Onroak znów myśli o LMP1

Inżynierowie OAK Racing, Onroak Automotive, ponownie biorą pod uwagę budowę prototypu LMP1. Potencjalny konkurent Rebelliona mógłby pojawić się już w roku 2015.

Niewątpliwym sukcesem dla Onroak było drugie miejsce ich nowego Ligiera JS P2 w kategorii LMP2 w Le Mans, gdzie prototyp po raz pierwszy walczył w regularnym wyścigu. Co więcej, samochód ten miał nie tylko całkiem spore szanse na zwycięstwo – ale mógł wręcz zdominować kategorię, gdyż przez dłuższy czas, na czele stawki widniały aż dwa takie Ligiery. Tak dobre wyniki w prestiżowej batalii sprawiły, że dział techniczny OAK Racing znów zaczął myśleć o powrocie do kategorii LMP1 – i to już w roku 2015.

O takiej możliwości, już na konferencji prasowej w Le Mans wspomniał właściciel OAK Racing, Jacques Nicolet. Więcej powiedział jednak szef zespołu, Philippe Dumas – który choć podszedł do sprawy o wiele bardziej krytycznie, to potwierdził, że OAK jest zainteresowany budową pojazdu spełniającego wymogi kategorii LMP1-L.

"Nasi projektanci rozpoczęli prace już ponad rok temu. Z pewnością, mamy już coś w naszych teczkach – musimy jednak poczekać i popatrzeć, jak sprawują się nowe zasady. Jacques (Nicolet) chce zbudować coś dużego po LMP2 – ale my musimy zrozumieć, co stanie się w najbliższej przyszłości, szczególnie co stanie się z LMP2 w przyszłorocznym WEC".

"Bez dwóch zdań, przemiana (LMP2 na LMP1) to bardzo wiele pracy. LMP1 to nie prosty projekt z ograniczeniami w spalaniu paliwa. To inny świat. Nie powiem, że prostym jest wprowadzenie na tor prototypu LMP2, bo tak nie jest – ale jak na razie, to działa" – powiedział Dumas o projekcie OAK LMP1.

Dumas sceptycznie odniósł się zresztą także do całej kategorii LMP1-L, obecność w której (jak w przypadku Rebelliona i jego nowych R-One) kosztuje wciąż bardzo dużo pieniędzy. Oczywiście, chciałby on widzieć tam więcej zespołów – najlepiej jednak takich związanych z dużymi producentami, na przykład jako ekipy "juniorskie". Jak na razie natomiast, Dumas "ma złe przeczucia co do LMP1-L".

Decyzja co do prototypu LMP1 zapadnie zapewne w najbliższych tygodniach – tyle czasu Dumas daje warsztatowi Onroak, by móc bez pośpiechu przygotować nowy pojazd na sezon 2015. Trzeba również pamiętać, że Onroak ma obecnie sporo innych projektów – prócz Ligiera JS P2, współtworzy on nową wersję prototypu CN, JS 53 Evo przygotowywaną m.in. do walki w Azjatyckiej Serii Le Mans – a także nowy prototyp, który w roku 2015 pojawi się w nowotworzonej kategorii LMP3. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze