Zmiany na sezon 2015

Podczas spotkania w Monachium FIA zatwierdziła zmiany w poszczególnych seriach wyścigowych na sezon 2015. Tradycyjnie w przypadku Formuły 1 jest długa lista i znajduje się w niej kilka naprawdę ciekawych punktów.

Najmniej zmian w przepisach dotyczy jednostki napędowej. W tym sezonie kierowcy mogą wykorzystać aż pięć silników, za rok liczba ta zostanie ograniczona do czterech. Gdyby jednak w kalendarzu przyszłorocznych zmagań Formuły 1 znajdowałoby się więcej niż dwadzieścia pozycji, to kierowcy będą mogli wykorzystać pięć jednostek napędowych.

Nowością dotyczącą karania kierowców za przekroczenie limitu pięciu jednostek napędowych na sezon jest start z końca stawki. Dotychczas za takie przewinienie startowało się do wyścigu z alei serwisowej.

Oczywiście w ramach cięcia kosztów postanowiono zająć się ograniczaniem pracy przy tunelu aerodynamicznym. Każdy zespół od sezonu 2015 będzie miał do dyspozycji 65 godzin w tygodniu korzystania z tego urządzenia. W tym sezonie można pracować przy tunelu aerodynamicznym 80 godzin. Do tego każdy zespół musi korzystać tylko i wyłącznie z jednego tunelu aerodynamicznego w trakcie jednego sezonu.

W przyszłym roku zespoły będą brały udział w trzech turach przedsezonowych testów. Każda z nich będzie liczyła cztery dni i odbędzie się w Europie. Natomiast od sezonu 2016 będą jedynie dwie tury testów przedsezonowych.

W trakcie sezonu 2015 będą dwie tury testów liczące dwa dni. Nie zapomniano oczywiście o młodych kierowcach i oni będą mogli wziąć udział w dwóch dniach z czterech dostępnych na cały sezon dla zespołów.

Jeśli chodzi o zasadę parku zamkniętego, to w przyszłym sezonie będzie ona obowiązywała już od początku trzeciej sesji treningowej. FIA postanowiła także wydłużyć czas pracy wolny od pracy mechaników w nocy z piątku na sobotę do siedmiu godzin. W sezonie 2016 czas ten ma wynosić osiem godzin.

Plan zakazania korzystania z koców grzewczych został odrzucony, ale zostanie on ponownie przedyskutowany, gdy średnica kół będzie większa.

Zaskoczeniem nie było nakazanie zespołom użycia tytanowych płyt do podłóg w przyszłorocznych samochodach. Ma to poprawić widowisko i jest pewnego rodzaju powrotem do historii, ponieważ jeszcze kilkadziesiąt lat temu iskry wydobywające się z podłogi samochodu nie były niczym zaskakującym.

Kolejnym dobrym ruchem organizatorów jest także usunięcie dwuznacznych nosów w tegorocznych samochodach Formuły 1. W regulaminie technicznym postanowiono także wprowadzić zapis dotyczący tego, że koła w  samochodzie muszą obracać się z taką samą prędkością, co tarcze hamulcowe. Do tego również mocowania felg mają być podwójne.

Najbardziej interesującą zmianą jest wprowadzenie nowego sposobu wznawiania wyścigu po rozpoczęciu neutralizacji. Tym razem z wyjątkiem dwóch pierwszych i pięciu ostatnich okrążeń wyścigu po zjeździe samochodu bezpieczeństwa z alei serwisowej kierowcy będą ustawiali się na polach startowych, gdzie wyścig będzie wznawiany.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze