Klienci Mercedesa mogą wymienić silnik bez stosowania się do nowej dyrektywy

Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA sprecyzowała interpretację konfliktu, jaki wynika pomiędzy regulaminem, a dyrektywą techniczną ograniczającą spalanie oleju wraz z paliwem od nadchodzącego Grand Prix Włoch Formuły 1.

Po kontrowersjach związanych z rzekomą przewagą wynikającą ze spalania oleju wraz z paliwem, zadecydowano o zmniejszeniu obecnego limitu zużycia oleju z 1,2 l/100 km do 0,9 l/100 km dla wszystkich silników wprowadzonych od nadchodzącego Grand Prix na torze Monza.

Mercedes zaopatrzył kierowców swojego fabrycznego zespołu w nową specyfikację podczas ostatniej rundy w Spa-Francorchamps, przed wejściem dyrektywy w życie. Ponieważ żaden z klientów Mercedesa nie wprowadził nowej specyfikacji silnika w Spa, pojawiły się wątpliwości co do tego, który zapis będzie ich obowiązywać – dyrektywa ograniczająca zużycie oleju, czy przepisy mówiące o równości jednostek zespołów fabrycznych i klienckich.

Jak wyjaśnia rzecznik FIA, pod uwagę brana jest specyfikacja silnika, a nie określone egzemplarze – zespoły klienckie mogą więc ominąć dyrektywę, o ile zamontują jednostki identyczne z tymi użytymi przez Mercedesa w Belgii: „Jeśli silnik został wprowadzony w czasie lub przed rundą w Spa, zużycie oleju nie może przekraczać 1,2 l/100 km, niezależnie od momentu jego użycia”.

Kierowcy Mercedesa rozpakowali już wszystkie cztery dozwolone w trakcie sezonu silniki spalinowe, natomiast Force India i Williams wciąż korzystają z trzecich jednostek w alokacji.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze