Räikkonen najszybszy w drugim treningu

Kimi Räikkonen z wynikiem 1:36.896 wygrał popołudniowy trening przed Grand Prix Chin Formuły 1 na torze w Szanghaju. Drugi wynik zanotował drugi z kierowców Ferrari, Sebastian Vettel, tracąc 0.109s do Fina, a trzeci sesję zakończył Nico Rosberg.

Druga sesja treningowa rozpoczęła się przy sprzyjających warunkach pogodowych. Temperatura powietrza na początku zajęć wynosiła 26 stopni, a toru 47. Jako pierwszy na nitkę toru w Szanghaju wyjechał Romain Grosjean. Tuż za nim pojawili się Räikkonen, Gutierrez oraz Wehrlein i Ericsson. Francuz od razu rozpoczął zajęcia, otwierając tabelę z czasami z wynikiem 1:40.908 na miękkich oponach. Pozostali kierowcy obecni na torze również zaliczyli pomiarowe okrążenia, jednak kierowca amerykańskiej ekipy pozostał na czele. 7 minut po rozpoczęciu sesji na tor wyjechali również Button i Hamilton, a Wehrlein zmagał się z kłopotami z awarią zagłówka.

Po dziesięciu minutach na czoło tabeli wskoczył Jenson Button z wynikiem 1:38.868, a kolejny problem pojawił się w samochodzie Gutierreza. W samochodzie Meksykanina zapaliły się tylne hamulce w trzynastym zakręcie, co zmusiło kierowcę do zjazdu, a mechanicy ekipy rozpoczęli akcje gaśniczą. Chwilę po tych wydarzeniach najszybsze okrążenia zaliczyli Nico Rosberg i Lewis Hamilton, obaj na pośrednich oponach.

Pół godziny po rozpoczęciu drugiego treningu jedynym kierowcą, który nie pojawił się na torze był Kevin Magnussen. Duńczyk został zatrzymany w garażu, gdyż zespół nie znalazł przyczyn awarii opony w pierwszej sesji. Rosberg o prawie sekundę wyprzedzał Daniela Ricciardo. Kierowca Red Bulla rozdzielił zawodników Mercedesa, jednak do Niemca tracił 0.930s. Na godzinę przed końcem treningu większość kierowców wróciła do garaży, a na torze pozostali Rosberg, Ericsson, Haryanto, Räikkönen, Nasr i Vettel. Lider klasyfikacji generalnej pojawił się na super miękkiej mieszance, poprawiając swój wynik na 1.37.133. Podobnie Lewis Hamilton i Romain Grosjean. Brytyjczykowi pozwoliło to wskoczyć na drugie miejsce, a Francuz zamykał pierwszą dziesiątkę. Kimi Räikkönen postanowił zjechać do alei serwisowej, a kierowcy McLarena zameldowali się na czwartej i piątej pozycji, swoje czasy wykręcając również na oponach z czerwonym oznaczeniem. Najbardziej miękka mieszanka była najczęściej widzianą w tej części sesji. Button i Alonso szybko jednak spadli na koniec pierwszej dziesiątki, na czwartym miejscu z 1.1s straty pojawił się Max Verstappen, a Carlos Sainz wylądował na szóste pozycji. Kierowców Toro Rosso rozdzielał Hülkenberg.

Czterdzieści minut po starcie drugiego treningu tor znów opustoszał. Powracający na tor Vettel pojawił się na super miękkiej mieszance i poprawił swój rezultat na 1:37.005 pokonując kierowców Mercedesa. W połowie sesji na tor wrócił również Räikkonen, a poza zawodnikami Ferrari, zajęcia wznowili kierowcy Mercedesa i Marcus Ericsson. Fin, w pierwszym sektorze poprawił wynik Vettela o 0.2s, w drugim miał już ponad 0.3s przewagi, a na linii mety zaliczył wynik 1:36.896.

Na samochodzie Daniela Ricciardo pojawiła się farba , a zespół wykonywał testy aerodynamiki. Australijczyk wykręcał czasy 1:42s. Symulację wyścigu, na pośredniej mieszance wykonywał Joylon Palmer kręcąc czasy na poziomie 1:46.

Pół godziny przed zakończeniem drugiego treningu na czele pozostawali kierowcy Ferrari, przed Mercedesami, a czołową piątkę zamykał Ricciardo. W czołowej dziesiątce znaleźli się jeszcze zawodnicy Toro Rosso i Force India, a na dziesiątej pozycji meldował się Bottas.

Ostatnie trzydzieści minut oznaczało symulacje tempa wyścigowego, a w garażach pozostali jedynie liderujący w tabeli Vettel i Räikkönen, a także Werhlein i Gutierrez, którego zespół nie wypuścił po awarii hamulców. Inżynierowie Renault postanowili poświęcić sesję na analizę awarii opony w samochodzie Kevina Magnussena. Pozostali kierowcy wrócili na tor, trenując długie przejazdy z dużą ilością paliwa, a czasy kreowały się w zakresie 1:42s w czołówce, do 1:46s wśród najwolniejszych samochodów. Na dziesięć minut do końca problemy z MGU-K zgłaszał Romain Grosjean, który zjechał do alei serwisowej, nie pojawiając się na torze ponownie. W końcówce sesji poza tor wyjechał jeszcze Nico Rosberg, a kilku kierowców postanowiło trenować starty z końca alei serwisowej.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze