Philip Morris sponsorem Ferrari na kolejne lata

Jedna z najbardziej tajemniczych i ukrytych umów sponsorskich powraca – Scuderia Ferrari przedłużyła umowę z Philipem Morrisem do 2021 roku. Na samochodach powinna pojawić się także reklama produktu sponsora.

Zespół Ferrari potwierdził przedłużenie współpracy z jednym z najbardziej znanych przedsiębiorstw wyrobów tytoniowych, producentem powszechnie znanych Marlboro oraz L&M. O przedłużeniu kontraktu mówiono już we wrześniu 2017 roku, co wydawało się być i tak jedynie formalnością, gdyż Philip Morris sponsorował początkowo ekipę McLaren, a następnie zainteresował się włoskim zespołem, z którym pozostał we współpracy do dnia dzisiejszego.

Nic nie wskazuje na to, aby przedsiębiorstwo planowało rozstać się z Formułą 1, chociaż należy pamiętać, że od 2006 roku wprowadzono zakaz reklamy wyrobów tytoniowych i z samochodów Ferrari musiało zniknąć logo Marlboro. Zespół początkowo zastąpił go charakterystycznym kodem kreskowym, który jednak również został ocenzurowany. W 2011 roku z oficjalnej nazwy Scuderii zniknęło słowo Marlboro.

Mimo tych wszystkich ograniczeń, Philip Morris cały czas sponsoruje Ferrari i przelewa co roku na ich konto ogromne sumy pieniędzy. Szacuje się, że w latach 2013-2015 sponsor zasilił fabrykę o 160 milionów dolarów. W tym roku inwestycja ta może opłacić się jeszcze bardziej, ponieważ na samochodach Sebastiana Vettela i Kimiego Räikkönena ma pojawić się reklama e-papierosa IQOS.

„Philip Morris International i Scuderia Ferrari przedłużają trwającą od 40 lat współpracę partnerską do 2021 roku. Od teraz współpraca koncentrować się będzie wyłącznie na zbliżeniu się do wolnego od dymu świata. Aby osiągnąć ten cel powinno się przekonać palaczy do zastąpienia szkodliwej formy nikotyny, ich mniej szkodliwą alternatywą. Chcemy dać szansę 1,1 miliardom palaczy podjąć lepszą decyzję. Czujemy się zobowiązani do rozpropagowania tej zmiany na wszystkie możliwe dla nas sposoby – w tym przez aktywność w motosporcie. Bardzo cenimy wsparcie Scuderii Ferrari w tej kwestii. Duże znaczenie ma tutaj zbudowanie świadomości, jaką szansę na świat wolny od dymu dają nauka i technologia (…). Scuderia Ferrari jest idealnym partnerem do realizacji tego celu” – ogłosił dyrektor generalny Philip Morris International, André Calantzopoulos.

Źródło: speedweek.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze