Front-engine Nissana?

Pojawiają się informacje, że cechą nowego prototypu LMP1 Nissana ma być nietypowe umieszczenie silnika. Podobnie, jak w GT-R, w GT-R LM motor ma pojawić się przed kierowcą.

Te dość zaskakujące plotki pojawiły się ostatnio na kilku znanych portalach komentujących wydarzenia ze świata motorsportu. Szczególnie jeden z nich, Jalopnik, sugeruje, że jest w posiadaniu informacji pochodzących bezpośrednio od ludzi, którzy widzieli już owy pojazd (a przynajmniej jego konstrukcję) – i że to właśnie oni potwierdzili plotki, jakoby GT-R LM Nismo tak bardzo różnił się od innych prototypów LMP1. Według nich, nowy prototyp miałby mieć kształty z grubsza takie, jak na wizualizacji poniżej – a przede wszystkim, umieszczony właśnie z przodu silnik.

Czy taki kształt będzie miał nowy gracz w stawce prototypów LMP1?

Emocje dodatkowo rozbudza fakt, że według samego Nissana, nowy pojazd ma wyraźnie różnić się od konkurentów – jak również, że szeroko nawiązuje on do swojego "pierwowzoru", a więc modelu GT-R. A ten, jak wiadomo, ma silnik umieszczony właśnie z przodu – czy więc ta cecha miałaby być przeniesiona również do nowego prototypu?

Ostatnio tylko Panoz zaryzykował umieszczenie silnika przed kierowcą prototypu LMP1

Takie umieszczenie silnika to w końcu nie równoległa alternatywa – ale zupełna zmiana koncepcji pojazdu, wiążąca się ze zmianami w układzie dolotowym powietrza i całej aerodynamice – a także z innym rozłożeniem masy samochodu, skutkującym m.in. przesunięciem kabiny kierowcy daleko do tyłu. Doskonale widać to było na przykładzie pamiętnego, amerykańskiego Panoza LMP-1, który w praktyce był jednym z niewielu takich pojazdów na przestrzeni ostatnich 50-ciu lat. Dla Nissana, który w przyszłym sezonie chce stanąć do walki z potężnymi Toyotami, Audi i Porsche, takie działanie byłoby niezwykle ryzykowne – a wielu komentatorów twierdzi wprost, że zamykałoby to Japończykom szanse na równorzędną walkę z konkurentami.

O konstrukcji nowego Nissana dowiemy się najprawdopodobniej dopiero podczas jego prezentacji – a ta, według wielu obserwatorów, planowana jest na finał Super Bowl 1 lutego 2015. 

Źródło: jalopnik, Nissan, Daniel Hounsell (rysunek)

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze