Mark Webber za kierownicą Porsche 918 nr 20 ustanowił najlepszy czas weekendu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Silverstone.
Dwa prototypy Porsche dzięki czasom Marka Webbera - 1:42,837 i Romaina Dumas - 1:42,987 zakończyły ostatni trening WEC na dwóch pierwszych pozycjach. Dwa Audi prowadzone przez Toma Kristensena - 1:43,267 - i André Lotterera - 1:43,267 znalazły się na dwóch kolejnych pozycjach przed Toyotami, które podczas sesji zmagały się z problemami z układem hybrydowym. Jeszcze większe problemy dotknęły napędzaną silnikiem Toyoty Lolę zespołu Rebellion. Mattias Beche zaparkował prototyp poza torem bez przejechania pomiarowego okrążenia.
W klasie LMP2 Olivier Pla uzyskał najlepszy czas, potwierdzając znakomitą formę zespołu G-Drive w ten weekend. Drugi Tsugio Matsuda z KCMG był o sześć dziesiątych sekundy gorszy.
Wśród aut GTE Pro na czoło wysunęło się Ferrari dzięki wynikowi 1:59,315 Gianmarii Bruniego, który był o dwie dziesiąte sekundy lepszy od Nicka Tandy w fabrycznym Porsche. Pomiędzy nimi uplasował się Sam Bird - najszybszy kierowca klasy GTE Am.
P | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | ||||||
1 | 20 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
1 | LMP1-H | Porsche Team | M | 1:42,837 | |||
2 | 14 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
2 | LMP1-H | Porsche Team | M | + 0,150 | |||
3 | 1 | Lucas di Grassi Loïc Duval Tom Kristensen |
3 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 0,430 | |||
4 | 2 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
4 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 0,888 | |||
5 | 8 | Anthony Davidson Nicolas Lapierre Sébastien Buemi |
5 | LMP1-H | Toyota Racing | M | + 0,998 | |||
6 | 7 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Kazuki Nakajima |
6 | LMP1-H | Toyota Racing | M | + 1,160 | |||
7 | 13 | Dominik Kraihamer Andrea Belicchi Fabio Leimer |
7 | LMP1-L | Rebellion Racing | M | + 1,332 | |||
8 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | D | + 6,647 | |||
9 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Tsugio Matsuda |
2 | LMP2 | KCMG | D | + 7,278 | |||
10 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
3 | LMP2 | SMP Racing | M | + 7,648 | |||
11 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
4 | LMP2 | SMP Racing | M | + 9,287 | |||
12 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
1 | GTE Pro | AF Corse | M | + 16,478 | |||
13 | 81 | Steve Wyatt Michele Rugolo Sam Bird |
1 | GTE Am | AF Corse | M | + 16,498 | |||
14 | 91 | Patrick Pilet Jörg Bergmeister Nick Tandy |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | + 16,734 | |||
15 | 92 | Marco Holzer Frédéric Makowiecki Richard Lietz |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | + 16,830 | |||
16 | 90 | Vicente Potolicchio Gianluca Roda Paolo Ruberti |
2 | GTE Am | 8Star Motorsports | M | + 17,474 | |||
17 | 71 | Davide Rigon James Calado |
4 | GTE Pro | AF Corse | M | + 17,611 | |||
18 | 61 | Luís Pérez Companc Marco Cioci Mirco Venturi |
3 | GTE Am | AF Corse | M | + 17,744 | |||
19 | 52 | Matt Griffin Álvaro Parente |
5 | GTE Pro | RAM Racing | M | + 18,266 | |||
20 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke |
6 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 18,292 | |||
21 | 99 | Alex MacDowall Darryl O'Young Fernando Rees |
7 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 18,390 | |||
22 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
4 | GTE Am | Proton Competition | M | + 18,422 | |||
23 | 53 | Johnny Mowlem Mark Patterson Ben Collins |
5 | GTE Am | RAM Racing | M | + 18,854 | |||
24 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
6 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 18,870 | |||
25 | 95 | Kristian Poulsen David Heinemeier-Hansson Nicki Thiim |
7 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 19,380 | |||
26 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
8 | GTE Am | ProSpeed Competition | M | + 19,921 | |||
27 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
8 | LMP1-L | Rebellion Racing | M |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.