Lewis Hamilton odnotował najlepszy czas w ostatniej sesji treningowej na torze Sepang. Brytyjczyk był dzisiaj bezsprzecznie najlepszy, ponieważ drugi Max Verstappen stracił do niego ponad cztery, a trzeci Nico Rosberg ponad sześć dziesiątych sekundy.
Z uwagi na bogaty harmonogram zajęć w ten weekend, trening Formuły 1 rozpoczął się dzisiaj wyjątkowo o godzinie 14. czasu malezyjskiego. Temperatura powietrza wynosiła wtedy już 33 stopnie Celsjusza, a nawierzchnia zdążyła nagrzać się do 53.
Tuż po zapaleniu się zielonego światła na końcu alei serwisowej na tor wyjechało wielu zawodników, którzy w większości obuci byli w twarde gumy.
Jednym z pierwszych zawodników, który zaczął kręcić pomiarowe okrążenia był Kevin Magnussen, który wczoraj stracił praktycznie cały dzień z powodu pożaru swojego samochodu na początku pierwszej sesji treningowej, spowodowanego nadzwyczajnym wyciekiem paliwa. Równie wcześnie pracę rozpoczęli także drugi kierowca Renault - Jolyon Palmer i reprezentanci Red Bulla, Toro Rosso i Manora.
Najlepsze czasy kręcił będący na pośredniej mieszance Daniel Ricciardo, który przez dłuższą chwilę pozostawał liderem tabeli z wynikiem 1:36.483s. Kolejni w klasyfikacji Palmer i Magnussen tracili do niego ponad dwie sekundy, ale był to dopiero początek sesji.
W trakcie pierwszych kilku minut łatwo było dostrzec, że wielu kierowców zmaga się z nadmiernym bottomingiem. Zjawisko to dokuczało szczególnie Romainowi Grosjeanowi, który narzekał bardzo na swój samochód w szybkich zakrętach.
Inne problemy trapiły Pascala Wehrleina. Niemiec sugerował, że zainstalowana w jego samochodzie jednostka napędowa Mercedesa nie działa tak, jak powinna, co istotnie wpływa na jego osiągi. Po kilku kółkach mistrz DTM zdecydował się na dłuższy postój w boksie.
Pierwszą ofiarą nowe, odwrotnie wyprofilowanego ostatniego zakrętu okazał się być w ten weekend Esteban Gutierrez, który mocno zblokował koło na poprzedzającej go prostej i wypadł na pobocze zaliczając po drodze piruet. Meksykanin zdołał wygrzebać się jednak ze żwiru i powrócił do pracy. Dziwnym zbiegiem okoliczności, dokładnie taką samą przygodę zaliczył chwilę później Sebastian Vettel.
Kierowcą, który zmienił na prowadzeniu Daniela Ricciardo był Lewis Hamilton, który wyjechał z garażu z małym opóźnieniem i dopiero w połowie sesji zdołał wykręcić 1:35.612s, wykorzystując do tego pośrednie opony. Po kilku minutach Australijczyk rozpoczął jednak swój kolejny stint, na który założył już miękką mieszankę. Tym razem jego rezultat wyniósł 1:35.461s, a więc zaledwie o 0.151s lepiej od Hamiltona. Trzecie miejsce zajmował wtedy Max Verstappen, a czwarte Nico Rosberg.
Kierowcy Mercedesa szybko przerzucili się na miękkie opony, przez co w poprawie uległy też czasy. Jako pierwszy szybkie okrążenia na softach pokonał Rosberg, który wskoczył na prowadzenie z wynikiem 1:35.293s. Gdy przyszła kolej Hamiltona, poprzeczka powędrowała sporo wyżej, bo aż do 1:34.434s. Rosberg zaliczył później kolejne okrążenie, ale nadal nie był w stanie zejść poniżej 1:35s.
Im bliżej końca treningu, tym więcej kierowców symulowało okrążenia kwalifikacyjne. Nikt nie był w stanie zbliżyć się jednak do Hamiltona. Najbliżej był Max Verstappen, który jeszcze wczoraj narzekał na swoje tempo na krótkich przejazdach. Holender jako jedyny zszedł poniżej 1:35s, wykręcając 1:34.879s. Kierowcy Ferrari mogli dzisiaj pochwalić się czasami na poziomie 1:35.15s. Ponadto, samochody Scuderii wydawały się być dzisiaj bardziej niestabilne.
Do końca sesji nie mieliśmy już więcej zmian i Lewis Hamilton pozostał na czele klasyfikacji, przed Maxem Verstappenem i Nico Rosbergiem.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1:34,434 | |||
2 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing | + 0,445 | |||
3 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 0,619 | |||
4 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 0,716 | |||
5 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 0,736 | |||
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | + 1,027 | |||
7 | 27 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India F1 Team | + 1,342 | |||
8 | 77 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing | + 1,468 | |||
9 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso | + 1,788 | |||
10 | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | + 1,793 | |||
11 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 1,825 | |||
12 | 22 | Jenson Button | McLaren Honda | + 1,929 | |||
13 | 21 | Esteban Gutiérrez | Haas F1 Team | + 2,119 | |||
14 | 30 | Jolyon Palmer | Renault Sport F1 Team | + 2,170 | |||
15 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 2,253 | |||
16 | 20 | Kevin Magnussen | Renault Sport F1 Team | + 2,307 | |||
17 | 27 | Daniił Kwiat | Scuderia Toro Rosso | + 2,318 | |||
18 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | + 2,331 | |||
19 | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | + 2,672 | |||
20 | 31 | Esteban Ocon | Manor Racing MRT | + 3,527 | |||
21 | 94 | Pascal Wehrlein | Manor Racing MRT | + 3,655 | |||
22 | 15 | Fernando Alonso | McLaren Honda | + 6,765 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.