Honda potwierdziła, że na nadchodzący wyścig o Grand Prix Francji przygotuje drugą tegoroczną aktualizację swojej jednostki napędowej. Poprawka pojawi się w trzech z czterech samochodów napędzanych tymi silnikami.

Japoński producent przygotował pierwszy w tym sezonie pakiet poprawek na Grand Prix Azerbejdżanu, jednak jej celem była wówczas poprawa niezawodności. Tym razem jednak tak zwana specyfikacja 3 skupia się głównie na wydajności, co ma jeszcze bardziej zniwelować stratę względem Mercedesa i Ferrari.

Omawiana poprawka, na którą składają się nowy silnik spalinowy i turbosprężarka, pojawi się w obu samochodach Red Bull Racing prowadzonych przez Maxa Verstappena i Pierre’a Gasly’ego, a także w Toro Rosso należącym do Daniiła Kwiata. Rosjanin jednak zostanie cofnięty na starcie niedzielnego wyścigu za przekroczenie tegorocznej alokacji silników spalinowych. Jednocześnie ekipa z Faenzy podjęła decyzję o wstrzymaniu wprowadzenia zmian do pojazdu Alexandra Albona, aby uniknąć kar dla obu swoich kierowców.

„Powracamy teraz do Europy i przygotowujemy się na intensywną część sezonu z pięcioma wyścigami w ciągu siedmiu tygodni, począwszy od Grand Prix Francji. Tor Paul Ricard posiada wieloletnią tradycję w F1 i powrócił do kalendarza w ubiegłym roku. Składa się on z szerokiej gamy zakrętów, wliczając w to długie łuki, a także jeden z najszybszych zakrętów w kalendarzu – Signes znajdujący się na końcu prostej Mistral. Na obiekcie Paul Ricard będziemy korzystać z zaktualizowanej specyfikacji 3 jednostki napędowej w samochodach Maxa, Pierre i Daniiła” – potwierdził Toyoharu Tanabe, dyrektor techniczny Hondy F1.

„Zmiany w porównaniu z poprzednią specyfikacją dotyczą głównie silnika spalinowego i turbosprężarki. W tym przypadku nasi inżynierowie w Sakurze, ośrodku badawczo-rozwojowym w Japonii, ściśle współpracowali z innymi działami Hondy, w szczególności z działem rozwoju silników samolotowych. Ich praca w porównaniu z naszą ma wiele wspólnych cech technicznych. Na przykład poprawka MGU-H z 2018 roku, która radykalnie poprawiła jego niezawodności, powstała w wyniku naszej współpracy z nimi”.

„Nasze dane zebrane w środowisku testowym wykazują wzrost mocy w stosunku do poprzedniej wersji jednostki napędowej, jednak wiemy, że nie dorównaliśmy jeszcze liczbom uzyskiwanym przez producentów przewodzących obecnie w mistrzostwach. Jest to jednak krok we właściwym kierunku i będziemy kontynuować nasz rozwój przez resztę sezonu, wykorzystując zasoby całej firmy”.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Honda Racing F1

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race