Dyer przechodzi do Renault Sport F1

Były inżynier wyścigowy Michaela Schumachera w Ferrari, Chris Dyer, dołączył do ekipy Renault Sport jako szef ds. osiągów samochodu. Fakt ten potwierdza, że zespół z Enstone jest na bardzo zaawansowanym etapie rekrutacji inżynierów.

Australijczyk pojawił się w motorsporcie wraz z ekipą Holden w wyścigach samochodów turystycznych V8 w 1992 roku, po czym przeszedł do F1 wraz z zespołem Footwork Arrows w grudniu 1996 r., gdzie początkowo był inżynierem osiągów. Pracował z takimi nazwiskami, jak Damon Hill i Jos Verstappen m. in. jako inżynier wyścigowy, po czym w styczniu 2001 roku przeszedł do Ferrari.

W latach 2003-2004 w mistrzowskich czasach był inżynierem wyścigowym Michaela Schumachera, a następnie Kimiego Räikkönena, pomagając Finowi w zdobyciu tytułu w 2007 roku.

Dyer został głównym inżynierem wyścigowym w styczniu 2009 roku. Jednak to na niego spłynęła krytyka po przegranym w 2010 roku tytule przez Fernando Alonso w Abu Zabi za dobranie złej strategii wyścigowej. Po tym wydarzeniu jego rolę przejął Pat Fry. Finalnie ekipę z Maranello opuścił w sierpniu 2011 roku.

Rok później w grudniu dołączył do ekipy BMW w serii DTM jako szef inżynierów. Tę posadę utrzymywał do momentu przejścia do zespołu Renault Sport F1.

Szef ds. silnika we francuskim teamie, Rob White podjął się nowych obowiązków i wyniki swojej pracy będzie meldować bezpośrednio przed dyrektorem technicznym, Bobem Bellem. Tymczasem Ayao Komatsu, który zajmował wysokie stanowiska inżynierskie w Enstone, będzie pracował w Haas F1 Team.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze