal D HWA RACELAB + 35,347
21 29 Teppei Natori D Carlin Buzz Racing + 38,182
22 16 Andreas Estner D Jenzer Motorsport + 40,448
23 9 Raoul Hyman D Sauber Junior Team by Charouz + 42,939
24 12 Keyvan Andres D HWA RACELAB + 49,753
25 24 Alessio Deledda D Campos Racing + 51,464
26 15 Giorgio Carrara D Jenzer Motorsport + 53,280
27 6 Richard Verschoor D MP Motorsport + 1 okr.
28 1 David Beckmann   ART Grand Prix + 1 okr.
NSK 7 Lirim Zendeli D Sauber Junior Team by Charouz  
NSK 18 Pedro Piquet   Trident  

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race