FIA precyzuje przepisy dotyczące paliwa

FIA wysłała zespołom Formuły 1 nowe dyrektywy techniczne dotyczące ciśnienia i poziomu przepływu paliwa.

Podczas Grand Prix Australii FIA wydała dyrektywę, na mocy której można było badać przepływ paliwa w każdej części układu paliwowego każdego samochodu. Poprzednie położenie czujnika mierzącego przepływ paliwa teoretycznie pozwalało na gromadzenie paliwa między samym czujnikiem, a wtryskiem.

To zgromadzone paliwo mogło być dostarczane do silnika pod większym ciśnieniem i natężeniem, niż jest to zawarte w przepisach technicznych, tj. 100 kg/h.

W sobotę podczas weekendu wyścigowego w Hiszpanii FIA wysłała zespołom kolejne rozporządzenie, które dokładnie określa, jakie działania są dozwolone.

Ustalono, że ciśnienie paliwa zarówno w trybie wysokiego, jak i niskiego zużycia, musi pozostać na poziomie 90-100 kg/h, co oznacza, że w żadnym momencie pracy jednostki napędowej ten zakres nie może zostać przekroczony. Dodano także, że nie jest konieczne ustalenie stałej wartości, konkretnej wartości przepływu, jednak zwrócono uwagę zespołom na istnieje tego problemu.

FIA planuje przeprowadzić inspekcję wszystkich systemów paliwowych w celu sprawdzenia ich zgodności z obowiązującymi przepisami.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze