Verstappen: Musiałem znaleźć dodatkowe tempo w Q3, aby zdobyć pole position

Max Verstappen powiedział, że musiał znaleźć dodatkowe osiągi w swoim samochodzie i mocno zapracować, aby wywalczyć pierwsze pole startowe do wyścigu Formuły 1 o GP Stanów Zjednoczonych.

W sobotę Holender na torze Circuit of the Americas wywalczył dziewiąte już pole position w tym sezonie, pokonując głównego rywala w walce o mistrzowski tytuł, Lewisa Hamiltona, różnicą ponad 0,2 sekundy. Verstappen musiał jednak uzyskać najlepszy czas na swojej ostatniej próbie, jako że Hamilton wysunął się na prowadzenie po swoim najszybszym kółku.

„Wyczucie, gdzie są limity samochodu, a także wydobycie wszystkich osiągów z niego, było jak dotąd dla mnie nieco trudniejsze w ten weekend” – powiedział Verstappen. „Nawet w kwalifikacjach musiałem na to zapracować. Na pośrednich oponach odczucie było naprawdę dobre – myślę, że okrążenie w Q2 było niezłe i wydawało się, że bardziej mi odpowiadało pod kątem jazdy. Później w Q3 pierwsza próba nie była idealna – nie byłem w stanie uzyskać takiego samego odczucia w porównaniu z Q2”.

„Musiałem zatem mocno się postarać na drugim podejściu w Q3. Dodatkowo podczas tego okrążenia w trzecim sektorze na wizjerze pojawiły się krople deszczu, więc również nie było to świetne. Oczywiście uzyskanie pole position jest dobrą informacją, szczególnie w weekend, w którym trudno było o znalezienie dodatkowych osiągów”.

Początkowo wydawało się, że na torze w Austin górą będzie Mercedes, czego oznaki było tempo podczas piątkowych treningów. Verstappen dodał, że praca i postęp zespołu na przestrzeni dni były szczególnie widoczne.

„[W piątek] nie byłem za bardzo zadowolony, podobnie jak zresztą w sobotę, ale na pewno poszliśmy w dobrym kierunku, więc to pomogło. Po pierwszym treningu zdałem sobie sprawę, jak duża jest strata, jednak później odnotowaliśmy nieznaczną poprawę, zaś dzisiaj wysunęliśmy się na czoło. Oczywiście to wielki wysiłek całego zespołu”.

„Po Turcji nie byliśmy szczególnie zadowoleni z prezentowanego tempa, ale tam był inny tor z inną nawierzchnią, jak również odmiennym odczuciem. Ostatecznie wiele do powiedzenia mają opony, które dotykają asfaltu i na przestrzeni roku mają inne zachowanie. Zatem jeśli uda się coś znaleźć w tym obszarze, może to doprowadzić do poprawy”.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze