Lewis Hamilton okazał się najszybszym zawodnikiem podczas pierwszego treningu przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Węgier na torze Hungaroring. Zaraz za nim uplasował się drugi z reprezentantów Mercedesa, a więc Nico Rosberg. Optymizmem może napawać nas trzecia i czwarta lokata zawodków Ferrari, którzy podczas tej sesji oodnotowali czasy znacznie lepsze od kolejnych ekip. Nawierzchnia toru była bardzo zakurzona i brudna, dlatego w trakcie tych 90. minut oglądaliśmy wiele wycieczek poza tor.
Pierwsza sesja treningowa przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Węgier rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie, o czym od razu przekonał się Max Chilton. Kierowca zespołu Marussia przejechał jedno okrążenie instalacyjne, a już na wjeździe do alei w serwisowej w samochodzie Brytyjczyka pojawił się ogień. Ekipa poinformowała, że powodem pożaru był wyciek paliwa na układ wydechowy.
Dość nietypowy program zaplanowali sobie na tą sesję kierowcy Mercedesa, którzy o dziwo, jako pierwsi zaczęli kręcić pomiarowe okrążenia. Hamilton z Rosbergiem ustanawiali czasy na poziomie 1:27, Daniel Ricciardo kręcił 1:28, a reszta zawodników 1:29.
Patrząc na zachowanie samochodów podczas szybkich okrążeń, nawierzchnia toru była dość brudna. Oglądaliśmy wiele wyjazdów poza tor w celu szukania przyczepności, zarówno w wykonaniu kierowców ze ścisłej czołówki, jak Rosberg czy Hamilton, a także z końca stawki, jak np. Kamui Kobayashi, który wypadł z toru w zakręcie numer 12.
Ciekawe opinie dotyczące opon przedstawiali swoim inżynierom Daniił Kwiat i Nico Hülkenberg, którzy po przejechaniu pięciu okrążeń narzekali na stan ogumienia na tylnej osi, co najbardziej dawało się we znaki w środkowym sektorze.
Po zdaniu dodatkowego kompletu opon po 30 minutach na torze zrobiła się pustka. Po odbyciu szybkiego pit stopu z alei serwisowej od razu wyjechał Nico Rosberg, który na świeżych gumach od razu wykręcił czas 1:26.114s.
Tymczasem ekipa Marussi poinformowała, że w samochodzie Maxa Chiltona wymieniona została skrzynia biegów, przez co Brytyjczyk będzie miał jeszcze szansę wyjechać na tor w porannym treningu.
Kibiców na torze rozbudził mniej więcej w połowie sesji Marcus Ericsson, który lewym przednim kołem złapał kawałek trawy na dohamowaniu do 12. zakrętu i wypadł na pobocze przed liczną grupką fanów.
Mniej więcej na 35 minut przed końcem sesji Nico Rosberg musiał po raz pierwszy ustąpić z pozycji lidera, ponieważ Lewis Hamilton wykręcił czas 1:25.814s. Jako że drugi z zawodników Mercedesa miał przy nazwisku 1:25.997s, byli oni jedynymi kierowcami, którzy byli w stanie przełamać barierę 1:26.
Sprawdzanie ustawień trwało w najlepsze, gdyż ciągle widzieliśmy zawodników przestawiających różne rzeczy na kierownicy. Nico Rosberg narzekał na to, że ciężko wchodzą mu wyższe biegi, Sergio Pérez i Romain Grosjean borykali się z nadsterownością na dohamowaniach, natomiast Nico Adrian Sutil nie mógł odpowiednio ustawić balansu hamulców.
Mimo że temperatura, która panowała na Hungaroringu oscylowała w granicach 25 stopni Celsjusza, to płyny były bardzo ważną rzeczą. Ayo Komatsu, a więc inżynier wyścigowy Romaina Grosjeana poinformował swojego kierowcę, że nie może wyjechać na tor dopóki nie rozwiążą problemu podawania napoju.
Podczas finałowych minut wielu kierowców zaliczało wycieczki poza tor, próbując poprawić rezultat i znaleźć optymalną linię jazdy.
W samej końcówce z garażu wyjechał również Max Chilton, który zdołał przejechać nawet jedno mierzone okrążenia. Jego czas był jednak gorszy od najlepszego wyniku Lewisa Hamiltona o ponad 5 sekund.
Po wywieszeniu flagi w biało-czarną szachownicę tabela wyników przedstawiała się następująco: Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Kimi Räikkönen i Fernando Alonso. Kierowcy Mercedesa jako jedyni przełamali barierę 1:26, natomiast reprezentanci Ferrari jako jedyni byli w stanie zejść poniżej 1:27.
Druga sesja treningowa na torze Hungaroring rozpocznie się o godzinie 14.
Oto pełne wyniki porannego treningu:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:25.814s | |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:25.997s | |
3. | Kimi Riakkonen | Ferrari | 1:26.421s | |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:26.872s | |
5. | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:27.220s | |
6. | Kevin Magnussen | McLaren | 1:27.357s | |
7. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | 1:27.683s | |
8. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:27.782s | |
9. | Jenson Button | McLaren | 1:27.804s | |
10. | Felipe Massa | Williams | 1:27.960s | |
11. | Esteban Gutierrez | Sauber | 1:27.967s | |
12. | Nico Hülkenberg | Force India | 1:28.101s | |
13. | Daniił Kwiat | Toro Rosso | 1:28.208s | |
14. | Pastor Maldonado | Lotus | 1:28.266s | |
15. | Valtteri Bottas | Williams | 1:28.330s | |
16. | Sergio Pérez | Force India | 1:28.376s | |
17. | Romain Grosjean | Lotus | 1:28.593s | |
18. | Adrian Sutil | Sauber | 1:29.025s | |
19. | Kamui Kobayashi | Caterham | 1:30.363s | |
20. | Marcus Ericsson | Caterham | 1:30.892s | |
21. | Max Chilton | Marussia | 1:31.004s | |
22. | Jules Bianchi | Marussia | 1:31.248s |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.