Mercedes pozostaje niepokonany

Kierowcy Mercedesa ponownie pokazali, że na Sepang nie ma na nich mocnych. Tym razem na pierwszym miejscu znalazł się jednak Lewis Hamilton, a Nico Rosberg musiał zadowolić się drugim rezultatem. Drugą siłę w stawce znowu stanowiła ekipa Ferrari.

Pierwszym zawodnikiem, który opuścił dziś po południu boksy był Esteban Gutierrez, za którym od razu podążyli Romain Grosjean i Fernando Alonso. Ten ostatni miał jednak największe parcie na wczesne rozpoczęcie prac, przez co wyprzedził obu kierowców Haasa i otworzył tabele czasów wynikiem 1:38.158s. Hiszpan miał w swoim samochodzie miękkie gumy, które na kolejnym kółku pozwoliły mu na zejście do 1:37.864s. 

Chwilę później do gry weszli także Sebastian Vettel i Nico Rosberg. Na początku ten pierwszy zaliczył okrążenie na poziomie 1:37.333s, a następnie na prowadzenie z wynikiem 1:36.543s wysunął się starszy z Niemców. W przeciągu kilku minut między nich wcisnęli się jeszcze kierowcy Red Bulla i Lewis Hamilton, który mimo wykręcenia rezultatu na poziomie 1:36:622s, poskarżył się, że jego kierownica nie jest ustawiona prosto. Zespół szybko naprawił ten problem w samochodzie 3-krotnego mistrza świata i już na kolejnym kółku zdołał on zejść do 1:35.956s. Biorąc pod uwagę fakt, że podróżował on na twardej mieszance, czasy te mogły budzić optymizm.

Problemem wśród wielu kierowców wciąż pozostawała podsterowność, na którą skarżyli się m.in. Carlos Sainz, Nico Hülkenberg czy Pascal Wehrlein. Pirelli tymczasem informowało, że na torze wciąż nie ma wystarczającej ilości gumy, aby kierowcy mogli wydobywać ze swoich samochodów pełne osiągi.

Zawodnikiem, który zdetronizował Hamiltona był Sebastian Vettel. Reprezentant Ferrari miał jednak w swoim samochodzie miękka mieszankę, przez co rezultat jedynie o 0.3s lepszy od panującego mistrza świata nie był oszałamiająco dobry. Chwilę później Niemiec przyznał w rozmowie przez radio ze swoim inżynierem, że jest z niego zadowolony.

Mniej więcej w połowie sesji z boksu po raz pierwszy wyjechał Kevin Magnussen, który całe przedpołudnie spędził w garażu z uwagi na „palący problem” z układem paliwowym w swoim samochodzie, który ujawnił się na początku pierwszego treningu. Duńczyk ponownie nie rozpoczął sesji szczęśliwie, ponieważ już na pierwszym kółku zaliczył mocne zblokowanie przednich kół i szeroki wyjazd na pobocze w ostatnim nawrocie.

Dość niecodzienny program na tą sesję obrał Kimi Räikkönen. Fin przez dłuższy czas plasował się na końcu stawki i kręcił dość wolne okrążenia na twardej mieszance. Zespół zdecydował się wyposażyć go w miękkie ogumienie dopiero na ostatnie pół godziny, kiedy większość stawki skupiała się już na przejazdach wyścigowych. Räikkönen zrobił użytek z nowych opon i przeskoczy na czwarte miejsce, tracąc do trzeciego Vettela 0.3s.

Ostatnie minuty treningu standardowo upłynęły pod znakiem długich przejazdów, na których skupili się już absolutnie wszyscy. Kolejność w tabeli czasów nie uległa dzięki temu zmianie.

Oto pełne wyniki drugiego treningu:

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team 1:34,944
2 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team + 0,233
3 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari + 0,661
4 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 0,898
5 33 Max Verstappen Red Bull Racing + 1,093
6 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team + 1,340
7 15 Fernando Alonso McLaren Honda + 1,352
8 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing + 1,393
9 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team + 1,446
10 22 Jenson Button McLaren Honda + 1,771
11 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso + 1,892
12 30 Jolyon Palmer Renault Sport F1 Team + 1,996
13 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing + 2,072
14 21 Esteban Gutiérrez Haas F1 Team + 2,104
15 19 Felipe Massa Williams Martini Racing + 2,166
16 27 Daniił Kwiat Scuderia Toro Rosso + 2,353
17 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team + 2,505
18 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team + 2,603
19 20 Kevin Magnussen Renault Sport F1 Team + 2,720
20 8 Romain Grosjean Haas F1 Team + 2,845
21 94 Pascal Wehrlein Manor Racing MRT + 2,934
22 31 Esteban Ocon Manor Racing MRT + 3,046

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze