Lewis Hamilton uzyskał pole position przed jutrzejszym wyścigiem o Grand Prix Singapuru. Drugi czas uzyskał Nico Rosberg, którego rezultat był gorszy zaledwie o 0.007 sek., zaś pierwszą trójkę uzupełnił Daniel Ricciardo.
Q1
18-minutowa pierwsza część czasówki rozpoczęła się od wyjazdu Daniiła Kwiata na tor Marina Bay. Za nim wyjechali kolejni kierowcy, by walczyć o pole position przed jutrzejszym wyścigiem o GP Singapuru. Po pierwszej turze okrążeń pomiarowych na czele tabeli znajdował się Valtteri Bottas z czasem 1:48.743. W międzyczasie w granicach toru nie zmieścił się Nico Rosberg, który popełnił błąd w zakręcie 8.
Kierowcy z najsłabszych zespołów od razu przystąpili do rywalizacji na oponach supermiękkich, pozostali zaś korzystali z miękkiej mieszanki Pirelli. W międzyczasie na czele tabeli pojawiła się dwójka zawodników Ferrari. Alonso uzyskał czas o 0.380 sek. lepszy niż rezultat Fina. Szybko jednak do głosu doszedł Hamilton, który od siebie dołożył kolejne 0.356 sek., meldując się na mecie z czasem 1:47.847.
Na 9. minut przed końcem Q1 na torze nie widzieliśmy jedynie kierowców Red Bula oraz Marcusa Ericssona z Caterhama. Dosłownie minutę później dwójka ze stajni Czerwonego Byka opuściła swe garaże. W międzyczasie niespodziewanie na 2. pozycję wskoczył Esteban Gutierrez, w samochodzie którego założono opony supermiękkie, zaś Romain Grosjean był autorem najlepszego czasu w ostatnim sektorze. Jednocześnie kierowca Lotusa narzekał na problemy z hamowaniem.
Na 4. minuty przed końcem z najlepszym czasem zameldował się Daniel Ricciardo – 1:47.488, jednak chwilę później jego wynik poprawił o 0.118 sek. Nico Hülkenberg. Wszyscy zawodnicy, którzy znajdowali się na torze, korzystali już z opon supermiękkich. Sytuacja na czele tabeli zmieniała się bardzo szybko. Najpierw do głosu doszedł Räikkönen – 1:46.685, a następnie Alonso, który uległ jedynie swojemu koledze zespołowemu – 1:46.889.
W Q1 odpadli: Sutil, Maldonado, Bianchi, Kobayashi, Chilton oraz Ericsson.
Q2
Walka o pierwszą dziesiątkę kwalifikacji rozpoczęła się od wyjazdu na tor Sergio Péreza. Za kierowcą Force India podążyli pozostali zawodnicy. Wszyscy mieli założone w swoich samochodach supersofty Pirelli. „Checo” uzyskał czas 1:47.597, jednak został szybko zepchnięty z pierwszej pozycji przez Massę, zaś po kilku chwilach na czele można było zobaczyć nazwisko Fernando Alonso (1:46.328). Po kilku minutach czas Hiszpana poprawił Hamilton zaledwie o 0.041 sek.
Na 5. minut przed końcem na torze mieliśmy jedynie Kwiata i Péreza. Chwilę później Rosjanin pojawił się w boksach, zaś na tor zdecydowali się wyjechać zawodnicy Williamsa. Warto zauważyć, że pierwsza dziesiątka kwalifikacji w tym momencie mieściła się w 0.887 sek. Na ostatnie przejazdy w Q2 nie zdecydowali się jedynie kierowcy okupujący pozycje 1-4, a mianowicie: Hamilton, Alonso, Räikkönen i Ricciardo. Z 12. na 4. pozycję awansował Felipe Massa (1:46.472). W końcówce Q2 na pierwsze miejsce awansował Rosberg, który uzyskał najlepsze czasy we wszystkich trzech sektorach (1:45.825).
W Q2 odpadli: Button, Vergne, Hülkenberg, Gutierrez, Pérez oraz Grosjean.
Q3
Finałowa część kwalifikacji i jednocześnie walka o pole position przed jutrzejszym wyścigiem mogła rozegrać się jedynie między 10. zawodnikami. Jako pierwszy na torze pojawił się Magnussen, zaś po niecałych dwóch minutach już wszyscy zawodnicy zameldowali się na Marina Bay.
Po pierwszych okrążeniach pomiarowych na czele tabeli z czasami znajdował się Felipe Massa, który uzyskał czas 1:4.007. Na drugiej pozycji znalazł się Daniel Ricciardo, a następne dwa miejsca okupowane były przez dwójkę Alonso-Räikkönen. Kierowcy Mercedesa zajmowali odpowiednio: Hamilton – 6., Rosberg – 7. pozycję. Po wykonaniu przez kierowców jednego okrążenia pomiarowego, każdy zjechał do garaży przede wszystkim na wymianę opon. Pierwsza siódemka mieściła się w zaledwie 0.275 sek.
Po chwili ciszy na torze ponownie zawodnicy wyjechali na tor, aby zadecydować, kto do jutrzejszego wyścigu wystartować z pole position. Na pewno z pierwszego pola nie wystartuje Kimi Räikkönen, który na minutę przed końcem kwalifikacji zgłosił awarię silnika. Fin bezpiecznie powrócił do boksów.
Ostatecznie Lewis Hamilton wywalczył pole position do wyścigu o GP Singapuru, uzyskując czas lepszy od Nico Rosberga zaledwie o 0.007 sek. Pierwszą trójkę uzupełnił Daniel Ricciardo, którego rezultat był gorszy o 0.173 sek.
Wyniki:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Q1 | Q2 | Q3 | Okr. |
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:46.921 | 1:46.287 | 1:45.681 | 17 |
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:47.244 | 1:45.825 | 1:45.688 | 19 |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:47.488 | 1:46.493 | 1:45.854 | 12 |
4 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:47.476 | 1:46.586 | 1:45.902 | 15 |
5 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:46.889 | 1:46.328 | 1:45.907 | 16 |
6 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:47.615 | 1:46.472 | 1:46.000 | 20 |
7 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:46.685 | 1:46.359 | 1:46.170 | 14 |
8 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:47.196 | 1:46.622 | 1:46.187 | 18 |
9 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:47.976 | 1:46.700 | 1:46.250 | 18 |
10 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:47.656 | 1:46.926 | 1:47.362 | 21 |
11 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:47.161 | 1:46.943 | 12 | |
12 | 25 | Jean-Éric Vergne | STR-Renault | 1:47.407 | 1:46.989 | 14 | |
13 | 27 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:47.370 | 1:47.308 | 13 | |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:47.970 | 1:47.333 | 9 | |
15 | 11 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:48.143 | 1:47.575 | 13 | |
16 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:47.862 | 1:47.812 | 14 | |
17 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:48.324 | 6 | ||
18 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:49.063 | 8 | ||
19 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:49.440 | 7 | ||
20 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:50.405 | 8 | ||
21 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:50.473 | 7 | ||
22 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:52.287 | 5 | ||
Czas 107% Q1 | 1:54.152 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.