Formuła 1 rozpoczyna współpracę z amerykańską firmą z branży mediów społecznościowych o nazwie Snapchat, która powala użytkownikom na darmowe dzielenie się zdjęciami i filmami.
W ramach partnerstwa do relacji z Grand Prix Formuły 1 za pomocą aplikacji dostęp będzie miał każdy użytkownik, a znaleźć je będzie można w dziale Discover. Pierwsze efekty tej współpracy będzie można zobaczyć już podczas odbywającego się w ten weekend na Silverstone Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Kontent publikowany będzie dzięki funkcji Our Stories, gdzie opatrzone tekstem lub grafiką zdjęcia i filmy dodać może każdy użytkownik aplikacji, jeżeli tylko znajduje się na danym obszarze. Wybrane przez administratorów ujęcia udostępniane będą w jednym strumieniu, opatrzonym nazwą danego wydarzenia, które w dodatku posiadać będzie własny zestaw grafik.
Po Grand Prix Wielkiej Brytanii opcja dostępna będzie podczas wyścigów w Singapurze, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Brazylii i Abu Dhabi.
W poprzednich latach mieliśmy już okazję oglądać tego typu przedsięwzięcia w aplikacji Snapchat, jednak były to pojedyncze projekty, wcielane w życie z inicjatywy twórców aplikacji, a nie Formuły 1.
„To pierwszy krok w kierunku rozszerzenia naszej strategii obecności w mediach społecznościowych”
– powiedział Frank Arthofer, dyrektor departamentu Digital and New Business Formuły 1. „Od początku mówiliśmy, że chcemy pracować z naszymi partnerami aby przybliżyć fanów do niesamowitego widowiska jakim jest Formuła 1, niewiarygodna mieszanka technologii i talentów jednostek - a Snap się w to wpisuje. Musimy nieustannie przyciągać do sportu nowych fanów - między innymi dzięki obecności w mediach społecznościowych, gdzie znaleźć można atrakcyjne dla fanów ujęcia z zaplecza. Snap jest jedną z najbardziej popularnych aplikacji wśród młodzieży, a więc w sektorze, którym przede wszystkim jesteśmy zainteresowani, ponieważ stanowi on o przyszłości sportu”.
„Chcemy współpracować z najlepszymi organizacjami sportowymi na świecie, które nasza globalna i ciekawa świata społeczność kocha, a współpraca z Formułą 1 była na szczycie naszej listy życzeń od dłuższego czasu”
– powiedział Ben Schwerin, wiceprezes Snap Inc odpowiedzialny za partnerstwa. „Nasz cel jest prosty - chcemy aby bycie fanem dostarczało ci więcej rozrywki, niezależnie od tego, gdzie jesteś, a Snapchat oferuje unikalną opcję na doświadczenie tego wraz z najbliższymi przyjaciółmi. Jesteśmy zaszczyceni, że zostaliśmy pierwszą platformą, z która F1 zawarła współpracę i nie możemy się już doczekać aby zaoferować zespołom, partnerom i reklamodawcom możliwość dotarcia do milionów użytkowników Snapchata na całym świecie”
.
Na chwilę obecną Snapchat może pochwalić się 166 milionami aktywnych codziennie użytkowników, którzy udostępniają średnio trzy miliardy snapów dziennie. Statystyczny użytkownik Snapchata odwiedza aplikację 18 razy i poświęca na nią 30 minut dziennie.
Źródło: F1.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.