Rosberg utrzymuje przewagę nad Hamiltonem przy sztucznym świetle

Nico Rosberg po raz kolejny odnotował najlepszy czas podczas drugiego treningu do niedzielnego wyścigu przed Grand Prix Bahrajnu. Podobnie jak 4 godziny wcześniej, drugim czasem i niewielką stratą legitymował się Lewis Hamilton, natomiast resztę stawki od duetu Mercedesa dzieła większa różnica. 

Druga sesja treningowa na torze w Sakhir rozpoczęła się przy pięknym zachodzie słońca i sztucznym świetle. Z racji pory, temperatury były nieco niższe niż podczas pierwszej sesji, jednakże poziom przyczepności nieznacznie wzrósł, ponieważ w przerwie między treningami Formuły 1, po obiekcie w Bahrajnie jeździli kierowcy Bliskowschodniego Pucharu Porsche Carrera.

Tym razem zawodnicy wyjeżdżali z garaży mniej ochoczo, jednak nie musieliśmy długo czekać, aby na czele stawki znaleźli się kierowcy Mercedesa. Po 10. minutach liderem był Nico Rosberg z czasem 1:32.173s, a 0.2s za nim plasował się Lewis Hamilton. Na pierwszy stint miękkie opony zdecydował się założyć również Sebastian Vettel, ale mimo to nadal nie był w stanie dogonić srebrnych strzał.

Większość z kierowców przejęła na pierwsze kilkanaście minut strategię kilku-okrążeniowego stintu, głównie na miękkiej mieszance, dlatego też w okolicach 25. minuty zrobiło się nam relatywnie cicho. Sytuacja zmieniła się dopiero gdy reprezentanci Williamsa, którzy założyli do swoich samochodów opony super-miękkie. Zarówno Felipe Massa jak i Veltteri Bottas wykonali po jednym, szybkim kółku, po czym z powrotem schowali się u swoich mechaników. Odnotowane przez nich rezultaty pozwoliły im przeskoczyć jedynie na 4. i 5. lokatę.

Na wypróbowanie gum z czerwonym paskiem zdecydowali się wkrótce i inni kierowcy. Jednym z nich był Romain Grosjean, który nie poprawił wprawdzie swojego wyniku, ale zanotował rekordową prędkość na prostej startowej - Francuz rozpędził samochód Haasa dokładnie do 330.9 km/h.

Super-miękka mieszanka w samochodach Mercedesa sprawiła, że Rosberg z Hamiltonem powiększyli przewagę nad trzecim Vettelem o ponad sekundę. Co ciekawe, po raz kolejny szybszy był Rosberg, a strata Hamiltona znowu kształtowała się w okolicach 0.2s. 4-krotny mistrz świata nie pokazał swojego realnego tempa na najbardziej miękkich oponach, ponieważ na skutek błędu nie zmieścił się w ostatnim zakręcie i zniweczył szansę na poprawę swojego wyniku.

Mimo że kierowcy dysponowali już sporą wiedzą na temat jazdy tegorocznymi samochodami po torze Sakhir, to co jakiś czas nadal widzieliśmy wyjazdy poza tor. Najczęściej zawodnicy zwiedzali pobocze zakrętu numer 1, gdzie oprócz dobrze wybranego punktu hamowania, bardzo istotny był również odpowiedni balans samochodu, który na tym etapie weekendu nie zawsze jest już idealny. Innym miejscem, gdzie oglądaliśmy ulatniający się z opon dym, był zakręt numer 10, do którego kierowcy zmuszeni byli hamować na skręconych kołach, co miewało miejsce dość często.

W drugiej części treningu mieliśmy na torze w Bahrajnie dość duży ruch. W większości samochodów widzieliśmy opony miękkie, a biorąc pod uwagę fakt, że najlepsze czasy odnotowywane były na gumach super-miękkich, nie oglądaliśmy wielu awansów, tym bardziej, że wszyscy koncentrowali się na długich przejazdach.

Na 15 minut przed końcem sesji problemy techniczne dopadły Sebastiana Vettela. 4-krotny mistrz świata zatrzymał się nagle w drugim sektorze, a sędziowie aktywowali system wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, który od tego sezonu może być stosowany również podczas wolnych treningów. Gdy samochód Scuderii został już uprzątnięty w bezpieczne miejsce, porządkowi po raz kolejny byli zmuszeni do interwencji, ponieważ nagle z przedniego skrzydła Romaina Grosjeana posypały się różne części, które pozostały na optymalnej linii jazdy.

W trakcie finałowych minut kilku zawodników założyło jeszcze opony z super-miękkiej mieszanki, jednak nie wpłynęło to na zmiany w klasyfikacji. Kierowcy Mercedesa utrzymali solidną przewagę nad resztą stawki, którą dość niespodziewanie otwierał Jenson Button. Tym razem Stoffel Vandoorne stracił do niego 0.7s, mając do dyspozycji te same opony co dużo bardziej doświadczony Brytyjczyk.

Oto pełne wyniki popołudniowej sesji:

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team 1:31.001
2 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team + 0.241
3 22 Jenson Button McLaren Honda + 1.280
4 33 Max Verstappen Scuderia Toro Rosso + 1.405
5 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 1.451
6 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari + 1.649
7 26 Daniił Kwiat Red Bull Racing + 1.702
8 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing + 1.791
9 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing + 1.869
10 19 Felipe Massa Williams Martini Racing + 1.872
11 47 Stoffel Vandoorne McLaren Honda + 1.998
12 21 Esteban Gutiérrez Haas F1 Team + 2.128
13 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso + 2.176
14 8 Romain Grosjean Haas F1 Team + 2.383
15 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team + 2.405
16 20 Kevin Magnussen Renault Sport F1 Team + 2.446
17 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team + 2.569
18 30 Jolyon Palmer Renault Sport F1 Team + 2.639
19 94 Pascal Wehrlein Manor Racing MRT + 2.952
20 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team + 3.223
21 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team + 3.476
22 88 Rio Haryanto Manor Racing MRT + 3.561

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze