Sprytne zawieszenie powodem rosnącej przewagi Mercedesa?

Jak informuje niemiecki Auto, Motor und Sport, jeden z zespołów odkrył, że kierowcy Mercedesa są niepowstrzymani na torze nie tylko ze względu na najlepszy układ napędowy w Formule 1, ale również sprytny system aktywnego zawieszenia.

Mistrzowski zespół miałby stosować w swoim obecnym W07 urządzenie hydrauliczne kontrolujące przechył i prześwit, które działaniem przypomina aktywne zawieszenie oraz zabroniony w 2014 system FRIC.

Szemrane urządzenie miałoby się znajdować w górnej części podwozia, ukryte pod panelem estetycznym, wprowadzonym w 2012 roku w celu wygładzenia „schodka” powstałego po zmianie przepisowych wymiarów przedniej części pojazdu.

Jak donosi AMuS, jeden z zespołów konkurencji odkrył działanie systemu Mercedesa i naciska na FIA, by pozwalająca na to luka w przepisach została zamknięta przed sezonem 2017 – w przeciwnym razie oznaczałoby to konieczność szybkiego opracowania podobnego rozwiązania przez pozostałe zespoły.

Spotkanie zespołów w tej sprawie odbyło się we wtorek po wyścigu na torze Monza, lecz na tym etapie wdrażania przepisów, zamknięcie luki wymagałoby zgody wszystkich uczestniczących zespołów, w tym Mercedesa.

Źródło: f1i.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze