Historyczny sukces AGH Racing. Trzy trofea na zawodach Formuły Student w Czechach

Zespół AGH Racing tworzony przez studentów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie świetnie spisał się podczas zawodów Formula Student Czech Republic. Polska ekipa przywiozła z Mostu do Polski aż trzy puchary.

W ostatnich latach kultura tworzenia zespołów studenckich na polskich uczelniach staje się coraz bardziej powszechna. Jednym z najstarszych teamów w naszym kraju jest między innymi AGH Racing, składający się – jak sama nazwa wskazuje - ze studentów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Tegoroczny wakacyjny sezon AGH Racing składał się łącznie z pięciu zawodów – kolejno w Austrii, na Węgrzech, w Czechach, w Chorwacji, a także w Polsce, gdzie po raz pierwszy w historii odbyły się pełnoprawne zawody Formuły Student. O polskiej rundzie warto będzie powiedzieć coś więcej przy innej okazji, lecz dzisiaj skupimy się na sporym sukcesie krakowskiego zespołu.

Ekipa wystawiająca bolid spalinowy o nazwie RTC8.0 spisała się podczas zawodów na Autodromie Most wręcz kapitalnie. Jako że zawody Formuły Student podzielone są na konkurencje statyczne i dynamiczne, a każda z konkurencji posiada swoją indywidualną klasyfikację, w każdej z nich przyznawane są wyróżnienia. To właśnie dlatego AGH Racing zdołało podczas zawodów Formula Student Czech Republic stanąć na podium aż trzykrotnie!

Ekipa z AGH zajęła kolejno 2. miejsce w autocrossie (przejazd po wyznaczonym torze na czas) oraz w konkurencji Skid Pad (jazda po okręgu testująca docisk bolidu i zdolność do jazdy w zakręcie), a także 3. pozycję w konkurencji Acceleration – tutaj nazwa mówi sama za siebie. Ostatecznie AGH Racing podczas zawodów w Czechach zdołało zająć znakomitą 6. pozycję. „To jest nasz największy sukces od pięciu lat, jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku” – przyznała Aleksandra Kugler, Sponsorship Manager zespołu AGH Racing.

Z pewnością taki sukces może być motorem napędowym dla całego teamu – nie tylko pod kątem zaangażowania obecnych członków, ale również popularności ekipy wśród innych studentów, a także potencjalnych sponsorów.

AGH Racing rozwija się jednak nie tylko pod kątem tworzenia samochodów spalinowych. Równie prężnie działa również w sektorze bolidów elektrycznych, a zespół ten był pierwszym w Polsce, który stworzył zgodny z wymaganiami technicznymi bolid autonomiczny. Plany na 2024 rok zaczęły się już powoli klarować, lecz na poznanie wszystkich szczegółów przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

„Termin ważności naszego bolidu wynosi rok od jego pierwszego uczestnictwa w zawodach. My wystartowaliśmy nim w połowie lipca, więc możliwe, że w przyszłym roku pojedziemy jeszcze tym bolidem gdzieś na zawody” – zdradziła Kugler. „W przyszłorocznych planach jest również budowa bolidu elektrycznego. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy RTC8.0 będzie naszym ostatnim bolidem spalinowym. Zobaczymy, jakie będą decyzje organizatorów zawodów”.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze