Rosberg po raz trzeci z rzędu wygrywa w Monako

Nico Rosberg wygrał wyścig o Grand Prix Monako po emocjonującej końcówce. Na drugim miejscu rywalizację zakończył Sebastian Vettel, zaś trzeci był Lewis Hamilton, który zjechał do alei serwisowej pod koniec wyścigu, kiedy na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

Pogoda tuż przed startem wyścigu była bardzo dobra. Nad torem świeciło pełne słońce. Temp. powietrza wynosiła 19 st. C, a temp. toru - 37 st. C. Szanse na opady deszczu w trakcie wyścigu wynosiły 30%. Do wyścigu na miękkiej mieszance startować zamierzali Hülkenberg, Alonso, Bottas, Stevens oraz Merhi, pozostali zaś mieli założone super-softy. Startujący z alei serwisowej Carlos Sainz Jr został poinformowany, że od samego początku ma wyprzedzić tyle samochodów, ile się da.

Start wyścigu pewnie wygrał Hamilton. O drugą pozycję pokusił się Sebastian Vettel, jednak Nico Rosberg utrzymał swoje miejsce. Hülkenberg w zakręcie Mirabeau został uderzony przez Fernando Alonso. Z samochodu kierowcy Force India odpadło przednie skrzydło, jednak Niemiec starał się dowieźć samochód do alei serwisowej. Po nowe skrzydło zjechał również Felipe Massa, który miał bardzo słabe pierwsze okrążenie, podczas którego najprawdopodobniej miał przygodę z Maldonado.

Po kilku okrążeniach bardzo mocne temp narzucił Hamilton, który odjechał Rosbergowi na dwie sekundy. Vettel jadący na trzecim miejscu do P2 także tracił około dwie sekundy. Na czwartej pozycji jechał Daniił Kvyat, który na starcie wyprzedził Daniela Ricciardo. W międzyczasie doszło do kolizji pomiędzy Verstappenem a Maldonado. Mimo uszkodzonego przedniego skrzydła, kierowca Toro Rosso był w stanie wyprzedzić Wenezuelczyka na dohamowaniu do zakrętu 1. Kierowca Lotusa wkrótce wycofał się z wyścigu z powodu problemów z hamulcami. Alonso z kolei za swoje wcześniejsze przewinienie otrzymał karę 5-sekundowego postoju w boksach.

Pierwsze zjazdy do boksów rozpoczęły się w okolicach 12 okrążenia, gdy Carlos Sainz Jr zjechał z 15. miejsca. Następnie u mechaników pojawili się Bottas (zmiana na supersofty) oraz Ericsson (zmiana na miękką mieszankę). Obaj kierowcy McLarena jechali na punktowanych pozycjach - Button na 9, Alonso na 10 miejscu. Na czele stawki nadal było bez zmian, chociaż Vettel zaczął zmniejszać stratę do Rosberga. Hamilton wydawał się kontrolować sytuację, uzyskując w międzyczasie najlepszy czas jednego okrążenia.

Podczas kolejnych okrążeń, zgodnie z przewidywaniami, nic się w stawce nie zmieniało. Należało czekać na pierwsze i najprawdopodobniej jedyne zjazdy czołówki do alei serwisowej, gdyż tam tylko mogło dojść do przetasowań. Mimo, że tor w Monako nie jest wymagający dla opon, prędzej czy później musiały nastąpić zjazdy. Pierwsza dziesiątka na 1/3 wyścigu nie pojawiała się w boksach. Dopiero po tym na zjazd zdecydował się Daniił Kvyat, w samochodzie którego zmieniono opony na miękkie (takiej strategii należało się spodziewać wobec zdecydowanej części kierowców). Kierowca Red Bulla wyjechał na pozycji 8. Z kolei bardzo wolny postój zaliczył Max Verstappen, który wyjechał dopiero na 13 miejscu.

Na 36 okrążeniu do alei serwisowej zjechał Sebastian Vettel, który następnie wyjechał za Räikkönenem na pozycji czwartej. Okrążenie później do mechaników zjechali także wspomniany Räikkönen oraz Rosberg. Jako ostatni z czołówki na podobny ruch zdecydował się lider wyścigu - Lewis Hamilton. Nie doszło do zmian oprócz awansu Räikkönena na P5 kosztem Daniela Ricciardo.

Żółtą flagę na 42 okrążeniu spowodował Fernando Alonso. Hiszpan zgłosił problemy ze skrzynią biegów. Zatrzymał się on w zakręcie 1. Drugi z kierowców McLarena, Jenson Button, jechał na P8. Nadal prowadził Lewis Hamilton, który miał 10-sekundową przewagę nad Nico Rosbergiem. 1,5 sek. za drugim Mercedesem jechał Sebastian Vettel. Kvyat z kolei do Ferrari tracił już prawie 15 sek.

Räikkönen, który stale zbliżał się do Kvyata, w wyniku napotkania kierowców jadących o okrążenie wolniej, stracił nieco na tempie. Wkrótce jednak Fin ponownie zaczął zbliżać się do Rosjanina. W dosyć sprytny sposób radził sobie Verstappen, który korzystał na dublowaniu kierowców przez Sebastiana Vettela. Dopiero Romain Grosjean uchwycił intencje kierowcy Toro Rosso i po przepuszczeniu Ferrari zamknął drogę Verstappenowi.

Na 15 okrążeń przed końcem do dosyć sporej kraksy doszło w zakręcie 1 między właśnie Verstappenem a Grosjeanem, w wyniku czego Verstappen mocno uderzył w barierę. Wcześniej Kierowca Toro Rosso miał przygodę z innym zawodnikiem Lotusa, Pastorem Maldonado. Po tym wydarzeniu konieczny był wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa.

Po wyjeździe na tor SC do alei serwisowej po prawie nowy komplet opon supermiękkich zjechał Hamilton. Brytyjczyk wyjechał za Sebastianem Vettelem na P3. Hamilton przez team radio wyraźnie stwierdził, że ta zagrywka najprawdopodobniej była błędna.

Po restarcie na 8 okrążeń przed metą Rosberg pewnie przewodniczył stawce i szybko odjechał Vettelowi, który musiał bronić się przed atakami ze strony Lewisa Hamiltona. 3 okrążenia później pięknym, ale też bardzo ryzykownym manewrem popisał się Daniel Ricciardo, który wyprzedził Kimiego Räikkönena. Chwilę później zespół wydał polecenie zespołowe Kvyatowi i tym samym Australijczyk znalazł się na P4. Kierowca Red Bulla od razu uzyskał najlepszy czas wyścigu i w błyskawicznym tempie dojechał do dwójki Vettel-Hamilton. Mimo wielu prób, Brytyjczyk nie był w stanie wyprzedzić kierowcy Ferrari. Tuż przed końcem Kvyat odzyskał swoją pozycję.

Ostatecznie wyścig po emocjonującej końcówce wygrał Nico Rosberg. Na drugim stopniu podium stanął Sebastian Vettel, zaś czołową trójkę uzupełnił Lewis Hamilton, który na pewno będzie miał wiele do powiedzenia zespołowi. Pierwsze punkty w tym sezonie zdobył także McLaren dzięki ósmemu miejscu Jensona Buttona.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team 78 okr.
2 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari +4.486
3 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team +6.053
5 26 Daniił Kvyat Infiniti Red Bull Racing +11.965
4 3 Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing +13.608
6 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari +14.345
7 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team +15.013
8 22 Jenson Button McLaren Honda +16.063
9 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team +23.626
10 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso +25.056
11 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team +26.232
12 8 Romain Grosjean Lotus F1 Team +28.415
13 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team +31.159
14 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing +45.789
15 19 Felipe Massa Williams Martini Racing +1 okr.
16 98 Roberto Merhi Manor Marussia F1 Team +2 okr.
17 28 Will Stevens Manor Marussia F1 Team +2 okr.
NSK 33 Max Verstappen Scuderia Toro Rosso
NSK 14 Fernando Alonso McLaren Honda
NSK 13 Pastor Maldonado Lotus F1 Team

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze