FIA pracuje nad oficjalnym rankingiem kierowców

Międzynarodowa Federacja Samochodowa pracuje nad systemem rankingowym, który klasyfikowałby możliwie największą ilość kierowców różnych serii wyścigowych. FIA swoje działania ma wzorować na rankingach tworzonych w tenisie i golfie.

Założeniem światowego systemu rankingowego byłoby wyłonienie na koniec roku kalendarzowego najlepszego kierowcy, a sama klasyfikacja miałaby się pojawić prawdopodobnie od 2023 roku. Cały system opracowania kryteriów ma być już w fazie opracowania.

Dyrektor FIA ds. Formuły E i działu innowacyjnych działań sportowych Frederic Bertrand powiedział w wywiadzie dla portalu The Race, że celem systemu jest wyłonienie najlepszego kierowcy świata bez podziału na kategorie: „Pracujemy nad systemem, w którym mniej myślimy o dodawaniu kolejnych zawodów, a bardziej o próbie stworzenia systemu, który zharmonizowałby sposób klasyfikacji podobnie jak w e-sporcie tyle, że w zakresie sportów motorowych. Chcemy jako FIA, uruchomić system, w którym wszyscy zawodnicy byliby klasyfikowani w globalnym systemie rankingowym i zarządzamy tak, aby na koniec każdego roku ktoś był numerem jeden na świecie".

Finalnie mogłoby jednak dochodzić do zorganizowania pod koniec roku zawodów rangi mistrzowskiej na wzór tenisowych turniejów Masters: „Naprawdę pracujemy nad stworzeniem systemu, który byłby podobny do tego, co robi ATP lub golf z systemem rankingowym” – kontynuował Bertrand. „Możemy zorganizować dodatkowe wydarzenia pod koniec roku, w których tylko najlepiej sklasyfikowani kierowcy będą brać udział i zdobywać punkty”.

Bertrand wyjaśnił również, że jedynie kierowcy startujący w zawodach pod zwierzchnictwem FIA będą mogli być klasyfikowani w rankingu: „Każdy będzie musiał brać udział w wydarzeniach organizowanych na całym świecie z przynależnością do nas [FIA]. Za każdym razem, kiedy zdobędziesz punkty, przyczynią się one do stworzenia twojego rankingu i awansu w systemie. Byłoby to związane z wieloma seriami motorowymi. Chcielibyśmy gromadzić rajdy i wyścigi na torze, aby mieć pewność, że każdy może zostać zintegrowany z systemem”.

„Jedną z rzeczy, o których rozmawialiśmy, często omawiałem z Tomem Kristensenem, jako przewodniczącym Komisji Kierowców FIA, jest naciskanie na multidyscyplinarność i promowanie wszechstronności w podejściu do jazdy, a nie tylko koncentrowanie się na jednym. Chodzi o bycie bardziej elastycznym kierowcą”.

Źródło: the-race.com

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Przemysław Garczyński

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1