Williams pozbył się problemu z kierownicą

Zespół dowodzony przez Jamesa Volwesa wprowadził na ten weekend tymczasowe rozwiązanie usterki kierownicy, która zepsuła wyścig o Grand Prix Bahrajnu Loganowi Sargeantowi. Docelowa poprawka ma zadebiutować w Australii.

Amerykanin w trakcie wyścigu na torze Sakhir zablokował prawą przednią oponę na dohamowaniu do czwartego zakrętu po tym, jak balans jego hamulców uległ nagłej zmianie, co Williams potwierdził już po zakończeniu Grand Prix.

„W przypadku Logana mieliśmy do czynienia z nieautoryzowaną zmianą ustawień hamulców na przód, co było przyczyną jego awarii. Hamulec przesunął się nie tak, jak sobie tego życzył” – przyznał James Volwes, szef ekipy z Grove.

Przemawiając przed Grand Prix Arabii Saudyjskiej, Logan Sargeant wyjaśnił, iż problem jest związany z elektroniczną nowego projektu, który od tego sezonu posiada wyświetlacz wbudowany w samą kierownicę, a nie jest na trwale zainstalowany w kokpicie. Pewne niedociągnięcia miały pojawić się już w trakcie kwalifikacji, jednak brytyjski zespół ma już plan, jak rozwiązać tę niedogodność.

„Mamy prowizoryczną poprawkę tutaj (przywiezioną do Arabii Saudyjskiej)  i stałe, długoterminowe rozwiązanie na Melbourne” – powiedział 23-latek. „To wcale nie było niespodziewane, mieliśmy ten sam problem w drugim przejeździe kwalifikacyjnym, ale nie w takim samym stopniu. Oczywiście myśleliśmy, że to naprawiliśmy. Nie udało się, ale z pewnością uporaliśmy się z tym na ten weekend”.

Zdaniem kierowcy Williamsa nowa koncepcja przyczyniła się do wystąpienia tego błędu, jednak w dalszym ciągu uważa taką formę kierownicy, która jego zdaniem jest korzystniejsza z wyścigowego punktu widzenia: „To ogromna różnica. Czucie kierownicy w dłoniach, w zakręcie, sposób, w jaki się obraca, jest zupełnie inny. I zdecydowanie zajmuje to trochę czasu (żeby się do niej przyzwyczaić)”.

„Myślę, że to zdecydowanie dobry kierunek. W zeszłym roku mieliśmy sporo do czynienia z VSC, samochodami bezpieczeństwa, śledzeniem czasów delty i tym podobnymi rzeczami. Musisz być w stanie widzieć to przez cały czas. Jest tak wiele rzeczy, które można wygrać lub przegrać, po prostu będąc w stanie zobaczyć kreskę, dlatego uważam, że to spora poprawa”.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze