Isola: Tor Circuit de Catalunya będzie ewoluować

Szef projektu Pirelli Mario Isola oczekuje szybkiej ewolucji nowej nawierzchni na torze Circuit de Barcelona-Catalunya, którą położono przy okazji ostatniej przebudowy toru.

Obiekt pod Barceloną jest miejscem corocznych przedsezonowych testów Formuły 1, co oznacza, że oficjalny dostawca opon dysponuje na temat tego toru największą ilością danych. Pomimo zapewnień organizatorów na temat utrzymania dotychczasowej charakterystyki, wymiana nawierzchni może skutecznie uczynić dotychczasowe dane bezwartościowymi.

„Władze toru zapewniły mnie, że celem jest uzyskanie nawierzchni o podobnej szorstkości do poprzedniej” – powiedział Isola. „Oczywiste jest jednak, że nowy asfalt nie będzie dokładnie taki sam jak poprzednia warstwa. Zazwyczaj sprawdzamy szorstkość nawierzchni w środę przed wyścigiem, ale w tym przypadku planujemy wysłać tam naszych ludzi już w przyszłym tygodniu, aby porównać nową nawierzchnię do dotychczasowej”.

Włoch stwierdził również, że pierwsze kilka dni tegorocznych testów mogą nie przynieść wartościowych danych, z uwagi na dużą ewolucję toru: „Prawdopodobnie tak będzie podczas pierwszego lub kilku pierwszych dni, ale później warunki powinny się ustabilizować”.

„Wiem, że tor zamierza do tego czasu wykorzystać inne samochody, aby wykonały one jak najwięcej okrążeń i ustabilizowały nawierzchnię. Na początku można spodziewać się znaczącej ewolucji, a na powierzchni będzie się zbierać olej, bitumen, itd. Można to też spłukać wodą pod ciśnieniem, lub wyczyścić z użyciem odpowiednich maszyn”.

Pirelli nie podało jeszcze mieszanek, które kierowcy będą mieli do dyspozycji podczas Grand Prix Hiszpanii, a nowa nawierzchnia dodatkowo utrudnia dokonanie wyboru: „Będziemy musieli ponownie wybrać mieszanki, ponieważ dotychczasowy wybór opieraliśmy na danych, które są już nieaktualne. Musimy najpierw zmierzyć parametry nowej nawierzchni, a później porównać je z naszą bazą danych i w ten sposób dokonać wyboru”.

Isola zwrócił również uwagę, że podobna sytuacja miała miejsce w 2016 roku, gdy dokonano ponownego wyasfaltowania toru Sepang: „Nowa nawierzchnia różniła się od poprzedniej. Wcześniej Sepang był bardzo agresywnym torem, a po zmianie nawierzchni mogliśmy wybrać opony bardziej miękkie niż rok wcześniej”.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze