Prowizoryczny kalendarz F1 oraz zmiany w przepisach na sezon 2017

Światowa Rada Sportów Motorowych ogłosiła listę decyzji podjętych podczas dzisiejszego posiedzenia w Paryżu. Wśród nich znalazło się zatwierdzenie prowizorycznego kalendarza Formuły 1 oraz zmian w przepisach na sezon 2017.

Prowizoryczny kalendarz F1 2017

* – do zatwierdzenia
R Data Wydarzenie Tor
1 26 marca Grand Prix Australii Albert Park Circuit
2 9 kwietnia Grand Prix Chin Shanghai International Circuit
3 16 kwietnia Grand Prix Bahrajnu Bahrain International Circuit
4 30 kwietnia Grand Prix Rosji Sochi Autodrom
5 14 maja Grand Prix Hiszpanii Circuit de Barcelona-Catalunya
6 28 maja Grand Prix Monako Streets of Monte Carlo
7 11 czerwca Grand Prix Kanady* Circuit de Gilles Villeneuve
8 18 czerwca Grand Prix Europy Baku Street Circuit
9 2 lipca Grand Prix Austrii Red Bull Ring
10 9 lipca Grand Prix Wielkiej Brytanii Silverstone
11 23 lipca Grand Prix Węgier Hungaroring
12 30 lipca Grand Prix Niemiec* Hockenheimring
13 27 sierpnia Grand Prix Belgii Circuit de Spa-Francorchamps
14 3 września Grand Prix Włoch Autodromo Nazionale di Monza
15 17 września Grand Prix Malezji Sepang International Circuit
16 1 października Grand Prix Singapuru Marina Bay Street Circuit
17 8 października Grand Prix Japonii Suzuka Circuit
18 22 października Grand Prix Stanów Zjednoczonych Circuit of the Americas
19 5 listopada Grand Prix Meksyku Autódromo Hermanos Rodríguez
20 12 listopada Grand Prix Brazylii* Autódromo José Carlos Pace
21 26 listopada Grand Prix Abu Dhabi Yas Marina Circuit

Starty zatrzymane w deszczu

Od sezonu 2017 będzie obowiązywać nowa procedura przeprowadzania startów na mokrym torze. Jeśli konieczne będzie rozpoczęcie wyścigu za samochodem bezpieczeństwa, po jego wycofaniu samochody ustawią się na swoich polach startowych, skąd będzie miał miejsce start zatrzymany.

Koniec z silnikami „na zapas”

Podczas jednego weekendu wyścigowego, jeżeli kierowca wykorzysta więcej niż jeden konkretny element układu napędowego ponad swoją alokację, tylko ostatni z nich będzie mógł być wykorzystywany w trakcie kolejnych zawodów bez dalszych kar. Ma to zapobiec odkładaniu elementów układu napędowego „na zapas”.

Pięć wyścigów z oponami wybranymi przez Pirelli

Ponieważ termin składania zamówień na zestawy opon pięciu pierwszych rund sezonu upływałby jeszcze przed pierwszymi testami, Pirelli dostarczy wszystkim ekipom takie same alokacje składające się z dwóch kompletów najtwardszej mieszanki, czterech pośredniej i siedmiu najbardziej miękkiej mieszanki wybranej na dany weekend wyścigowy.

Inne zmiany

Ponadto, FIA sprecyzowała zasady dotyczące działalności partnerstw technicznych pomiędzy zespołami, jeśli chodzi o dzielenie się produkcją poszczególnych części, czasem w tunelu aerodynamicznym oraz przechodzeniem personelu pomiędzy dwoma zespołami.

Dodatkowo zmieniono zasady malowania kasków. Od teraz kierowcy muszą się pokazać podczas każdej rundy kalendarza „w większości niezmienionym malowaniu”, przy czym podczas dowolnie wybranego przez siebie jednego wyścigu będzie im przysługiwać odstępstwo od tej zasady.

Źródło: fia.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze