Hamilton pewnie wygrywa inauguracyjne Grand Prix Kataru, Alonso na podium

Lewis Hamilton zamienił pole position na zwycięstwo w pierwszym w historii wyścigu o Grand Prix Kataru Formuły 1. Brytyjczyk prowadził od startu do mety, pokonując lidera klasyfikacji generalnej Maxa Verstappena. Podium uzupełnił Fernando Alonso.

Aktualny mistrz świata utrzymał prowadzenie po starcie, a na drugie miejsce wyszedł Alonso, wyprzedzając Pierre’a Gasly’ego w pierwszym zakręcie. Trzy pozycje zyskał Max Verstappen, który wyprzedził Valtteriego Bottasa, Carlosa Sainza Jr. i Lando Norrisa. Holender próbował następnie zaatakować Alonso, lecz ten wywiózł go na pobocze. Do przodu przebijał się także Sergio Pérez, który zyskał dwie pozycje i uwiązał się w walkę z Bottasem, który to pogubił się w pierwszym zakręcie i wypadł poza pierwszą dziesiątkę.

Hamilton szybko zaczął odjeżdżać od stawki. Verstappen tymczasem kontynuował swój marsz do przodu i wyprzedził Gasly’ego, gdy ten wyjechał poza tor na koniec trzeciego okrążenia, a dwa kółka później rozprawił się z Alonso. Pérez natomiast zaatakował i wyprzedził Yukiego Tsunodę i Sainza, by awansować na siódmą pozycję.

Bottas również powoli zaczynał odzyskiwać stracone pozycje, wyprzedzając Tsunodę i Lance’a Strolla. Kierowca Mercedesa-AMG po dziesięciu okrążeniach jechał dzięki temu na 9. miejscu. Na 12. kółku Norris objechał Gasly’ego w walce o czwartą lokatę, po czym kierowca AlphaTauri zjechał do boksów jako pierwszy kierowca z czołówki. Bottas zyskał w ten sposób jedną pozycję, a kolejną zdobył atakiem na Sainza na 15. okrążeniu.

Na 16. okrążeniu Pérez awansował na czwartą lokatę, atakując Norrisa, a jedno kółko później Bottas wyprzedził Estebana Ocona, by wyjść na szóstą pozycję. Meksykanin i Fin byli już na tym etapie zbyt daleko, by w jakikolwiek sposób włączyć się w walkę o zwycięstwo, zatem Verstappen i Hamilton mogli bez utraty pozycji wymienić opony na 17. i 18. okrążeniu.

Pérez zjechał po twarde opony na 19. okrążeniu i spadł na 12. lokatę. Bottas natomiast pozostawał na swoich pośrednich oponach i na 23. okrążeniu wyprzedził Norrisa, by wyjść na 4. pozycję. Norris zjechał do boksów niedługo później, podobnie jak Alonso, który spadł z 3. na 7. lokatę.

Hiszpan zdołał powrócić na tor przed Pérezem, po czym obaj wyprzedzili Charlesa Leclerca, nim ten zjechał na swój pit-stop na 27. okrążeniu. Chwilę wcześniej w boksach pojawił się Sainz, zatem gdy Pérez w końcu wyprzedził Alonso na 29. okrążeniu, zrobił to w walce o czwartą pozycję.

Jadący na trzeciej pozycji Bottas jako ostatni nie zjeżdżał jeszcze do boksów. Zemściło się to na końcu 32. okrążenia, kiedy to Fin przebił lewą przednią oponę i musiał pokonać z uszkodzonym kołem całe okrążenie. Wyeliminowało go to z walki o punkty i kierowca Mercedesa-AMG ostatecznie wycofał się z rywalizacji.

Bottas nie był jedynym, który przebił oponę. Na przymusowy pit-stop musiał zjechać także Norris, a na siedem okrążeń do mety podobna przygoda przydarzyła się obu kierowcom Williamsa – o ile George Russell zdołał dojechać do boksów, Nicholas Latifi zaparkował swój samochód przy barierze, wywołując neutralizację.

Verstappen i Hamilton zjechali ponownie do boksów na 41. i 42. okrążeniu. Opony zmienił także Pérez, dzięki czemu trzecią lokatę zyskał Alonso. Meksykanin szybko przystąpił do odrabiania strat i na 47. kółku rozprawił się z Oconem i zaczął zbliżać się do Alonso. W jego staraniach przeszkodziła mu jednak neutralizacja związana z unieruchomionym autem Latifiego. Tor znów nadawał się do ścigania na nieco ponad jedno okrążenie do mety, lecz Pérez nie zdążył w tym czasie dogonić Alonso, przekraczając linię mety trzy sekundy za Hiszpanem.

Hamilton sięgnął po swoje drugie zwycięstwo z rzędu z przewagą prawie 26 sekund nad Verstappenem – ten zjechał bowiem do boksów w czasie neutralizacji, by założyć miękkie opony, na których wykręcił najlepszy czas okrążenia na ostatnim kółku. Alonso stanął z kolei na podium po raz pierwszy od 2014 roku.

Za Pérezem, na piątej pozycji uplasował się Ocon. W niewielkiej odległości za Francuzem finiszowali Stroll, Sainz i Leclerc, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Norris i Sebastian Vettel.

Dzięki wygranej, Hamilton zmniejszył swoją stratę do Verstappena w klasyfikacji generalnej do ośmiu punktów na dwa wyścigi do końca sezonu. W mistrzostwach konstruktorów Red Bull Racing zbliżył się natomiast na pięć punktów do Mercedesa-AMG.

PNrKierowcaZespół Rezultat
144
Lewis Hamilton
Mercedes-AMG Petronas F1 Team57 okr.
233
Max Verstappen
Red Bull Racing Honda+ 25,743
314
Fernando Alonso
Alpine F1 Team+ 59,457
411
Sergio Pérez
Red Bull Racing Honda+ 1:02,306
531
Esteban Ocon
Alpine F1 Team+ 1:20,570
618
Lance Stroll
Aston Martin Cognizant F1 Team+ 1:21,274
755
Carlos Sainz Jr
Scuderia Ferrari Mission Winnow+ 1:21,911
816
Charles Leclerc
Scuderia Ferrari Mission Winnow+ 1:23,126
94
Lando Norris
McLaren F1 Team+ 1 okr.
105
Sebastian Vettel
Aston Martin Cognizant F1 Team+ 1 okr.
1110
Pierre Gasly
Scuderia AlphaTauri Honda+ 1 okr.
123
Daniel Ricciardo
McLaren F1 Team+ 1 okr.
1322
Yuki Tsunoda
Scuderia AlphaTauri Honda+ 1 okr.
147
Kimi Räikkönen
Alfa Romeo Racing Orlen+ 1 okr.
1599
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo Racing Orlen+ 1 okr.
1647
Mick Schumacher
Uralkali Haas F1 Team+ 1 okr.
1763
George Russell
Williams Racing+ 2 okr.
189
Nikita Mazepin
Uralkali Haas F1 Team+ 2 okr.
NSK6
Nicholas Latifi
Williams Racing
NSK77
Valtteri Bottas
Mercedes-AMG Petronas F1 Team

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league