Dublet i tytuł dla Porsche

Mark Webber, Brendon Hartley i Timo Bernhard wygrali czwarty z rzędu wyścig Długodystansowych Mistrzostw Świata. Dublet ekipy Porsche na torze w Szanghaju wystarczył do wywalczenia tytułu mistrza świata producentów.

Po opadach deszczu, warunki na torze były nieznane kierowcom, dlatego wyścig rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa. Kiedy zjechał on do boksów po 16 minutach, rozpoczęła się prawdziwa rywalizacja. Marc Lieb objął prowadzenie w pierwszym zakręcie, wyprzedzając zdobywcę pole position Brendona Hartleya.

Ten odzyskał prowadzenie dopiero na setnym okrążeniu wyścigu i od tamtej pory prowadząca w klasyfikacji generalnej załoga nr 17 kontrolowała wyścig. Siostrzana załoga miała natomiast problemy – Romain Dumas obrócił się na 80 minut przed końcem, dzięki czemu wyprzedził go Marcel Fässler, korzystając z dobrego momentu założenia opon na suchą nawierzchnię dokonanego przez Audi.

Znakomita myśl strategiczna nie wystarczyła jednak do przełamania dominacji Porsche, które zajęło dwie pierwsze pozycje i tym samym tytuł mistrza świata producentów – pierwszy tytuł dla Porsche od prawie 30 lat.

W klasyfikacji kierowców, Webber, Bernhard i Hartley oddalili się od Fässlera, Benoîta Tréluyera i André Lotterera na 12 punktów przed ostatnim wyścigiem sezonu w Bahrajnie.

Wśród prywatnych LMP1 zwycięstwo odniosła załoga Rebelliona nr 12, pomimo wypadku w końcowej fazie wyścigu, w którym to Mattias Beche uderzył w ścianę i uszkodził samochód, lecz Szwajcar dojechał do boksów i mógł kontynuować jazdę.

W LMP2 swoje pierwsze zwycięstwo odniosła załoga Signatech Alpine z Nelsonem Panciaticim, Paul-Loup Chatinem i Tomem Dillmannem w składzie. Drugie miejsce zajęła załoga nr 26 od G-Drive Racing i wiele wskazywało, że podium uzupełni siostrzany pojazd rosyjskiej ekipy, lecz w ostatnich minutach Ricardo Gonzalez obrócił się i zakończył wyścig na poboczu, oddając miejsce ekipie KCMG, która straciła dystans w na początku wyścigu, kiedy to Nick Tandy obrócił się i wylądował w żwirze.

W klasie GTE Pro warunki sprzyjały Porsche, które wykorzystało mokry tor do powiększenia prowadzenia w klasyfikacji kierowców. Richard Lietz i Michael Christensen objęli prowadzenie w początkowej fazie wyścigu i przyjechali na metę przed Ferrari nr 51 z Tonim Vilanderem i Gianmarią Brunim, który w końcówce wyścigu musiał bronić się przed drugim Porsche z Patrickiem Piletem i Fréderikiem Makowieckim na pokładzie.

Ferrari odniosło za to zwycięstwo w klasie GTE Am – był to pierwszy triumf załogi AF Corse nr 83, z Emmanuelem Collardem, Françoisem Perrodo i Ruim Aguasem, w tym sezonie. Utrzymali oni tym samym szanse na tytuł w walce z Paulem Dalla Laną, Pedro Lamym i Mathiasem Laudą w Astonie Martinie i liderami klasyfikacji generalnej – załogą SMP Racing nr 72, którzy mają 19-punktową przewagę przed rundą sezonu.

Ta odbędzie się na torze Bahrain International Circuit 21 listopada.

P Nr Kierowcy Zespół Rezultat
1 17

Timo Bernhard
Mark Webber
Brendon Hartley
1 LMP1 HY Porsche Team 169 okr.
2 18

Romain Dumas
Neel Jani
Marc Lieb
2 LMP1 HY Porsche Team + 26,294
3 7

Marcel Fässler
André Lotterer
Benoît Tréluyer
4 LMP1 HY Audi Sport Team Joest + 30,311
4 8

Lucas di Grassi
Loïc Duval
Oliver Jarvis
3 LMP1 HY Audi Sport Team Joest + 50,906
5 2

Alexander Wurz
Stéphane Sarrazin
Mike Conway
6 LMP1 HY Toyota Racing + 4 okr.
6 1

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima
5 LMP1 HY Toyota Racing + 5 okr.
7 12
Nicolas Prost
Mathias Beché
8 LMP1 Rebellion Racing + 11 okr.
8 4
Simon Trummer
Pierre Kaffer
9 LMP1 Team ByKolles + 13 okr.
9 36

Nelson Panciatici
Paul-Loup Chatin
Tom Dillmann
1 LMP2 Signatech-Alpine + 15 okr.
10 26

Roman Rusinov
Julien Canal
Sam Bird
2 LMP2 G-Drive Racing + 16 okr.
11 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Nick Tandy
3 LMP2 KCMG + 16 okr.
12 43

Pierre Ragues
Oliver Webb
Chris Cumming
4 LMP2 Team SARD Morand + 17 okr.
13 29

Léo Roussel
Ho Pin Tung
Alex Brundle
5 LMP2 Pegasus Racing + 17 okr.
14 91
Michael Christensen
Richard Lietz
1 LMGTE Pro Porsche AG Team Manthey + 18 okr.
15 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
2 LMGTE Pro AF Corse + 18 okr.
16 92
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
3 LMGTE Pro Porsche AG Team Manthey + 18 okr.
17 71
Davide Rigon
James Calado
4 LMGTE Pro AF Corse + 19 okr.
18 99

Fernando Rees
Alex MacDowall
Richie Stanaway
5 LMGTE Pro Aston Martin Racing V8 + 20 okr.
19 97
Darren Turner
Jonathan Adam
6 LMGTE Pro Aston Martin Racing + 20 okr.
20 31

Ed Brown
Johannes van Overbeek
Jonathon Fogarty
6 LMP2 Extreme Speed Motorsports + 22 okr.
21 83

François Perrodo
Emmanuel Collard
Rui Águas
1 LMGTE Am AF Corse + 23 okr.
22 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Mathias Lauda
2 LMGTE Am Aston Martin Racing + 23 okr.
23 72

Wiktor Szajtar
Andrea Bertolini
Aleksiej Basow
3 LMGTE Am SMP Racing + 24 okr.
24 77

Patrick Dempsey
Patrick Long
Marco Seefried
4 LMGTE Am Dempsey Proton Racing + 24 okr.
25 50

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Nicolai Sylvest
5 LMGTE Am Larbre Compétition + 25 okr.
26 42

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
7 LMP2 Strakka Racing + 25 okr.
27 96

Francesco Castellacci
Liam Griffin
Stuart Hall
6 LMGTE Am Aston Martin Racing + 30 okr.
28 88

Earl Bamber
Khaled Al Qubaisi
Christian Ried
7 LMGTE Am Abu Dhabi Proton Racing + 30 okr.
NSK 13

Alexandre Imperatori
Dominik Kraihamer
Mathéo Tuscher
LMP1 Rebellion Racing
NSK 28

Gustavo Yacaman
Luís Felipe Derani
Ricardo González
LMP2 G-Drive Racing
NSK 30

Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Heinemeier-Hansson
LMP2 Extreme Speed Motorsports

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze