Mark Webber, Brendon Hartley i Timo Bernhard wygrali czwarty z rzędu wyścig Długodystansowych Mistrzostw Świata. Dublet ekipy Porsche na torze w Szanghaju wystarczył do wywalczenia tytułu mistrza świata producentów.
Po opadach deszczu, warunki na torze były nieznane kierowcom, dlatego wyścig rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa. Kiedy zjechał on do boksów po 16 minutach, rozpoczęła się prawdziwa rywalizacja. Marc Lieb objął prowadzenie w pierwszym zakręcie, wyprzedzając zdobywcę pole position Brendona Hartleya.
Ten odzyskał prowadzenie dopiero na setnym okrążeniu wyścigu i od tamtej pory prowadząca w klasyfikacji generalnej załoga nr 17 kontrolowała wyścig. Siostrzana załoga miała natomiast problemy – Romain Dumas obrócił się na 80 minut przed końcem, dzięki czemu wyprzedził go Marcel Fässler, korzystając z dobrego momentu założenia opon na suchą nawierzchnię dokonanego przez Audi.
Znakomita myśl strategiczna nie wystarczyła jednak do przełamania dominacji Porsche, które zajęło dwie pierwsze pozycje i tym samym tytuł mistrza świata producentów – pierwszy tytuł dla Porsche od prawie 30 lat.
W klasyfikacji kierowców, Webber, Bernhard i Hartley oddalili się od Fässlera, Benoîta Tréluyera i André Lotterera na 12 punktów przed ostatnim wyścigiem sezonu w Bahrajnie.
Wśród prywatnych LMP1 zwycięstwo odniosła załoga Rebelliona nr 12, pomimo wypadku w końcowej fazie wyścigu, w którym to Mattias Beche uderzył w ścianę i uszkodził samochód, lecz Szwajcar dojechał do boksów i mógł kontynuować jazdę.
W LMP2 swoje pierwsze zwycięstwo odniosła załoga Signatech Alpine z Nelsonem Panciaticim, Paul-Loup Chatinem i Tomem Dillmannem w składzie. Drugie miejsce zajęła załoga nr 26 od G-Drive Racing i wiele wskazywało, że podium uzupełni siostrzany pojazd rosyjskiej ekipy, lecz w ostatnich minutach Ricardo Gonzalez obrócił się i zakończył wyścig na poboczu, oddając miejsce ekipie KCMG, która straciła dystans w na początku wyścigu, kiedy to Nick Tandy obrócił się i wylądował w żwirze.
W klasie GTE Pro warunki sprzyjały Porsche, które wykorzystało mokry tor do powiększenia prowadzenia w klasyfikacji kierowców. Richard Lietz i Michael Christensen objęli prowadzenie w początkowej fazie wyścigu i przyjechali na metę przed Ferrari nr 51 z Tonim Vilanderem i Gianmarią Brunim, który w końcówce wyścigu musiał bronić się przed drugim Porsche z Patrickiem Piletem i Fréderikiem Makowieckim na pokładzie.
Ferrari odniosło za to zwycięstwo w klasie GTE Am – był to pierwszy triumf załogi AF Corse nr 83, z Emmanuelem Collardem, Françoisem Perrodo i Ruim Aguasem, w tym sezonie. Utrzymali oni tym samym szanse na tytuł w walce z Paulem Dalla Laną, Pedro Lamym i Mathiasem Laudą w Astonie Martinie i liderami klasyfikacji generalnej – załogą SMP Racing nr 72, którzy mają 19-punktową przewagę przed rundą sezonu.
Ta odbędzie się na torze Bahrain International Circuit 21 listopada.
P | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | |||||
1 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
1 | LMP1 HY | Porsche Team | 169 okr. | |||
2 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
2 | LMP1 HY | Porsche Team | + 26,294 | |||
3 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
4 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | + 30,311 | |||
4 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
3 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | + 50,906 | |||
5 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
6 | LMP1 HY | Toyota Racing | + 4 okr. | |||
6 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
5 | LMP1 HY | Toyota Racing | + 5 okr. | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Mathias Beché |
8 | LMP1 | Rebellion Racing | + 11 okr. | |||
8 | 4 | Simon Trummer Pierre Kaffer |
9 | LMP1 | Team ByKolles | + 13 okr. | |||
9 | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Tom Dillmann |
1 | LMP2 | Signatech-Alpine | + 15 okr. | |||
10 | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
2 | LMP2 | G-Drive Racing | + 16 okr. | |||
11 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nick Tandy |
3 | LMP2 | KCMG | + 16 okr. | |||
12 | 43 | Pierre Ragues Oliver Webb Chris Cumming |
4 | LMP2 | Team SARD Morand | + 17 okr. | |||
13 | 29 | Léo Roussel Ho Pin Tung Alex Brundle |
5 | LMP2 | Pegasus Racing | + 17 okr. | |||
14 | 91 | Michael Christensen Richard Lietz |
1 | LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey | + 18 okr. | |||
15 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
2 | LMGTE Pro | AF Corse | + 18 okr. | |||
16 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
3 | LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey | + 18 okr. | |||
17 | 71 | Davide Rigon James Calado |
4 | LMGTE Pro | AF Corse | + 19 okr. | |||
18 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall Richie Stanaway |
5 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing V8 | + 20 okr. | |||
19 | 97 | Darren Turner Jonathan Adam |
6 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | + 20 okr. | |||
20 | 31 | Ed Brown Johannes van Overbeek Jonathon Fogarty |
6 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | + 22 okr. | |||
21 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
1 | LMGTE Am | AF Corse | + 23 okr. | |||
22 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
2 | LMGTE Am | Aston Martin Racing | + 23 okr. | |||
23 | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
3 | LMGTE Am | SMP Racing | + 24 okr. | |||
24 | 77 | Patrick Dempsey Patrick Long Marco Seefried |
4 | LMGTE Am | Dempsey Proton Racing | + 24 okr. | |||
25 | 50 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Nicolai Sylvest |
5 | LMGTE Am | Larbre Compétition | + 25 okr. | |||
26 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
7 | LMP2 | Strakka Racing | + 25 okr. | |||
27 | 96 | Francesco Castellacci Liam Griffin Stuart Hall |
6 | LMGTE Am | Aston Martin Racing | + 30 okr. | |||
28 | 88 | Earl Bamber Khaled Al Qubaisi Christian Ried |
7 | LMGTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | + 30 okr. | |||
NSK | 13 | Alexandre Imperatori Dominik Kraihamer Mathéo Tuscher |
LMP1 | Rebellion Racing | |||||
NSK | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
LMP2 | G-Drive Racing | |||||
NSK | 30 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.