Tor Lusail w Katarze przeszedł w tym roku wielką transformację

Promotorzy Grand Prix Kataru postanowili podzielić się dokładnymi informacjami na temat wyników prac remontowych, które mają za zadanie jeszcze bardziej uatrakcyjnić to wydarzenie i sprostać wygórowanym oczekiwaniom władz sportu.

Przed nadchodzącym drugim weekendem z F1 w historii katarskiego toru ten nieco ponad pięciokilometrowy obiekt liczący szesnaście zakrętów przeszedł dość znaczne prace remontowe, które oprócz samej nitki toru, dotyczyły także najnowocześniejszych udogodnień dla kibiców i kwestii bezpieczeństwa. Wszystkie te wysiłki sprawiają, że jest to obecnie jeden z najnowocześniejszych torów w kalendarzu.

To niewielkie państwo położone na Półwyspie Arabskim zadebiutowało w królowej motorsportu w sezonie 2021 w zastępstwie za odwołane wskutek ograniczeń covidowych Grand Prix Austrii. Po tym wyścigu promotorzy wydarzenia w Katarze podpisali aż dziesięcioletni kontrakt z Formułą 1.

Jedną z najbardziej zauważalnych zmian przed tegoroczną edycją Grand Prix Kataru jest powiększenie głównej trybuny obok prostej startowej, która teraz może pomieścić czterdzieści tysięcy fanów. Zwiększono również ilość miejsc parkingowych i dróg dojazdowych, co na pewno pomoże rozładować powstałe korki.

Odnowiono zaplecze padoku poprzez przekształcenie starego centrum medialnego oraz medycznego w miejsce o jeszcze wyższym standardzie, niż było to dwa lata temu. Taka sama sytuacja dotyczy garaży dla zespołów, których na torze znajduje się obecnie aż pięćdziesiąt, co jest niezaprzeczalnym rekordem, zestawiając tę liczbę z innymi torami obecnego harmonogramu startów.

Poszerzono także strefę kibica i dodano kilka miejsc dla zaproszonych gości, w tym dobrze znany Paddock Club. Nieopodal pierwszego zakrętu powstał również nowy, zielony teren widokowy „wzgórze Lusail”, które jest dostępne dla wszystkich posiadaczy biletów.

Oprócz poprawy infrastruktury dla fanów nie można było zapomnieć o bezpieczeństwie i komforcie kierowców. Z tego też powodu postanowiono dołożyć kolejne dwa i pół kilometra ogrodzenia, jak również zmodernizowano cyfrowe panele, które mają za zadanie pokazywać aktualną flagę na torze i stanowiska sędziowskie. Wprowadzono też zaawansowany system oświetlenia, który zapewnia maksymalną widoczność podczas nocnych wyścigów.

Wszystkie zmiany dotyczące bezpieczeństwa zostały przedyskutowane z Międzynarodową Federacją Motocyklową, gdyż FIM organizuje tutaj wyścigi MotoGP, więc zasadne jest to, aby tor spełniał wymagania obu tych serii.

„Ta oszałamiająca i rozległa przebudowa jest efektem miesięcy ciężkiej pracy, ambicji i wyobraźni oraz jest odpowiednim wstępem do tego, co zapowiada się jako ekscytujący weekend” – powiedział Abdulrahman bin Abdullatif Al Mannai, prezes Katarskiej Federacji Samochodowej i Motocyklowej oraz Lusail International Circuit.

„Nasza długoterminowa umowa z F1 oznacza znaczący postęp dla Kataru, który szybko zyskuje reputację renomowanego gospodarza jednych z najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych na świecie, które z pewnością będą służyć fanom na wszystkich frontach”.

Najwyższa seria wyścigów motocyklowych będzie rywalizować w Katarze do 2031 roku, natomiast w sezonie 2024 zadebiutują tutaj wyścigi długodystansowe pod szyldem WEC.

Źródło: fi1.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze