Po zakończeniu ostatniego wyścigu sezonu 2017 Formuły 1 na torze Yas Marina w Abu Zabi, władze serii zaprezentowały nowe logo na sezon 2018. Nowe logo zastąpi to zaprojektowane przez Carter Wong Design w 1994 roku.
Jak tłumaczył dyrektor ds. komercyjnych Formuły 1 Sean Bratches, decyzja o wycofaniu dotychczasowego logo była podyktowana jego niską użytecznością w materiałach cyfrowych oraz gadżetach promocyjnych.
„Dotychczasowe logo jest trudne do wyszycia ze względu na zygzak z prawej strony”
– powiedział. „Wiele marek, szczególnie w obecnych czasach, próbuje uprościć swoje znaki rozpoznawcze przed wejściem w cyfrową erę”
.
„Wystarczy spojrzeć na Starbucks lub Coca-Colę, które uprościły swoje logo. Poczuliśmy, że musimy pójść nieco dalej, by dać sobie właściwe narzędzia do wykorzystania w przyszłości.
„[Stare logo] służyło F1 dobrze przez ostatnie 23 lata, ale negatywna przestrzeń tworząca „jedynkę” nie była rozpoznawalna w erze cyfrowej. Gdyby przebadać ludzi, których spotkałem od mojego przejścia do F1, wielu z nich przez lata nie widziało „jedynki”. Chcieliśmy więc, by [nowe logo] było czyste i wyraźne”
.
Szef działu marketingu F1 Ellie Norman dodał, że nowe logo czerpie inspirację z dwóch samochodów walczących na torze, aż do linii mety: „Jest zainspirowane niskim profilem samochodu sportowego i dwoma autami przekraczającymi linię mety. Jest wyraźne i proste, co daje nam większą swobodę w dystrybucji cyfrowej”
.
Jak poinformował Bratches, przed rozpoczęciem sezonu 2018 w Australii, wprowadzone zostaną m.in. nowe infografiki telewizyjne: „Odsłaniamy markę na nowo, będziemy mieli nowe grafiki używane do produkcji telewizyjnej, przedstawimy nowy koncept – będziemy mieli nową responsywną platformę sieciową, nowe możliwości interakcji oraz platformę dla transmisji na żywo i powtórek”
.
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.