Hamilton zdobywa pole position na Silverstone

Lewis Hamilton ponownie okazał się być najszybszym kierowcą na torze. Tym razem kwalifikacje odbyły się zarówno na suchym, jak i na mokrym torze.

Q1

Sesję kwalifikacyjną rozpoczął Daniel Ricciardo. Australijczyk poinformował, że tor miejscami jest wilgotny i powinno się zmienić ogumienie na przejściowe. Część kierowców już po pierwszym okrążeniu zjechała do alei serwisowej, aby poprawić ustawienia samochodów i ponownie rozpocząć walkę o awans do drugiej sesji kwalifikacyjnej.

Po pięciu minutach od rozpoczęcia Q1 warunki atmosferyczne znacznie się pogorszyły i na torze pojawił się deszcz. Pierwszą ofiarą mokrego toru stał się Carlos Sainz, którego samochód obrócił się na zakręcie w drugim sektorze, ale kierowca bezkolizyjnie powrócił do rywalizacji. To samo miejsce okazało się być pechowe także dla Daniela Ricciardo, który zatrzymał swój samochód i zgłosił problem z turbosprężarką. Oznacza to, że zawodnik Red Bull Racing wystartuje do jutrzejszego wyścigu z ostatniej linii, ponieważ w trakcie tego weekendu wyścigowego w jego samochodzie została wymieniona skrzynia biegów, za co Australijczyk otrzymał karę przesunięcia o pięć pozycji. Sędziowie zdecydowali o wywieszeniu czerwonej flagi, czyli o zatrzymaniu pierwszej części sesji kwalifikacyjnej.

Wznowienie kwalifikacji nastąpiło już po kilku minutach. Wszyscy kierowcy poza Lewisem Hamiltonem założyli nowe opony do swoich samochodów, ale ich czasy zdecydowanie nie należały do rekordowych. Zawodnicy pokonywali okrążenia ostrożnie, a team Ferrari zapewniał swoich kierowców, że deszcz był tylko przelotnym opadem i tor przeschnie do kolejnej sesji.

Na P1 przez długi czas utrzymywał się Max Verstappen, którego czas 1:38.912 był o prawie sekundę lepszy od czasu drugiego zawodnika. Największą sensację wzbudził jednak Fernando Alonso, który w ostatnich sekundach rozpoczął swoje pomiarowe okrążenie i z czasem 1:37.598 zakończył Q1 na pierwszej pozycji.

Q2

Druga sesja kwalifikacyjna rozpoczęła się od bezdeszczowej pogody i od schnącego toru. Valtteri Bottas jako jedyny kierowca zdecydował się na założenie opon o miękkiej mieszance, natomiast pozostali zawodnicy rozpoczęli swoje okrążenia na ogumieniu supermiękkim. Poprawiające się warunki zaowocowały lepszymi czasami, którymi wymieniali się kierowcy Ferrari oraz Mercedesa, a także Nico Hülkenberg.

Dopiero w drugiej połowie sesji na torze pojawił się Carlos Sainz. Zespół Hiszpana prawdopodobnie zmagał się z problemami w jego samochodzie po obrocie pojazdu z Q1. Sebastian Vettel zgłosił, że Sergio Pérez nienaturalnie zwalnia i blokuje go na torze. Sędziowie poinformowali, że przejrzą nagrania z udziałem tych kierowców.

Pod koniec drugiej sesji kwalifikacyjnej na torze pojawili się wszyscy zawodnicy. 15 samochodów zapełniło pętle na Silverstone, ale to srebrne samochody, przed czerwonymi okazały się być najszybsze. Do kolejnego etapu nie awansowali: Massa, Sainz, Alonso, Kvyat oraz Palmer. Przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego zespół McLaren podjął decyzję o wymianie kolejnych komponentów silnika w samochodzie Fernando Alonso, przez co Hiszpan i tak wystartuje z ostatniej pozycji. Natomiast jego zespołowy partner, Stoffel Vandoorne, awansował do Q3.

Q3

Trzecia sesja kwalifikacyjna odbyła się już na suchym torze. Wszyscy kierowcy zdecydowali się na wyjazd z supermiękkim ogumieniem. Zawodnicy Ferrari i Mercedesa ponownie tasowali się najlepszymi czasami. Do słownego konfliktu doszło pomiędzy Stoffelem Vandoornem a Romainem Grosjeanem, którzy walczyli o przedostatnią pozycję.

Czas Lewisa Hamiltona 1:27.231 długo utrzymywał się na pierwszej pozycji w tabeli. Problemy z czystymi okrążeniami miał natomiast Valtteri Bottas, który popełniał błędy i nie był w stanie przez długi czas poprawić swojego czasu. Sebastian Vettel zmagał się z podobnymi problemami i ostatecznie zajął trzecie miejsce za swoim partnerem zespołowym oraz za Lewisem Hamiltonem, który zdobył pole position.

Stoffel Vandoorne zajął przedostatnią pozycję, co wzbudziło duży entuzjazm w stajni McLaren. Wiele zarzutów przez radio po zakończeniu sesji zgłosił Sebastian Vettel. Niemiec narzekał, że kierowcy zachowywali się niewłaściwie i przeszkadzali na torze. Lewis Hamilton poprawił prawie o 2,5s zeszłoroczny czas najszybszego okrążenia. Drugi zawodnik teamu Mercedes zajął czwarte miejsce, ale w samochodzie Valtteriego Bottasa została wymieniona skrzynia biegów podczas tego weekendu, więc zgodnie z regulaminem, Fin otrzyma karę przesunięcia o pięć pozycji na polach startowych.

P Nr Kierowca Zespół   Q1 Q2 Q3
1 44 Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas Motorsport 1:39,069 1:27,893 1:26,600
2 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1:40,455 1:28,992 1:27,147
3 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 1:39,962 1:28,978 1:27,356
4 77 Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas Motorsport 1:39,598 1:28,732 1:27,376
5 33 Max Verstappen Red Bull Racing 1:38,912 1:29,431 1:28,130
6 27 Nico Hülkenberg Renault Sport Formula One Team 1:39,201 1:29,340 1:28,856
7 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team 1:42,009 1:29,824 1:28,902
8 31 Esteban Ocon Sahara Force India F1 Team 1:39,738 1:29,701 1:29,074
9 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda Formula 1 Team 1:40,455 1:30,105 1:29,418
10 8 Romain Grosjean Haas F1 Team 1:42,042 1:29,966 1:29,549
11 30 Jolyon Palmer Renault Sport Formula One Team 1:41,726 1:30,193  
12 26 Daniił Kwiat Scuderia Toro Rosso 1:41,726 1:30,355  
13 14 Fernando Alonso McLaren Honda Formula 1 Team 1:37,598 1:30,600  
14 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso 1:41,114 1:31,368  
15 19 Felipe Massa Williams Martini Racing 1:41,874 1:31,482  
16 18 Lance Stroll Williams Martini Racing 1:42,573    
17 20 Kevin Magnussen Haas F1 Team 1:42,577    
18 94 Pascal Wehrlein Sauber F1 Team 1:42,593    
19 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team 1:42,633    
20 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:42,966    

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze