Räikkönen najszybszy na zakończenie testów

Kimi Räikkönen uzyskał najlepszy czas drugiego i ostatniego dnia testów na Silverstone. Fin na swoim najszybszym kółku uzyskał lepszy rezultat niż w czasie kwalifikacji do Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Kierowca Ferrari, który użył w czasie tego przejazdu opony miękkie podczas popołudniowej części, zaprezentował szybkie tempo, uzyskując 1:30.665. Okrążenie to dało mu ponad pół sekundy przewagi nad resztą stawki i było o 0.2 sekundy lepsze niż podczas Q3 w minioną sobotę na Silverstone. Ferrari przez cały ubiegły weekend zmagało się z mniejszymi i większymi problemami. W przypadku Räikkönena mowa była o braku odpowiedniego poziomu docisku, jednak w środę przyznał, że w czasie testów stajnia z Maranello nie skupiała się na kłopotach z ostatniego wyścigu.

„Realizujemy normalny program testów, próbujemy różnych części i staramy się je dopasować. To nie ze względu na problem z aerodynamiką mieliśmy kłopoty, ponieważ ogólnie czegoś brakowało, a ten tor potrzebuje dużo aerodynamiki, więc przeprowadziliśmy normalne testy” – powiedział Fin.

Do przerwy na lunch na czele klasyfikacji znajdował się Esteban Ocon i ten stan utrzymywał się przez większą część popołudnia. Okrążenie Francuza przejechane na miękkich oponach wyniosło 1:31.212  i było o 0.1 sekundy gorsze w porównaniu do rezultatu uzyskanego wczoraj przez Fernando Alonso. Po raz kolejny jednak zaliczył on produktywny dzień, przekraczając ponownie barierę 100. przejechanych kółek.

Po nieco chaotycznym wtorku, Pierre Gasly był w stanie przejechać znacznie dłuższy dystans drugiego dnia testów dla Red Bulla, również zaliczając ponad 100 okrążeń w RB12. Stint na miękkich oponach w końcowych minutach dzisiejszej sesji skutkował awansem na trzecie miejsce w zestawieniu. Jego czas był o 0.217 sekundy gorszy od rezultatu Ocona oraz o 0.764 sekundy od Räikkönena.

Kolejnym imponującym kierowcą był Nikita Mazepin z Force India. 17-letni Rosjanin miał we wtorek ograniczone możliwości jazdy ze względu na deszcz, ale już dzisiaj było znacznie lepiej, zwłaszcza po południu. Najlepszy czas nastolatka wyniósł 1:31.561 wystarczył, by zająć czwarte miejsce w tabeli i choć pokonał to kółko na supermiękkich oponach, był on ponad ćwierć sekundy wolniejszy w porównaniu do wczorajszego rezultatu Alonso uzyskanego na tej samej mieszance.

Alonso na drugi dzień testów na Silverstone powierzył kierownicę Stoffelowi Vandoorne. Belg zaliczył dla zespołu kolejny produktywny dzień, zaliczając ponad 100 kółek, a jego najlepszy czas, który został uzyskany na miękkich oponach, był o ponad sekundę wolniejszy w porównaniu do wyniku Räikkönena. Vandoorne na dwa okrążenia założył do swojego samochodu mieszankę ultramiękką, lecz nie przejechał na nich mierzonego kółka.

W ostatniej godzinie testów Williams ponownie wypróbował w swoim samochodzie „piętrowe” tylne skrzydło. Wcześniej to rozwiązanie pojawiło się w czasie jazd w Barcelonie. Zostało ono zaprojektowane, by lepiej zrozumieć balans aerodynamiczny samochodu. Valtteri Bottas, który pojawił się dzisiaj w samochodzie ekipy, ostatecznie uzyskał szósty rezultat, będąc o 1.7 sekundy wolniejszy od lidera.

Santino Ferrucci był kolejnym kierowcą, który pokonał barierę 100. przejechanych okrążeń. O poranku Amerykanin zaliczył wraz z zespołem sporo pit stopów. Po południu Ferrucci przejechał swoje najszybsze kółko na miękkich oponach, a jego rezultat – 1:33.141 – był o mniej niż sekundę wolniejszy niż czas uzyskany przez Estebana Gutiérreza podczas kwalifikacji na Silverstone.

Jolyon Palmer był ósmy, uzyskując swój najlepszy czas w ostatnich dziesięciu minutach sesji. Renualt skupiło się dzisiaj na pracy zawieszenia. Palmer, który nie dojechał do swojego garażu po wywieszeniu flagi w biało-czarną szachownicę, był o około 0.750 sekundy szybszy niż debiutant z Toro Rosso - Sérgio Sette Câmara, który pokonał 82 kółka podczas swojego pierwszego dnia w samochodzie, jednak zaliczył obrót w ostatnim zakręcie. Na dziesiątej pozycji znalazł się Jordan King, który testował wraz z ekipą Manor. Ma on na swoim koncie przejechanych 70 okrążeń.

Na ostatnim miejscu w tabeli z czasami znalazł się Pascal Wehrlein, który wraz z Pirelli przez drugi dzień przeprowadził drugi dzień testów prototypowych opon przygotowanych z myślą o sezonie 2017. Niemiec w Mercedesie z 2014 roku przejechał łącznie 127 okrążeń.

P Kierowca Zespół   Rezultat Okr.
1 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1:30.665 103
2 Esteban Ocon Mercedes AMG Petronas F1 Team + 0.547 139
3 Pierre Gasly Red Bull Racing + 0.764 103
4 Nikita Mazepin Sahara Force India F1 Team + 0.896 69
5 Stoffel Vandoorne McLaren Honda + 1.099 114
6 Valtteri Bottas Williams Martini Racing + 1.758 98
7 Santino Ferrucci Haas F1 Team + 2.476 107
8 Jolyon Palmer Renault Sport F1 Team + 2.805 98
9 Sérgio Sette Câmara Scuderia Toro Rosso + 3.375 82
10 Jordan King Manor Racing MRT + 4.395 70
11 Pascal Wehrlein Mercedes AMG Petronas F1 Team (Pirelli) + 5.517 128

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze