Mercedes dyktuje tempo w pierwszym treningu w Malezji

Pierwsza sesja treningowa na torze Sepang padła łupem Nico Rosberga, który wykręcił o przeszło 5 sekund lepszy czas niż rok temu. Za jego plecami znalazł się Lewis Hamilton, a dalej duet kierowców Ferrari. Modernizacja malezyjskiego obiektu dała się kierowcom we znaki, ponieważ dość często oglądaliśmy wyjazdy poza tor.

Piątkowy poranek w Malezji przywitał nas palącym słońcem, przez co kierowcy mieli idealne warunki do rozpoczęcia testów na nowej nawierzchni Sepangu. 

Garaże jako pierwsi opuścli Esteban Gutierrez, Felipe Nasr, Carlos Sainz i Sergio Pérez, który testował dzisiaj system halo. Zawodnikom nie było dano testować przez dłuższy czas, ponieważ przed stanowiskiem serwisowym Renault zapalił się nagle samochód Kevina Magnussena, powodując spore zamieszanie. Cała stawka postanowiła nie wchodzić w paradę probującym uporać się z problemem mechanikom francuskiej ekipy i pozostać na swoich miejscach. Sytuacja była dość dziwna, ponieważ z nad wlotu powietrza do silnika wypływała przypominająca paliwo ciecz, przez co samochód stał w płonieniach przez dłuższy czas. Widząc taki obrót spraw sędziowie zdecydowali się zawiesić sesję na dłuższą chwilę.

Zajęcia na torze zostały wznowione w 26. minucie. Na wyjeździe z uprzątniętego już pit-lane’u ustawił się peleton kolorowych aut, które od razu po zapalaniu się zielonego światła ruszyły do pracy. Kierowcy chcieli bowiem wykorzystać ostatnie minuty, w których przynależy im dodatkowy komplet wybranej mieszanki. 

Jako pierwszy pomiarowe kółko na przyzwoitym poziomie wykręcił Nico Rosberg, ustanawiając 1:35.793s. Wkrótce później za jego plecy wskoczył Kimi Räikkönen, a następnie uwagę zwrócił na siebie Carlos Sainz. Młody Hiszpan doświadczył  nagle niepożądanej porcji podsterowności w szybkiej sekcji zakrętów lewy-prawy, w drugim sektorze, przez co zaliczył niebezpieczny wyjazd poza tor. Oprócz zniszczonych opon nic się jednak nie stało i kierowca Toro Rosso zjechał do alei serwisowej.

Do pracy zabrał się również Lewis Hamilton, który wykręcił zaledwie 0.055s gorszy rezultat od swojego liderującego partnera z zespołu. Chwilę po tym mistrz świata popełnił jednak błąd na dohamowaniu do 9. zakrętu. Brytyjczyk nie zmieścił się w podchodzącym lekko pod górę wirażu i pobrudził nawierzchnię zlokalizowanym na poboczu żwirem. 

Uroki toru Sepang dawały się również we znaki Sebastianowi Vettelowi. Czterokrotny mistrz świata nie zaliczył wprawdzie wycieczki poza tor, ale meldował swojemu inżynierowi, że wibracje jakich doświadcza uniemożliwiają mu jazdę. Biorąc pod uwagę fakt, że przed tym weekendem wszelkie nierówności zostały zlikwidowane, musiała być to wina samochódu.

Testowanie trwało w najlepsze, a w użyciu była głównie pośrednia mieszanka, chociaż kilku kierowców skusiło się również na miękkie gumy. Co ciekawe, legitymujący się najlepszym wynikiem Rosberg, przejechał swoje szybkie okrążenie właśnie na mieszance z żółtym paskiem, które okazało się być o ponad 5 sekund lepsze od wyniku z pierwszego treningu ubiegłorocznej edycji Grand Prix Malezji. 

Tymczasem na końcu tabeli, oprócz Kevina Magnussena, który od przygody z wyciekiem paliwa nie pojawił się już na torze, mieliśmy Pascala Wehrleina, który wyjątkowo narzekał na zachowanie swojego samochodu. Urzędujący mistrz DTM meldował swojemu inżynierowi, że jego tylne opony pracują bardzo dziwnie. 

W międzyczasie przygodę zaliczył też Rosberg, wyjeżdżając na żwirowe pobocze na wyjściu z zakrętu numer 8. Na podsterowność narzekał również Felipe Nasr.

Ostatecznie do końca sesji nie mieliśmy już więcej zmian i Nico Rosberg zakończył ją na pierwszym miejscu, przed Lewisem Hamiltonem i Kimim Räikkönenem.

Oto pełne wyniki pierwszego treningu:

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team 1:35.227s
2 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team + 0.494s
3 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 1.008s
4 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari + 1.104s
5 15 Fernando Alonso McLaren Honda + 1.283s
6 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing + 1.526s
7 33 Max Verstappen Red Bull Racing + 1.746s
8 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team + 2.286s
9 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team + 2.374s
10 22 Jenson Button McLaren Honda + 2.386s
11 27 Daniił Kwiat Scuderia Toro Rosso + 2.620s
12 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing + 2.634s
13 8 Romain Grosjean Haas F1 Team + 2.659s
14 21 Esteban Gutiérrez Haas F1 Team + 2.694s
15 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso + 2.828s
16 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team + 2.957s
17 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team + 3.086s
18 19 Felipe Massa Williams Martini Racing + 3.112s
19 30 Jolyon Palmer Renault Sport F1 Team + 3.921s
20 31 Esteban Ocon Manor Racing MRT + 4.809s
21 94 Pascal Wehrlein Manor Racing MRT + 5.400s
22 20 Kevin Magnussen Renault Sport F1 Team brak czasu

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze