OAK przekłada starty prototypu LMP1

Onroak odkłada budowę nowego prototypu LMP1 na dalszy termin. Podobnie, jak HPD, warsztat skupia swoją uwagę na budowie prototypów niższej kategorii Le Mans.

Obszerny plan zespołu OAK Racing, którego częścią jest warsztat Onroak Automotive, zakłada budowę na kolejne lata prototypów kilku klas – od niewielkich CN do czołowego LMP1. Szczególnie przy prototypie LMP2, francuski warsztat wspomagać ma firma Ligier, która chciała w ten sposób powrócić do wyścigów Endurance – i jak się okazuje, jej powrót może być jeszcze szybszy, a to z powodu rezygnacji z prac nad prototypem LMP1. Warsztat stwierdził, że obecna sytuacja nie jest warta funduszy wkładanych w ten projekt – lepiej więc jest skupić się na pozostałych pojazdach.

Projekt OAK LMP1 nie zostaje całkowicie skreślony – jak na razie jednak, OAK nie będzie się nim zajmował, przynajmniej do czasu uznania sytuacji w FIA WEC na wartą wznowienia budowy prototypu. Sztandarowym projektem OAK będzie teraz prototyp OAK-Ligier LMP2 – ten, początkowo planowany na rok 2015, niedawno został "przyśpieszony", by pojawić się już na tegorocznym Le Mans 24h i w drugiej połowie sezonu United Sports Car Championship. Teraz wygląda na to, że przy akceptacji FIA i ACO, pojazd ten niemal na pewno wystartuje w tych wyścigach – a może być to ogłoszone już na niecałe dwa tygodnie podczas prezentacji wstępnej listy startowej sezonu 2014 FIA WEC i wyścigu Le Mans 24h.

W planach Onroak jest także budowa prototypu CN – a na jego podstawie pojazdu nowej kategorii LMP3, wchodzącej w życie w sezonie 2015. Także i tu, pomóc ma warsztat Ligier – choć nie wiadomo, czy pojazdy te będą miały taką właśnie nazwę.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze